Ny Harry Potter bog!

Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Ny Harry Potter bog!

Indlægaf Animi » 12. feb 2016, 10:36

Wizzze skrev:
DD_81 skrev:
Torn skrev:Jeg har det lidt underligt med det.

Jeg var MEGA Harry Potterfan som barn og teenager, og bøgerne står som et varmt minde i min erindring, men ... kan man næsten ikke kun blive skuffet? Jeg genlæser enkelte bøger i hver sommerferie og det er efterhånden blevet en tradition. Jeg kan ikke forestille mig, at ottende fortælling kommer med i den tradition. Desuden, et manuskript er bare ikke det samme som en bog. Overhovedet.

Jeg skal nok få den læst, men jeg kommer ikke til at stå i kø for den (og da slet ikke om natten med tryllestav i hånden som vanligt :-D).



Jeg kan ikke helt lure om det "bare" er manuskriftet, hælder til at det er manus - som JK Rowling står bag, er omskrevet til bog.
Uanset hvad skal den læses! :D
Personligt kan jeg faktisk godt lide sådan nogle "20 år senere" opfølgninger, at se hvor karakterne er endt, i forfatterens hoved :)

I mit hoved er det værre at det ikke er Daniel Radcliff, Emma Watson, og Rupert Grint der skal spille teater-rollerne i stykket :mellow:


Black Hermione, har givet en del bølger i Harry Potter land :D


Jeg synes at folk er SÅ hysteriske på det punkt - hudfarven er da lige meget så længe hun er en god skuespiller :D
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Ny Harry Potter bog!

Indlægaf Madam Pomfrey » 12. feb 2016, 11:02

Animi skrev:
Wizzze skrev:
Black Hermione, har givet en del bølger i Harry Potter land :D


Jeg synes at folk er SÅ hysteriske på det punkt - hudfarven er da lige meget så længe hun er en god skuespiller :D



Dét er både dumt og hysterisk at have fokus på hendes hudfarve.
Når nu de alligevel har hentet nye ansigter til rollerne.

Min udfordring består nok mest i at mine "nethinde billeder" når jeg læser bøgerne i dag, er meget klart bundet op på de personer der har spillet rollerne. Det samme kan jeg høre de er på min 10 årige knægt som jeg læser højt for. Der er rigtig meget der er bundet op på filmen.
Og det krævede da også nogen tilvænning da der måtte en ny skuespiller ind i rollen som Dumbledore
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Ny Harry Potter bog!

Indlægaf Animi » 31. maj 2016, 13:17

0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Ny Harry Potter bog!

Indlægaf Animi » 1. jun 2016, 15:32

0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24394

Re: Ny Harry Potter bog!

Indlægaf Moxy-lady » 16. jun 2016, 13:29

Åh, Harry Potter :lun: De er altså noget helt særligt, de bøger.

Jeg skal helt sikkert også læse "The Cursed Child" - og se Newt Scamander filmene i biffen. Håber at jeg får et andet forhold til dem, end til HP filmene. Det hjælper helt sikkert at man ikke har læst bogen før. I min verden var HP filmene ikke engang tilnærmelsesvist så gode som bøgerne. Det er stadig de ansigter jeg har på de forskellige personer, men filmene i sig selv var ikke specielt gode - især ikke de første 5. 6, 7 og 8 er klart de bedste.
Tror også at det hjælper at det er voksne hovedpersoner. Især Emma Watson var en skrækkelig skuespiller i de først år.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Ny Harry Potter bog!

Indlægaf ina » 16. jun 2016, 18:28

Moxy-lady skrev:Åh, Harry Potter :lun: De er altså noget helt særligt, de bøger.

Jeg skal helt sikkert også læse "The Cursed Child" - og se Newt Scamander filmene i biffen. Håber at jeg får et andet forhold til dem, end til HP filmene. Det hjælper helt sikkert at man ikke har læst bogen før. I min verden var HP filmene ikke engang tilnærmelsesvist så gode som bøgerne. Det er stadig de ansigter jeg har på de forskellige personer, men filmene i sig selv var ikke specielt gode - især ikke de første 5. 6, 7 og 8 er klart de bedste.
Tror også at det hjælper at det er voksne hovedpersoner. Især Emma Watson var en skrækkelig skuespiller i de først år.


Helt enig! De sidste film var klart de bedste.

Glæder mig sådan til Newt Scamander filmen! :love:
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: Ny Harry Potter bog!

Indlægaf Wizzze » 5. aug 2016, 14:24

0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22867

Re: Ny Harry Potter bog!

Indlægaf POCKETKITTEN » 5. aug 2016, 14:27

Jeg fik den med posten kl. 16.00 i går og var færdig omkring kl. 20.00.

Det var meget ligesom at læse en fanfiction skrevet af en 16-årig pige, men jeg kan godt se, at historien nok kan fungere som teater. Som bog er den meget umagisk.
2
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Ny Harry Potter bog!

Indlægaf icelady » 5. aug 2016, 14:34

Nu ved jeg ikke, om folk er mere eller mindre ligeglade, ikke har fundet ud af den kan bestilles, eller om de bare er på ferie endnu...

Men kan se mit lokale bibliotek har købt 2 eksemplarer. Jeg har reserveret...og er kun nr 7 i køen!

Jeg er forbløffet.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40577

Re: Ny Harry Potter bog!

Indlægaf Akehurst2 » 5. aug 2016, 14:39

icelady skrev:Nu ved jeg ikke, om folk er mere eller mindre ligeglade, ikke har fundet ud af den kan bestilles, eller om de bare er på ferie endnu...

Men kan se mit lokale bibliotek har købt 2 eksemplarer. Jeg har reserveret...og er kun nr 7 i køen!

Jeg er forbløffet.


Jeg vil gerne læse den, men i og med, det er en foreløbig udgave og der kommer en ny næste år og det ikke er en rigtig bog, men et manuskript, så bliver det bare ved lejlighed.

Selvom jeg stod i kø hos boghandleren til hver ny udgange, da det var de rigtige bøger.
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Ny Harry Potter bog!

Indlægaf Animi » 5. aug 2016, 14:39

POCKETKITTEN skrev:Jeg fik den med posten kl. 16.00 i går og var færdig omkring kl. 20.00.

Det var meget ligesom at læse en fanfiction skrevet af en 16-årig pige, men jeg kan godt se, at historien nok kan fungere som teater. Som bog er den meget umagisk.


Det er sjovt, for jeg hører vildt blandede anmeldelser. Nogen siger den er fantastisk, andre har det ligesom dig. Jeg er meget i tvivl om jeg skal købe den, eller bare vente til jeg kan låne et eksemplar på biblioteket :gruble:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22867

Re: Ny Harry Potter bog!

Indlægaf POCKETKITTEN » 5. aug 2016, 14:42

Animi skrev:
POCKETKITTEN skrev:Jeg fik den med posten kl. 16.00 i går og var færdig omkring kl. 20.00.

Det var meget ligesom at læse en fanfiction skrevet af en 16-årig pige, men jeg kan godt se, at historien nok kan fungere som teater. Som bog er den meget umagisk.


Det er sjovt, for jeg hører vildt blandede anmeldelser. Nogen siger den er fantastisk, andre har det ligesom dig. Jeg er meget i tvivl om jeg skal købe den, eller bare vente til jeg kan låne et eksemplar på biblioteket :gruble:


Nu, hvor jeg har læst den, ville jeg nok bare vente. Det er altid rart at høre nyt fra karaktererne, men ud over hvad der allerede er spoilet over hele internettet af spændende ting, der sker (spoiler i hvidt: Voldemort har et barn, Hermione er minister for magi, etc.), er det jo ikke nogen lækker læseoplevelse eller noget - og jeg havde altså ikke ret høje forventninger, for jeg vidste jo, det ville være i manuskriptform, hvilket egentlig også har sin charme. Jeg synes bare, plottet er ret tyndt og mange af handlingerne ret platte og letkøbte for en bog. Men igen kan jeg sagtens se effekterne fungere fedt som teater.

Jeg håber, den endelige bog bliver en bedre oplevelse.
Senest rettet af POCKETKITTEN 5. aug 2016, 14:44, rettet i alt 1 gang.
2
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Ny Harry Potter bog!

Indlægaf icelady » 5. aug 2016, 14:44

Jeg har læst nogle anmeldelser rundt omkring og flere påpeger at den mister meget pga det er et manuskript.

og det er da netop en af de gode ting ved forrige H.P.-bøger; beskrivelserne af omgivelser og personerne og deres tanker.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Ny Harry Potter bog!

Indlægaf Animi » 5. aug 2016, 14:46

POCKETKITTEN skrev:
Animi skrev:
POCKETKITTEN skrev:Jeg fik den med posten kl. 16.00 i går og var færdig omkring kl. 20.00.

Det var meget ligesom at læse en fanfiction skrevet af en 16-årig pige, men jeg kan godt se, at historien nok kan fungere som teater. Som bog er den meget umagisk.


Det er sjovt, for jeg hører vildt blandede anmeldelser. Nogen siger den er fantastisk, andre har det ligesom dig. Jeg er meget i tvivl om jeg skal købe den, eller bare vente til jeg kan låne et eksemplar på biblioteket :gruble:


Nu, hvor jeg har læst den, ville jeg nok bare vente. Det er altid rart at høre nyt fra karaktererne, men ud over hvad der allerede er spoilet over hele internettet af spændende ting, der sker (spoiler i hvidt: Voldemort har et barn, Hermione er minister for magi, etc.), er det jo ikke nogen lækker læseoplevelse eller noget, og jeg synes, plottet er ret tyndt som bog. Men igen kan jeg sagtens se effekterne fungere fedt som teater.

Jeg håber, den endelige bog bliver en bedre oplevelse.


Altså, mener du en rigtig bog, og ikke bare et nyt revideret manuskript? For der kommer da ingen rigtig bog, gør der?
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40577

Re: Ny Harry Potter bog!

Indlægaf Akehurst2 » 5. aug 2016, 14:52

Animi skrev:Altså, mener du en rigtig bog, og ikke bare et nyt revideret manuskript? For der kommer da ingen rigtig bog, gør der?


Nej, det er et revideret manuskript, som jeg har forstået det.

Desværre.
1

Tilbage til "Bøger"