Hvilken bog læser du for tiden?

Petrix
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3624

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Petrix » 15. jul 2018, 06:21

Husk altid ledestjernen
0
27102021
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 134
Likede indlæg: 4406

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Lisva » 15. jul 2018, 07:27

Kastanjemanden af Søren Sveistrup.
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9480
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Sophies-mor » 15. jul 2018, 11:05

Confucius skrev:Grib natten af Dean Koontz.

Æææælsker hans bøger og har næsten dem alle sammen.

Læser "Troy city of mytology and archaeology UNESCO world heritage site"
af Rüstem Aslan
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9480
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Sophies-mor » 15. jul 2018, 16:29

Confucius skrev:
Sophies-mor skrev:
Confucius skrev:Grib natten af Dean Koontz.

Æææælsker hans bøger og har næsten dem alle sammen.


Det samme gør jeg. Især Odd Thomas-serien og Moonlight Bay-Serien. Den sidstnævnte serie er en trilogi og består af Frygt intet fra 1998, Grib natten fra 1999, og så mangler han fandeme at tage sig sammen til at skrive den 3. bog i serien. Han er startet på den flere gange, men har udskudt den flere gange pga. andre titler.

Arbejdstitlen er Ride the storm. Allerede i 2000 sagde han i et interview, at han var halvvejs færdig med 3'eren. Så få dog fedtet færdig, Koontz!

Odd Thomas er jeg så ikke så begejstret for.
Mine favoritter er nok Lynet slår ned, Dødens Museum og så én jeg lige nu ikke kan huske navnet på. Handler om en kvinde der indlægges og "hallucinerer" om 3 plageånder, der døde for mange år siden.
Den eneste, hun tror hun kan stole på, er den kønne læge.
Hvad er det nu, den hedder?
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9480
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Sophies-mor » 15. jul 2018, 16:48

Sophies-mor skrev:
Confucius skrev:
Sophies-mor skrev:
Confucius skrev:Grib natten af Dean Koontz.

Æææælsker hans bøger og har næsten dem alle sammen.


Det samme gør jeg. Især Odd Thomas-serien og Moonlight Bay-Serien. Den sidstnævnte serie er en trilogi og består af Frygt intet fra 1998, Grib natten fra 1999, og så mangler han fandeme at tage sig sammen til at skrive den 3. bog i serien. Han er startet på den flere gange, men har udskudt den flere gange pga. andre titler.

Arbejdstitlen er Ride the storm. Allerede i 2000 sagde han i et interview, at han var halvvejs færdig med 3'eren. Så få dog fedtet færdig, Koontz!

Odd Thomas er jeg så ikke så begejstret for.
Mine favoritter er nok Lynet slår ned, Dødens Museum og så én jeg lige nu ikke kan huske navnet på. Handler om en kvinde der indlægges og "hallucinerer" om 3 plageånder, der døde for mange år siden.
Den eneste, hun tror hun kan stole på, er den kønne læge.
Hvad er det nu, den hedder?

Kan det passe, at det er Helvedes Hus?
:gruble:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9480
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Sophies-mor » 15. jul 2018, 17:36

Confucius skrev:
Sophies-mor skrev:Odd Thomas er jeg så ikke så begejstret for.
Mine favoritter er nok Lynet slår ned, Dødens Museum og så én jeg lige nu ikke kan huske navnet på. Handler om en kvinde der indlægges og "hallucinerer" om 3 plageånder, der døde for mange år siden.
Den eneste, hun tror hun kan stole på, er den kønne læge.
Hvad er det nu, den hedder?
Kan det passe, at det er Helvedes Hus?
:gruble:


Jeg kender "rædslernes hus" og "helvedes flammer", men ikke "helvedes hus".. Det kunne måske godt være den første, du taler om.

Jeg synes klart at Odd Thomas er det bedste, han har lavet. Også selvom han har tendens til at genbruge sine opskrifter.

BINGO!
Rædslernes hus!
Det var dét, den hed.
Tak for hjælpen :lol:

Sjovt, for jeg synes Odd Thomas er netop - genbrug - og for "forudsigeligt" på mange punkter. Men heldigvis har vi hver sin smag ;)
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5378
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10391

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf lillebjoern » 15. jul 2018, 17:41

Vindens Skygge af Carlos Ruiz Záfon.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
honeybee
Indlæg: 254
Tilmeldt: 15. aug 2015, 20:21
Kort karma: 20
Likede indlæg: 250

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf honeybee » 15. jul 2018, 21:11

‘Oprindelse’ af Dan Brown. Okay læsning, men synes meget det er det samme i Langdon serien efterhånden.
Har 6 nye bøger liggende, som skal læses i min 14 dages sommerferie i sydens sol. Jeg kan næsten ikke vente!
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43764

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf paint » 15. jul 2018, 22:39

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf dykkersild » 16. jul 2018, 08:11

Overvejer Ben Elton - To brødre som en af bøgerne til ferien. Fik den for 5 kr. på biblioteket - men nu bliver jeg i tvivl. Er der i virkeligheden tale om sød-suppe for det orker jeg ikke?
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf dykkersild » 16. jul 2018, 08:12

paint skrev:Billede


Spændt på at høre hvad du syntes om afslutningen.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36688

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Daine » 16. jul 2018, 12:25

dykkersild skrev:Overvejer Ben Elton - To brødre som en af bøgerne til ferien. Fik den for 5 kr. på biblioteket - men nu bliver jeg i tvivl. Er der i virkeligheden tale om sød-suppe for det orker jeg ikke?

Så vidt jeg ved er det ikke sød-suppe. Min tidligere kollega var ret begejstret for bogen, og hun læser ikke sød-suppe bøger. Jeg mener hun satte den i kategori med “alt det lys vi ikke ser”, selvom jeg er lidt usikker på om jeg husker det rigtigt.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
honeybee
Indlæg: 254
Tilmeldt: 15. aug 2015, 20:21
Kort karma: 20
Likede indlæg: 250

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf honeybee » 16. jul 2018, 12:35

dykkersild skrev:Overvejer Ben Elton - To brødre som en af bøgerne til ferien. Fik den for 5 kr. på biblioteket - men nu bliver jeg i tvivl. Er der i virkeligheden tale om sød-suppe for det orker jeg ikke?

Jeg synes den er rigtig god og bestemt ikke sød-suppe :)
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf dykkersild » 16. jul 2018, 12:36

Daine skrev:
dykkersild skrev:Overvejer Ben Elton - To brødre som en af bøgerne til ferien. Fik den for 5 kr. på biblioteket - men nu bliver jeg i tvivl. Er der i virkeligheden tale om sød-suppe for det orker jeg ikke?

Så vidt jeg ved er det ikke sød-suppe. Min tidligere kollega var ret begejstret for bogen, og hun læser ikke sød-suppe bøger. Jeg mener hun satte den i kategori med “alt det lys vi ikke ser”, selvom jeg er lidt usikker på om jeg husker det rigtigt.


Åh nej - for jeg var nok den eneste som absolut ikke var vild med alt det lys vi ikke ser - det var plidder-pladder for mig.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36688

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Daine » 16. jul 2018, 12:43

dykkersild skrev:
Daine skrev:
dykkersild skrev:Overvejer Ben Elton - To brødre som en af bøgerne til ferien. Fik den for 5 kr. på biblioteket - men nu bliver jeg i tvivl. Er der i virkeligheden tale om sød-suppe for det orker jeg ikke?

Så vidt jeg ved er det ikke sød-suppe. Min tidligere kollega var ret begejstret for bogen, og hun læser ikke sød-suppe bøger. Jeg mener hun satte den i kategori med “alt det lys vi ikke ser”, selvom jeg er lidt usikker på om jeg husker det rigtigt.


Åh nej - for jeg var nok den eneste som absolut ikke var vild med alt det lys vi ikke ser - det var plidder-pladder for mig.

Damn. Ja, jeg er ikke helt 100 på det, men jeg ved hun også var rigtig glad for ADLVIS. Jeg har ikke læst nogen af dem.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Bøger"