Hvilken bog læser du for tiden?

Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2816
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3437

Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Torn » 11. feb 2016, 16:13

... og hvad synes du om den ind til videre?
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2816
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3437

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Torn » 11. feb 2016, 16:14

Jeg er i gang med "H is for Hawk", der er en skør erindringsbog. Plottet er ikke sindsoprivende, til gengæld er jeg henrykt over sproget og betaget af refleksionerne.
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Tilly » 13. feb 2016, 11:57

Jeg er gået i gang med at læse Anna Karenina, har aldrig læst den før. Jeg har læst 10% (læser den på Mofibo), og er efterhånden ret grebet af den, så jeg skal nok få den læst færdig, selvom den er noget længere end de bøger jeg plejer at give mig i kast med.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7062
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13274

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Rapfisk » 14. feb 2016, 16:27

Anne-Cathrine Riebnitzsky: Den stjålne vej.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf dykkersild » 15. feb 2016, 12:15

ShuruQ skrev:Jeg gik i gang med "Da æselet så engelen" af Nick Cave i går. Jeg læser normalt ret hurtigt, men jeg brugte halvanden time på at læse 44 sider og det føltes bare som en lang række af superlativer, verber og substantiver, yndefuld lyrik og den fanger minus, og handlingen burde være kommet lidt gang efter 44 sider, men nej. Den dropper jeg, jeg orker ikke over 300 sider mere. Godt nok kan han noget med lyrik men alligevel.

Så næste bog der skal læses bliver "Sidste udskænkning i Slaraffenland" af DBC Pierre (Peter Warren FInlay), det bliver nok her senere i dag :).


Hvis det er dit første med med Nick Cave som forfatter - så vil jeg anbefale Bunny Monros død i stedet for den du er gået i gang med.

Da æselet så engelen er en ret sær bog og handlingen skal man altså bruge lidt tid på. Det er en total-knald-i-låget barndom og verden han beskriver og der gik lidt tid for jeg fangede, at han bliver mere og mere skør og dermed er noget af det fantasi. Når det er sagt, så kan han altså noget med ord og lyrik - men den kan ikke læses hurtigt og uden koncentration - da den kræver fokus.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5378
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10391

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf lillebjoern » 16. feb 2016, 09:56

Drageløberen af Khaled Hosseini. Den er virkelig god – jeg startede faktisk med at læse A Thousand Splendid Suns, og den var jeg helt forelsket i. Drageløberen havde fået bedre anmeldelser end A Thousand Splendid Suns, og selvom jeg synes at Drageløberen er virkelig god, synes jeg ikke den er bedre end den anden. Jeg elsker Hosseinis sprog, og læsningen bliver så naturlig på en eller anden måde, fordi han (eller oversætteren) virkelig formår at bruge sproget på en smuk måde.
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2816
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3437

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Torn » 21. feb 2016, 21:14

Det er virkeligt hyggeligt at læse om jeres bogoplevelser. :)

Jeg er nu startet på Astrid Lindgrens "Brødrene Løvehjerte" og på trods af, at jeg er en værre litteraturnørd, har jeg ikke læst den før. Til gengæld har jeg læst meget andet af Lindgren og jeg er fortsat glad for hendes bøger. Også selvom den er trist aftenslæsning.
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf dykkersild » 22. feb 2016, 10:14

Barnets tarv af Ian McEwan - og den har jeg glædet mig til at læse. Allerede nu er jeg grebet af den. Emnet er meget interessant og han er altså en forfatter der forstå at tage tunge emner op - bøger med dybe temaer er altid spændende når han har skrevet dem.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Fru Sunshine » 23. feb 2016, 22:50

Mr. Mercedes af Stephen King.
Jeg er ikke langt nok i den til at mene noget endnu, men jeg kan godt mærke, at jeg trænger til at læse mere engelsk. Jeg læser sygt langsomt og tror, jeg misser meget, så jeg er vist nødt til at læse den i dansk oversættelse senere.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
fisken80
Indlæg: 22014
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51940

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf fisken80 » 27. feb 2016, 10:01

Ballademager skrev:
lillebjoern skrev:Drageløberen af Khaled Hosseini. Den er virkelig god – jeg startede faktisk med at læse A Thousand Splendid Suns, og den var jeg helt forelsket i. Drageløberen havde fået bedre anmeldelser end A Thousand Splendid Suns, og selvom jeg synes at Drageløberen er virkelig god, synes jeg ikke den er bedre end den anden. Jeg elsker Hosseinis sprog, og læsningen bliver så naturlig på en eller anden måde, fordi han (eller oversætteren) virkelig formår at bruge sproget på en smuk måde.


Jeg er helt enig i dette. Drageløberen er fantastisk, men den anden er virkelig, virkelig god. Fælles for begge bøger er, at de beskrev Afghanistans kultur og liv på en helt fantastisk måde, og jeg blev helt trist over, hvor ødelæggende, de forskellige krige har været.


Sjovt, jeg har det lige omvendt. Jeg kunne godt lide Under en strålende sol, men jeg synes slet ikke den kunne måle sig med Drageløberne som blæste mig fuldstændig bagover.

Men det sidste er jeg enig i, det er virkelig trist, hvad krig gør ved et land og et folk.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
MyIdea
Indlæg: 354
Tilmeldt: 2. jan 2016, 09:47
Kort karma: 46
Geografisk sted: Bronx
Likede indlæg: 822

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf MyIdea » 3. mar 2016, 06:42

Jeg får ikke læst så meget for tiden, men jeg er startet på Morten Pape - Planen. Den er god indtil videre!
0
You're never fully dressed until you wear a smile
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Faceless » 3. mar 2016, 19:15

Jeg er lige blevet færdig med sidste del af A Dance with Dragons, og dermed den sidste bog udgivet (indtil videre) i A Song of Ice and Fire serien. Så nu kan jeg endelig se 5. sæson af Games of Thrones, og være klar til at følge med, når 6. sæson begynder om en måned. :banan:
0
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2816
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3437

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Torn » 4. mar 2016, 17:13

MyIdea skrev:Jeg får ikke læst så meget for tiden, men jeg er startet på Morten Pape - Planen. Den er god indtil videre!


Den skal jeg snart i gang med. Og jeg kan glæde mig, kan jeg forstå :)
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2816
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3437

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Torn » 4. mar 2016, 17:15

Faceless skrev:Jeg er lige blevet færdig med sidste del af A Dance with Dragons, og dermed den sidste bog udgivet (indtil videre) i A Song of Ice and Fire serien. Så nu kan jeg endelig se 5. sæson af Games of Thrones, og være klar til at følge med, når 6. sæson begynder om en måned. :banan:


Jeg blev færdig med bøgerne for et halvt års tid siden, og jeg frygter, at jeg ikke kommer i gang igen. Forhåbentligt kan sæson seks sparke interessen i gang på ny.
0
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Faceless » 4. mar 2016, 18:04

Torn skrev:
Faceless skrev:Jeg er lige blevet færdig med sidste del af A Dance with Dragons, og dermed den sidste bog udgivet (indtil videre) i A Song of Ice and Fire serien. Så nu kan jeg endelig se 5. sæson af Games of Thrones, og være klar til at følge med, når 6. sæson begynder om en måned. :banan:


Jeg blev færdig med bøgerne for et halvt års tid siden, og jeg frygter, at jeg ikke kommer i gang igen. Forhåbentligt kan sæson seks sparke interessen i gang på ny.

Det tog mig også 1/2 år at læse første halvdel af A Dance with Dragons, tror A Feast for Crows kørte mig lidt træt fordi få af mine yndlings karakterer var med i den. Men anden del fik jeg læst på nogle få dage.

Jeg glæder mig til at læse The Winds of Winter. Regner med at det bliver den store finale og dermed det helt store opgør, både hvad angår Daenerys og hendes badass drager og resten af Westeros, men også kampen mod The Others ved muren. Synes der er meget at se frem til. (Jon Snow har bare at have overlevet!)
0
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede

Tilbage til "Bøger"