Bookbeat, mofibo eller andre?

Brugeravatar
Skvatman
Indlæg: 1228
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1922

Bookbeat, mofibo eller andre?

Indlægaf Skvatman » 15. maj 2023, 18:13

Jeg overvejer en lydbogstjeneste. Jeg har ikke vildt meget tid, så tænker 20 timer om ugen, er en god start.
Her tilbyder mofibo det til 89kr og bookbeat det til 59kr.

Nogle der kender forskellen op kvaliteten på de to tjenester? Er det de samme titler?
Er der evt andre tjenester, som jeg bør undersøge!
?
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8952
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1518
Likede indlæg: 25647

Re: Bookbeat, mofibo eller andre?

Indlægaf Madam Pomfrey » 15. maj 2023, 18:30

Jeg har mofibo, da jeg har haft det gennem coop prime
Den er okay, - men jeg synes det er ærgerligt at man ikke kan lave boghylder på den.

Det har jeg tidligere erfaring med var muligt på bookmate

Bookbeat har jeg ingen erfaringer med.
Saxo har jeg tidligere haft, men ikke så længe, den er ret meget ala mofibo egentligt.

Jeg har ikke selv så meget fidus til det med at der er max-forbrug på timer, for nogle uger hører jeg væsentligt mere end andre, -plus jeg også læser en del selv, via tablet.
Senest rettet af Madam Pomfrey 16. maj 2023, 08:55, rettet i alt 1 gang.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3444
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 274
Likede indlæg: 3075

Re: Bookbeat, mofibo eller andre?

Indlægaf Alphilia » 16. maj 2023, 04:56

E-reolen er bibliotekernes gratis tjeneste, hvor du “låner” bøgerne.

Udvalget er ikke helt så stort som Mofibo (som jeg husker det), men det kan måske være en start
3
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8952
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1518
Likede indlæg: 25647

Re: Bookbeat, mofibo eller andre?

Indlægaf Madam Pomfrey » 16. maj 2023, 08:56

Alphilia skrev:E-reolen er bibliotekernes gratis tjeneste, hvor du “låner” bøgerne.

Udvalget er ikke helt så stort som Mofibo (som jeg husker det), men det kan måske være en start


Mange biblioteker har begræsninger på antal.

I min kommune er der en begræsning der hedder 3 bøger pr. måned, - det er ikke specielt meget hvis man er en ivrig læser :fløjt:
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6363
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14651

Re: Bookbeat, mofibo eller andre?

Indlægaf Pjeps » 16. maj 2023, 10:20

Jeg har prøvet de fleste lydbogstjenester og vender tilbage til mofibo hver gang. Det er den der fungerer bedst for mig.
1
:ninja:
Brugeravatar
Skvatman
Indlæg: 1228
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1922

Re: Bookbeat, mofibo eller andre?

Indlægaf Skvatman » 16. maj 2023, 10:23

Madam Pomfrey skrev:
Alphilia skrev:E-reolen er bibliotekernes gratis tjeneste, hvor du “låner” bøgerne.

Udvalget er ikke helt så stort som Mofibo (som jeg husker det), men det kan måske være en start


Mange biblioteker har begræsninger på antal.

I min kommune er der en begræsning der hedder 3 bøger pr. måned, - det er ikke specielt meget hvis man er en ivrig læser :fløjt:

Jeg installerede eReolen, og i min kommune er det 5 bøger. Men det er nu også ok, med tanke på det er gratis - selv om der jo ikke er begrænsning på antal lånte bøger på selve biblioteket.
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6363
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14651

Re: Bookbeat, mofibo eller andre?

Indlægaf Pjeps » 16. maj 2023, 10:27

Skvatman skrev:
Madam Pomfrey skrev:
Alphilia skrev:E-reolen er bibliotekernes gratis tjeneste, hvor du “låner” bøgerne.

Udvalget er ikke helt så stort som Mofibo (som jeg husker det), men det kan måske være en start


Mange biblioteker har begræsninger på antal.

I min kommune er der en begræsning der hedder 3 bøger pr. måned, - det er ikke specielt meget hvis man er en ivrig læser :fløjt:

Jeg installerede eReolen, og i min kommune er det 5 bøger. Men det er nu også ok, med tanke på det er gratis - selv om der jo ikke er begrænsning på antal lånte bøger på selve biblioteket.


Hvis du sender mig din e-mail kan jeg give dig 2 mdr gratis Podimo hvor de også har lydbøger og rigtig mange gode podcast
0
:ninja:
fisken80
Indlæg: 22415
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 52728

Re: Bookbeat, mofibo eller andre?

Indlægaf fisken80 » 17. maj 2023, 15:37

Mofibo er uden diskussion den tjeneste med det største udvalg.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3203
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36835

Re: Bookbeat, mofibo eller andre?

Indlægaf Daine » 17. maj 2023, 18:18

Enig, Mofibo er klart den bedste - de har aftaler med alle de store forlag + virkelig mange små, får de fleste bøger på udgivelsesdagen (dog ikke alle) og er det eneste sted du feks. kan læse/lytter til Harry Potter-bøgerne, så vidt jeg kan Google mig frem til (ja, jeg savner at kunne lytte til HP :genert: ).
Jeg bruger pt. Ereolen samt Bog&Ide streaming, som jeg har gratis en måneds tid endnu. Ereolen har en god ordning i Herning Kommune med 10 bøger + 10 lydbøger pr. måned (+ du selvfølgelig kan låne alle dem du vil, der ikke er med i begrænsningen), men nye bøger skal du stadig skrives op til og dermed vente på, og de er der ikke på udgivelsesdagen.
Bog & Ide streaming har kun lydbøger og ikke et vildt stort sortiment. Det er ok, så længe det er gratis, men jeg vil ikke betale 99,- (79,-?) pr. måned, så meget hellere Mofibo.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4153
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 999
Likede indlæg: 7843

Re: Bookbeat, mofibo eller andre?

Indlægaf Filipai » 17. maj 2023, 18:55

Jeg skifter mellem Mofibo og bookbeat alt efter hvilke tilbud der kører.
Mofibo har netop fået Apple CarPlay app, før det var det ellers grunden til at vælge bookbeat.
Mofibo har større udvalg virker det til, men jeg synes personligt det er nemmere at finde samme bog på forskellige sprog på bookbeat - så den tjeneste vil jeg nok i sidste ende anbefale.
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2843
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3491

Re: Bookbeat, mofibo eller andre?

Indlægaf Torn » 17. maj 2023, 19:34

Mofibo er bedst.
0
K.toldam
Indlæg: 4124
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1780

Re: Bookbeat, mofibo eller andre?

Indlægaf K.toldam » 18. maj 2023, 21:06

Madam Pomfrey skrev:
Alphilia skrev:E-reolen er bibliotekernes gratis tjeneste, hvor du “låner” bøgerne.

Udvalget er ikke helt så stort som Mofibo (som jeg husker det), men det kan måske være en start


Mange biblioteker har begræsninger på antal.

I min kommune er der en begræsning der hedder 3 bøger pr. måned, - det er ikke specielt meget hvis man er en ivrig læser :fløjt:

Virker den lige så godt som mofibo ?
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR

Tilbage til "Bøger"