Kindle / E-reader

Brugeravatar
MissBailey
Indlæg: 687
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:08
Kort karma: 40
Likede indlæg: 656

Kindle / E-reader

Indlægaf MissBailey » 10. maj 2016, 19:22

Jeg har længe drømt om en e-reader, og nu har jeg besluttet at det skal være. Jeg kender egentlig kun til Kindle, men kan se der er mange andre mærker, også mærker jeg ikke før har hørt om :)

Kan I anbefale en model? Og er det ligetil det der med at købe/overføre bøger fra pc'en? Eller kan det gøres direkte på e-readeren?

Hjælp en novice :D
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21923

Re: Kindle / E-reader

Indlægaf Purple Haze » 10. maj 2016, 19:36

Jeg har en kindle, som jeg er super glad for.

Hvis du vælger et andet mærke vil jeg anbefale at du undersøger om den kan bruge i sollys - om skærmen er oplyst ligesom en I-pad (som ikke duer i sollys) eller ej.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Kindle / E-reader

Indlægaf HappyPaww » 10. maj 2016, 19:39

Jeg har en Sony - den er også udmærket. Den er dog ret mørk så jeg vil gå efter en paperwhite eller lignende.

Det er ret nemt at overføre filer til den.
1
Brugeravatar
MissBailey
Indlæg: 687
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:08
Kort karma: 40
Likede indlæg: 656

Re: Kindle / E-reader

Indlægaf MissBailey » 10. maj 2016, 19:44

Purple Haze skrev:Jeg har en kindle, som jeg er super glad for.

Hvis du vælger et andet mærke vil jeg anbefale at du undersøger om den kan bruge i sollys - om skærmen er oplyst ligesom en I-pad (som ikke duer i sollys) eller ej.


Er nemlig super opmærksom på det med sollys. Kender nogen der bruger iPad som e-reader, men det synes jeg slet ikke den egner sig til.

HappyPaww skrev:Jeg har en Sony - den er også udmærket. Den er dog ret mørk så jeg vil gå efter en paperwhite eller lignende.

Det er ret nemt at overføre filer til den.


Sony har jeg også kigget på. Min bærbar er en Sony, og er generelt glad for mærket.

Hvor køber I bøger? Jeg læser oftest på engelsk, og umiddelbart er Amazon det jeg kender bedst til.. Men findes der andre (billige) steder?
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Kindle / E-reader

Indlægaf HappyPaww » 10. maj 2016, 20:23

Biblioteket - e-reolen :)

Og så findes der også det man ikke må :ninja:
1
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Kindle / E-reader

Indlægaf Karkluden » 11. maj 2016, 01:13

Jeg ved intet om e-readers, men til bøger har jeg et mofibo-abonnement. Jeg bruger det til lydbøger, men man kan også læse bøger derinde. Det koster 99 kr om måneden. Jeg er glad for det.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Kindle / E-reader

Indlægaf Anne Droid » 11. maj 2016, 04:33

Karkluden skrev:Jeg ved intet om e-readers, men til bøger har jeg et mofibo-abonnement. Jeg bruger det til lydbøger, men man kan også læse bøger derinde. Det koster 99 kr om måneden. Jeg er glad for det.


Mofibo er fantastisk, men kan ikke bruges på en e-reader.

Jeg er glad for min kindle, den skrabede model. Den virker fint, men en eller anden dag skal jeg have en bedre med lys i skærmen. Det mangler jeg når jeg ligger og læser i sengen og de andre sover.
Der kan købes ret billige bøger på amazon og det burde være nemt at overføre der fra og til kindle.
2
Klimatosse
Brugeravatar
MissBailey
Indlæg: 687
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:08
Kort karma: 40
Likede indlæg: 656

Re: Kindle / E-reader

Indlægaf MissBailey » 11. maj 2016, 05:27

Karkluden skrev:Jeg ved intet om e-readers, men til bøger har jeg et mofibo-abonnement. Jeg bruger det til lydbøger, men man kan også læse bøger derinde. Det koster 99 kr om måneden. Jeg er glad for det.


Jeg har tidligere haft abonnement hos Storytel, men jeg kan ikke koncentrere mig om lydbøger. Og som Anne Droid skriver, fungerer bøgerne ikke på en e-reader :)

Anne Droid skrev:Mofibo er fantastisk, men kan ikke bruges på en e-reader.

Jeg er glad for min kindle, den skrabede model. Den virker fint, men en eller anden dag skal jeg have en bedre med lys i skærmen. Det mangler jeg når jeg ligger og læser i sengen og de andre sover.
Der kan købes ret billige bøger på amazon og det burde være nemt at overføre der fra og til kindle.


Jeg kigger på en Kindle Paperwhite med lys i, netop så man kan læse om aftenen uden decideret læselys :gogo:
1
Brugeravatar
Jungletiger
Indlæg: 621
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:54
Kort karma: 67
Geografisk sted: Søborg
Likede indlæg: 607

Re: Kindle / E-reader

Indlægaf Jungletiger » 11. maj 2016, 15:22

Jeg har en Kobo Glo HD og er rigtig glad for den :)
Der er indbygget lys, så man selv kan justere skærmen.

Bøger køber jeg primært på kobobooks.com
1
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Kindle / E-reader

Indlægaf Sophaya » 11. maj 2016, 17:00

Jeg har en kindle og den er det bedste køb, jeg nogensinde har gjort. Den har holdt i 5 år nu, og jeg bruger den næsten dagligt.
For mig har det været rigtig vigtigt, at der ikke er lys i skærmen - ellers får jeg simpelthen ondt i hovedet. Kindles er kvalitet til en god pris, og jeg synes det har været det nemmeste i verden lige at sende bøger til den via calibre eller email - eller direkte som køb fra amazon, hvis jeg har købt bogen der. Jeg har kun gode ting at sige om kindles, og kan kun anbefale dem! Jeg har selv udset mig den her, hvis min nuværende skulle gøre det utænkelige og dø: http://www.amazon.com/Amazon-Kindle-6-I ... nk_comp_bn - jeg synes nemlig ikke, den skal have alle mulige features. Jeg vil gerne læse på den, ikke alt muligt andet.
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Kindle / E-reader

Indlægaf TomKah » 11. maj 2016, 17:11

Jeg har en kindle og bruger den faktisk kun når jeg er på ferie.
Jeg synes det er træls at man ikke kan låne bøger på den men kun købe. Normalt ville jeg jo aldrig købe alle de bøger jeg skal læse.
1
Brugeravatar
Kruspersille
Indlæg: 682
Tilmeldt: 6. nov 2015, 14:13
Kort karma: 35
Likede indlæg: 770

Re: Kindle / E-reader

Indlægaf Kruspersille » 11. maj 2016, 17:47

Sony er stoppet med at lave ebogslæsere, og deres software udvikles heller ikke længere (og jeg synes, det er ret crappy). Jeg tror ikke, der er en reel konkurrent til Kindle i DK (desværre).
Det er ret irriterende, at man ikke kan låne bøger til sin reader, det kunne man engang, og det fungerede virkelig fint. Tilgengæld er ebøger jo ofte billigere end de trykte.
1
Brugeravatar
MissBailey
Indlæg: 687
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:08
Kort karma: 40
Likede indlæg: 656

Re: Kindle / E-reader

Indlægaf MissBailey » 11. maj 2016, 19:04

Hvor er I gode :gogo: Der går ikke mange dage før jeg bare får bestilt den Kindle Paperwhite jeg har udset mig :love: Jeg læser en del bøger om sommeren og jeg er efterhånden så træt af at skulle bære rundt på tunge bøger og ikke mindst ligge med dem i hånden. Og da jeg i forvejen køber bøger i stedet for at låne, gør det mig ikke noget at man ikke lige kan låne dem :)

Jeg læste mig også til at man stadig kunne købe Sonys, men at den ikke bliver videreudviklet. Måske det bare er svært at hamle op med Kindle..
1
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7621

Re: Kindle / E-reader

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 12. maj 2016, 10:35

Jeg har en Sony eReader som jeg fik i gave for nogle år siden. Men pga. de mange problemer med de forskellige format alt efter hvor man købte sine bøger, så blev jeg aldrig helt stor fan af det. Det var jo en videnskab at sætte sig ind i hvordan man formaterede og brød koder og overførte til readeren. Samtidig droppede bibliotekerne jo deres aftale med forlagene, så man nærmest ikke kunne låne ebøger længere (det er dog blevet forbedret sidenhen) Men til sidst opgav jeg ebøgerne.

I dag har jeg så en iPhone 6 og en iPad og der kan de fleste ebøger hentes uden problemer, om det er danske eller amerikanske sider. Henter rigtig meget fra Amazon nu. Men tanken om at binde sig til ét format gør, at jeg ikke vil investere i nogen form for reader igen. Overvejede ellers en Kindle på et tidspunkt, men har ingen problemer med at læse på min iPhone. Læser faktisk på den hver eneste dag til og fra arbejde.
Mht. lys i iPhone/iPad så indstiller man vel bare til sort baggrund. Jeg oplever kun at det er en forbedring i forhold til readeren.
0
Brugeravatar
MissBailey
Indlæg: 687
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:08
Kort karma: 40
Likede indlæg: 656

Re: Kindle / E-reader

Indlægaf MissBailey » 12. maj 2016, 12:59

JEG HAR KØBT EN KINDLE PAPERWHITE :banan: Glæder mig så meget til den kommer! Nu går jagten på et cover på ebay :D

NejJegErIkkeAsiat skrev:Jeg har en Sony eReader som jeg fik i gave for nogle år siden. Men pga. de mange problemer med de forskellige format alt efter hvor man købte sine bøger, så blev jeg aldrig helt stor fan af det. Det var jo en videnskab at sætte sig ind i hvordan man formaterede og brød koder og overførte til readeren. Samtidig droppede bibliotekerne jo deres aftale med forlagene, så man nærmest ikke kunne låne ebøger længere (det er dog blevet forbedret sidenhen) Men til sidst opgav jeg ebøgerne.

I dag har jeg så en iPhone 6 og en iPad og der kan de fleste ebøger hentes uden problemer, om det er danske eller amerikanske sider. Henter rigtig meget fra Amazon nu. Men tanken om at binde sig til ét format gør, at jeg ikke vil investere i nogen form for reader igen. Overvejede ellers en Kindle på et tidspunkt, men har ingen problemer med at læse på min iPhone. Læser faktisk på den hver eneste dag til og fra arbejde.
Mht. lys i iPhone/iPad så indstiller man vel bare til sort baggrund. Jeg oplever kun at det er en forbedring i forhold til readeren.


Jeg ville ønske jeg kunne læse længere tid på en iPad, men anstrenger mine øjne for meget :s Det ville ellers være så dejligt nemt :)
0

Tilbage til "Bøger"