Kindle / E-reader

Cocobine
Indlæg: 3
Tilmeldt: 23. okt 2015, 20:02
Kort karma: 0

Re: Kindle / E-reader

Indlægaf Cocobine » 12. maj 2016, 15:24

MissBailey skrev:JEG HAR KØBT EN KINDLE PAPERWHITE :banan: Glæder mig så meget til den kommer! Nu går jagten på et cover på ebay :D

NejJegErIkkeAsiat skrev:Jeg har en Sony eReader som jeg fik i gave for nogle år siden. Men pga. de mange problemer med de forskellige format alt efter hvor man købte sine bøger, så blev jeg aldrig helt stor fan af det. Det var jo en videnskab at sætte sig ind i hvordan man formaterede og brød koder og overførte til readeren. Samtidig droppede bibliotekerne jo deres aftale med forlagene, så man nærmest ikke kunne låne ebøger længere (det er dog blevet forbedret sidenhen) Men til sidst opgav jeg ebøgerne.

I dag har jeg så en iPhone 6 og en iPad og der kan de fleste ebøger hentes uden problemer, om det er danske eller amerikanske sider. Henter rigtig meget fra Amazon nu. Men tanken om at binde sig til ét format gør, at jeg ikke vil investere i nogen form for reader igen. Overvejede ellers en Kindle på et tidspunkt, men har ingen problemer med at læse på min iPhone. Læser faktisk på den hver eneste dag til og fra arbejde.
Mht. lys i iPhone/iPad så indstiller man vel bare til sort baggrund. Jeg oplever kun at det er en forbedring i forhold til readeren.


Jeg ville ønske jeg kunne læse længere tid på en iPad, men anstrenger mine øjne for meget :s Det ville ellers være så dejligt nemt :)


Hej MissBailey! Tillykke med dit køb :-). Må jeg spørge dig, "hvordan" du har fået købt den? Når jeg er på Amazon for at kigge og forsøge at købe en, så får jeg at vide, at de ikke sender den til Danmark? Hvad har du gjort? :gruble:
0
Brugeravatar
MissBailey
Indlæg: 687
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:08
Kort karma: 40
Likede indlæg: 656

Re: Kindle / E-reader

Indlægaf MissBailey » 12. maj 2016, 16:25

Cocobine skrev:
MissBailey skrev:JEG HAR KØBT EN KINDLE PAPERWHITE :banan: Glæder mig så meget til den kommer! Nu går jagten på et cover på ebay :D

NejJegErIkkeAsiat skrev:Jeg har en Sony eReader som jeg fik i gave for nogle år siden. Men pga. de mange problemer med de forskellige format alt efter hvor man købte sine bøger, så blev jeg aldrig helt stor fan af det. Det var jo en videnskab at sætte sig ind i hvordan man formaterede og brød koder og overførte til readeren. Samtidig droppede bibliotekerne jo deres aftale med forlagene, så man nærmest ikke kunne låne ebøger længere (det er dog blevet forbedret sidenhen) Men til sidst opgav jeg ebøgerne.

I dag har jeg så en iPhone 6 og en iPad og der kan de fleste ebøger hentes uden problemer, om det er danske eller amerikanske sider. Henter rigtig meget fra Amazon nu. Men tanken om at binde sig til ét format gør, at jeg ikke vil investere i nogen form for reader igen. Overvejede ellers en Kindle på et tidspunkt, men har ingen problemer med at læse på min iPhone. Læser faktisk på den hver eneste dag til og fra arbejde.
Mht. lys i iPhone/iPad så indstiller man vel bare til sort baggrund. Jeg oplever kun at det er en forbedring i forhold til readeren.


Jeg ville ønske jeg kunne læse længere tid på en iPad, men anstrenger mine øjne for meget :s Det ville ellers være så dejligt nemt :)


Hej MissBailey! Tillykke med dit køb :-). Må jeg spørge dig, "hvordan" du har fået købt den? Når jeg er på Amazon for at kigge og forsøge at købe en, så får jeg at vide, at de ikke sender den til Danmark? Hvad har du gjort? :gruble:


Tak :D jeg søgte på pricerunner, og der var webhallen.dk billigst :gogo: Jeg havde nemlig også først været på amazon..
0
Cocobine
Indlæg: 3
Tilmeldt: 23. okt 2015, 20:02
Kort karma: 0

Re: Kindle / E-reader

Indlægaf Cocobine » 15. maj 2016, 18:41

MissBailey skrev:
Cocobine skrev:
MissBailey skrev:JEG HAR KØBT EN KINDLE PAPERWHITE :banan: Glæder mig så meget til den kommer! Nu går jagten på et cover på ebay :D

NejJegErIkkeAsiat skrev:Jeg har en Sony eReader som jeg fik i gave for nogle år siden. Men pga. de mange problemer med de forskellige format alt efter hvor man købte sine bøger, så blev jeg aldrig helt stor fan af det. Det var jo en videnskab at sætte sig ind i hvordan man formaterede og brød koder og overførte til readeren. Samtidig droppede bibliotekerne jo deres aftale med forlagene, så man nærmest ikke kunne låne ebøger længere (det er dog blevet forbedret sidenhen) Men til sidst opgav jeg ebøgerne.

I dag har jeg så en iPhone 6 og en iPad og der kan de fleste ebøger hentes uden problemer, om det er danske eller amerikanske sider. Henter rigtig meget fra Amazon nu. Men tanken om at binde sig til ét format gør, at jeg ikke vil investere i nogen form for reader igen. Overvejede ellers en Kindle på et tidspunkt, men har ingen problemer med at læse på min iPhone. Læser faktisk på den hver eneste dag til og fra arbejde.
Mht. lys i iPhone/iPad så indstiller man vel bare til sort baggrund. Jeg oplever kun at det er en forbedring i forhold til readeren.


Jeg ville ønske jeg kunne læse længere tid på en iPad, men anstrenger mine øjne for meget :s Det ville ellers være så dejligt nemt :)


Hej MissBailey! Tillykke med dit køb :-). Må jeg spørge dig, "hvordan" du har fået købt den? Når jeg er på Amazon for at kigge og forsøge at købe en, så får jeg at vide, at de ikke sender den til Danmark? Hvad har du gjort? :gruble:


Tak :D jeg søgte på pricerunner, og der var webhallen.dk billigst :gogo: Jeg havde nemlig også først været på amazon..


Lyder godt! Så fik jeg i torsdags også bestilt en Kindle Paperwhite fra Webhallen. Glæder mig så meget til den kommer - det må gerne være snart! :banan:
God fornøjelse med din og tak for tippet :gogo:
0
Brugeravatar
MissBailey
Indlæg: 687
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:08
Kort karma: 40
Likede indlæg: 656

Re: Kindle / E-reader

Indlægaf MissBailey » 15. maj 2016, 18:58

Cocobine skrev:Lyder godt! Så fik jeg i torsdags også bestilt en Kindle Paperwhite fra Webhallen. Glæder mig så meget til den kommer - det må gerne være snart! :banan:
God fornøjelse med din og tak for tippet :gogo:


Jeg modtog den allerede fredag morgen, og er SÅ glad for den allerede. Det er nemmere end jeg troede :banan: Har lige en bog jeg skal have afsluttet før jeg rigtig må gå i gang :D
0
Cocobine
Indlæg: 3
Tilmeldt: 23. okt 2015, 20:02
Kort karma: 0

Re: Kindle / E-reader

Indlægaf Cocobine » 15. maj 2016, 19:39

MissBailey skrev:
Cocobine skrev:Lyder godt! Så fik jeg i torsdags også bestilt en Kindle Paperwhite fra Webhallen. Glæder mig så meget til den kommer - det må gerne være snart! :banan:
God fornøjelse med din og tak for tippet :gogo:


Jeg modtog den allerede fredag morgen, og er SÅ glad for den allerede. Det er nemmere end jeg troede :banan: Har lige en bog jeg skal have afsluttet før jeg rigtig må gå i gang :D


Åh, du er heldig! Håber virkelig min kommer senest tirsdag. Må jeg spørge, hvor du har tænkt dig at købe e-bøger fra?
0
Brugeravatar
Jungletiger
Indlæg: 621
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:54
Kort karma: 66
Geografisk sted: Søborg
Likede indlæg: 607

Re: Kindle / E-reader

Indlægaf Jungletiger » 16. maj 2016, 10:54

Cocobine skrev:
MissBailey skrev:
Cocobine skrev:Lyder godt! Så fik jeg i torsdags også bestilt en Kindle Paperwhite fra Webhallen. Glæder mig så meget til den kommer - det må gerne være snart! :banan:
God fornøjelse med din og tak for tippet :gogo:


Jeg modtog den allerede fredag morgen, og er SÅ glad for den allerede. Det er nemmere end jeg troede :banan: Har lige en bog jeg skal have afsluttet før jeg rigtig må gå i gang :D


Åh, du er heldig! Håber virkelig min kommer senest tirsdag. Må jeg spørge, hvor du har tænkt dig at købe e-bøger fra?


Jeg kan varmt anbefale https://store.kobobooks.com/en-dk/- og som et lille plus plejer det at være rimelig nemt at finde rabatkoder på 20-30% rabat :D
0
Brugeravatar
MissBailey
Indlæg: 687
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:08
Kort karma: 40
Likede indlæg: 656

Re: Kindle / E-reader

Indlægaf MissBailey » 16. maj 2016, 13:29

Cocobine skrev:
MissBailey skrev:
Cocobine skrev:Lyder godt! Så fik jeg i torsdags også bestilt en Kindle Paperwhite fra Webhallen. Glæder mig så meget til den kommer - det må gerne være snart! :banan:
God fornøjelse med din og tak for tippet :gogo:


Jeg modtog den allerede fredag morgen, og er SÅ glad for den allerede. Det er nemmere end jeg troede :banan: Har lige en bog jeg skal have afsluttet før jeg rigtig må gå i gang :D


Åh, du er heldig! Håber virkelig min kommer senest tirsdag. Må jeg spørge, hvor du har tænkt dig at købe e-bøger fra?


Da jeg læser en del engelske bøger bruger jeg nok mest Amazon, ellers har jeg fået anbefalet https://riidr.com/ til danske bøger :)
0
Linda2062
Indlæg: 177
Tilmeldt: 16. sep 2015, 20:13
Kort karma: 3
Likede indlæg: 248

Re: Kindle / E-reader

Indlægaf Linda2062 » 8. jun 2016, 06:45

Kan se i har købt jeres kindle hos webhallen... Hvor hurtigt fik i leveret jeres ordre..
Jeg har bestilt en kindle i fredags men den har siden søndag stået som den er på et sorteringscenter i Sverige..
0
Brugeravatar
MissBailey
Indlæg: 687
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:08
Kort karma: 40
Likede indlæg: 656

Re: Kindle / E-reader

Indlægaf MissBailey » 8. jun 2016, 14:52

Linda2062 skrev:Kan se i har købt jeres kindle hos webhallen... Hvor hurtigt fik i leveret jeres ordre..
Jeg har bestilt en kindle i fredags men den har siden søndag stået som den er på et sorteringscenter i Sverige..


Jeg bestilte en torsdag og den ankom vist tirsdagen efter :) men ja, de har lager i Sverige, måske sidder den fast der..
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24473

Re: Kindle / E-reader

Indlægaf Moxy-lady » 8. jun 2016, 16:02

Anne Droid skrev:
Karkluden skrev:Jeg ved intet om e-readers, men til bøger har jeg et mofibo-abonnement. Jeg bruger det til lydbøger, men man kan også læse bøger derinde. Det koster 99 kr om måneden. Jeg er glad for det.


Mofibo er fantastisk, men kan ikke bruges på en e-reader.

Jeg er glad for min kindle, den skrabede model. Den virker fint, men en eller anden dag skal jeg have en bedre med lys i skærmen. Det mangler jeg når jeg ligger og læser i sengen og de andre sover.
Der kan købes ret billige bøger på amazon og det burde være nemt at overføre der fra og til kindle.


Jeg har også en gammel og skrabet Kindle. Jeg elsker den! Især når du primært læser engelske bøger er det et hit. Bøger som du henter/køber et andet sted kan ændres til .mobi format (som er dem kindle bruger) via et gratis program der hedder calibre.

Og så elsker jeg at jeg kan forudbestille bøger via amazon store og når den så udkommer så ligger den på kindlen når jeg står op.
0
My world 12-10-18 :lun:
Linda2062
Indlæg: 177
Tilmeldt: 16. sep 2015, 20:13
Kort karma: 3
Likede indlæg: 248

Re: Kindle / E-reader

Indlægaf Linda2062 » 9. jun 2016, 05:14

Den skulle gerne komme idag.. Er nået til taulov nu..
0

Tilbage til "Bøger"