Romantisk roman

Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Romantisk roman

Indlægaf sansera » 15. jun 2017, 07:23

Altså Jane Austen er jo dronningen over dem alle og hvis du spørger mig, så holder hendes plots stadig selv om miljøet og tiden er en helt anden.
Og så er det sproglige niveau bare i orden, og det altså lettere at give sig hen til romantikken, når man ikke hele tiden tænker :nej:



:gammel: :genert:
3
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Romantisk roman

Indlægaf Animi » 15. jun 2017, 07:53

Udover alle de gode forslag der allerede er kommet (Jane Austen :love: ) var jeg helt vild med Marian Keyes "The Woman Who Stole My life".
I samme dur som Jane Austen, bliver du også nødt til at læse Wuthering Heights af Emily Brönte

Og nu er det godt nok ikke en romantisk roman, men jeg anbefalder den altid hver gang jeg ser mit snit til det :P Hvis du en dag får lyst til at læse en virkelig velskrevet bog, som sidder fast i dag men også er ret sørgelig, så skal du en dag læse "Everything I Never Told You" af Celeste Ng. Det er personligt en af de bedste nyere bøger jeg har læst i årevis.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Bøger"