Jussi Adler - Selfies - hvem har læst den og forstået en bedre end mig?

Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Jussi Adler - Selfies - hvem har læst den og forstået en bedre end mig?

Indlægaf Æble » 6. aug 2017, 09:53

Jeg forstår ikke hvor Denise har fået de 10.000 kr fra?

Og hvorfor skulle det lette Rose at få sin gamle personsøger? Hun må da hele tiden have vidst sagens sammenhæng eller troet det var en ulykke?

:gruble:
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Jussi Adler - Selfies - hvem har læst den og forstået en bedre end mig?

Indlægaf billiebean » 6. aug 2017, 10:28

Undrede mig også over personsøgeren. Den er jo ikke et symbol som sådan? Også det at Rigmors morder - som er bogens første egentlige omdrejning - bliver trukket ind fra højre til allersidst i fortællingen. Det er en ringe forfatter som benytter sig af den løsning. Og hele den der u-ironiske brug af kontanthjælpsmodtagere som kriminelle.. Det er ret uelegant. Nå. Ja. Synes ikke det var en god bog.
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Jussi Adler - Selfies - hvem har læst den og forstået en bedre end mig?

Indlægaf Æble » 6. aug 2017, 11:22

billiebean skrev:Undrede mig også over personsøgeren. Den er jo ikke et symbol som sådan? Også det at Rigmors morder - som er bogens første egentlige omdrejning - bliver trukket ind fra højre til allersidst i fortællingen. Det er en ringe forfatter som benytter sig af den løsning. Og hele den der u-ironiske brug af kontanthjælpsmodtagere som kriminelle.. Det er ret uelegant. Nå. Ja. Synes ikke det var en god bog.


Ja det irriterede også mig en hel del at han dukker op sådan "hovsa, der var morderen lige og han sad bare på sin flade i en lejlighed i Rødovre og ventede på at de kom forbi og tog hans tilståelse".
1
Aesel82
Indlæg: 2635
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4244

Re: Jussi Adler - Selfies - hvem har læst den og forstået en bedre end mig?

Indlægaf Aesel82 » 7. aug 2017, 06:49

Jeg var pænt skuffet over bogen, da jeg læste den.

Jeg synes personerne blev karikeret, og at hele plottet virkede totalt urealistisk.
Den er slet, slet ikke på samme niveau som de tidligere.

Jeg håber virkelig, at han anstrenger sig noget mere i de sidste bøger.
1
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Jussi Adler - Selfies - hvem har læst den og forstået en bedre end mig?

Indlægaf fisken80 » 7. aug 2017, 07:43

Aesel82 skrev:Jeg var pænt skuffet over bogen, da jeg læste den.

Jeg synes personerne blev karikeret, og at hele plottet virkede totalt urealistisk.
Den er slet, slet ikke på samme niveau som de tidligere.

Jeg håber virkelig, at han anstrenger sig noget mere i de sidste bøger.


Altså i mine øjne faldt niveauet markant efter bog 4. Jeg synes både Marco-effekten og Den grænseløse var noget så pivringe. Den eneste grund til jeg læser videre er, at jeg dels gerne vil vide, hvem der stak Carl Mørch og hans makker og dels gerne vil vide, hvad Assads historie er.

Desuden synes jeg det grænser til idioti at lade hver eneste bog ende på samme måde i forhold til forbryderen.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Aesel82
Indlæg: 2635
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4244

Re: Jussi Adler - Selfies - hvem har læst den og forstået en bedre end mig?

Indlægaf Aesel82 » 7. aug 2017, 13:05

fisken80 skrev:
Aesel82 skrev:Jeg var pænt skuffet over bogen, da jeg læste den.

Jeg synes personerne blev karikeret, og at hele plottet virkede totalt urealistisk.
Den er slet, slet ikke på samme niveau som de tidligere.

Jeg håber virkelig, at han anstrenger sig noget mere i de sidste bøger.


Altså i mine øjne faldt niveauet markant efter bog 4. Jeg synes både Marco-effekten og Den grænseløse var noget så pivringe. Den eneste grund til jeg læser videre er, at jeg dels gerne vil vide, hvem der stak Carl Mørch og hans makker og dels gerne vil vide, hvad Assads historie er.

Desuden synes jeg det grænser til idioti at lade hver eneste bog ende på samme måde i forhold til forbryderen.


Jeg synes til gengæld Den Grænseløse var rigtig god. Men vil godt give dig ret i, at Marco-effekten også var under niveau.
0

Tilbage til "Bøger"