Anbefal en bog/serie til min teenager

Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23202

Re: Anbefal en bog/serie til min teenager

Indlægaf Mani » 9. sep 2017, 20:30

Daine skrev:Jamen here goes :D

Chris Wooding: Broken Sky serien. Det er mangafortælling uden billeder, helt tilbage fra dengang manga stadig var nyt.
Angie Sage: Septimus Heap serien. Et forbyttet barn og masser af trolddom.
Jim Lyngvild: Skyggernes bog 1+ 2. Lad jer ikke skræmme af forfatteren, han er god til at skrive fantasy :gogo:
James Dashner: Maze Runner serien. De første er filmatiseret og skulle efter sigende være godt lavet. Vi sælger en del af bøgerne til de unge fyre. Der er også lige kommet en ny serie fra ham omkring hacking, hvis det er (eller, der er pt kun udkommet én bog på dansk).
P.B. Kerr: Lampens børn serien. Om et par tvillinger, der finder ud af de er djinner - og som sammen med deres djinn onkel kommer ud for lidt af hvert.
Eoin Colfer: Artemis Fowl. En rigtig antihelt :D
Eoin Colfer: W.A.R.P. En serie om en tidsrejsende dreng, der forsøger at undgå at blive oplært til at være ond.

Min ultimative favoritserie (Sammen med HP): David Eddings bøger om Garion - Belgarion sagaen og Mallereon sagaen. De er gamle, men som SL foregår de i en 100% fantasiverden, så det gør ikke noget. Minder i stil om LOTR, men med mere focus på personskildringerne. Fantastisk serie, som jeg genlæser hvert år :D

Fedt!
Jeg havde også overvejet W.A.R.P. og har lige fået anbefalet Maze Runner af min venindes søn.

David Edding lyder helt sikkert som noget vi skal finde! Tak :gogo:
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'

Tilbage til "Bøger"