Bullet journal

Nuttede-Nuser
Kort karma: 74
Likede indlæg: 473

Re: Bullet journal

Indlægaf Nuttede-Nuser » 28. jan 2018, 18:27

Tak for jeres svar, jeg gik lidt i stå med det efter de første par uger. Så nu er mit spørgsmål, skal man så gå tilbage og skrive noget for ugerne der er gået uden eller ser man bare frem ad. Måske et dumt spørgsmål, men vil bare høre lidt om hvad andre gør hvis de går k stå.
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1034
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 16376

Indlægaf LadyFox » 28. jan 2018, 19:11

Nuttede-Nuser skrev:Tak for jeres svar, jeg gik lidt i stå med det efter de første par uger. Så nu er mit spørgsmål, skal man så gå tilbage og skrive noget for ugerne der er gået uden eller ser man bare frem ad. Måske et dumt spørgsmål, men vil bare høre lidt om hvad andre gør hvis de går k stå.

Jeg ville bare fortsætte fra den dato jeg startede op igen. Det er jo det der er fedt ved formatet, at det er så fleksibelt.
0
You used to call me on my cell phone
Late night when you need my love
Minitrolden
Kort karma: 17
Likede indlæg: 151

Indlægaf Minitrolden » 6. apr 2018, 12:40

Dikus skrev:Er det ikke upraktisk i et hæfte?

Jeg bruger opgavepanelet i outlook til opgaver - når jeg så kommer til dagen for en planlagt opgave, får jeg den lavet eller udskyder den.

Jeg er glad for mængden af noter, der kan være i en opgaves notesfelt, når den er åben. Hvis der f.eks . er opfølgning på mails og telefonsamtaler, kan de bare hæftes derind - så har man historikken lige ved hånden.

Det må da hurtigt blive rodet i et hæfte?

En del af Bujo handler om det meditative i at skrive i hånden og fysisk overføre opgaver mm. Tingene lagrer sig på en anden måde i hjernen bilder jeg mig selv ind, men det er vist endda også bevist sådan rent forskningsmæssigt. Det at det er fysisk for mig, gør det også nemmere at overskue. Jeg kan bladre frem og tilbage, den ligger lige på bordet ved siden af mig eller er med til møder og lynhurtigt kan jeg fiske opgaven frem. Hvor, hvis jeg sidder med det digitalt, kan jeg være så distræt, at jeg farer vild på vej ind i opgaveoversigten, som jeg droppede at bruge for flere år siden. :panik:

Fordelen med Bujo er også, at man selv laver strukturen. Du kan lave din futureplanner, kalender og lister lige præcis som du vil. Jeg er selv meget digital, men jeg knuselsker min bujo. På de fire måneder jeg har brugt den, har den virkelig vist sit værd. Jeg bruger den mest til arbejdet, hvor jeg noterer alle opgaver. Møder mm. holder jeg til min digitale kalender.
1
Minitrolden
Kort karma: 17
Likede indlæg: 151

Indlægaf Minitrolden » 6. apr 2018, 12:47

Jeg begyndte med bujo ved årsskiftet og er super glad for det. Jeg kører en meget enkel stil, som det oprindeligt er tænkt. Ikke sådan pynt og kreativt og har meldt mig ud af en fbgruppe pga. alle opslag næsten kun handlede om at pynte og være kreativ i bujo. Det drev mig til vanvid. Eks. er en af "reglerne" at man først opretter en måned når man når til den måned og flere havde jo lavet månederne flere måneder i forvejen fordi det er mere et kreaprojekt end et redskab. Og så alle habittrackerne osv. og at de kørte med næsten fire bøger samtidig. :panik:

Jeg bruger kun futureplanner, månedskalender og derefter kører jeg i ugeformat. Jeg har en side til noter ved siden af min kalender. Kalender og uge er opdelt i hjemme og arbejde. Derudover har jeg nogle lister, som er bøger, kreaprojekter, lokalturisme og indretningsideer/tanker. Derudover er der en side, hvor alle mine projekter er listet op. Jeg er meget distræt, så lige den er ret vigtig for mig. Jeg har en tendens til kun at kunne huske det projekt jeg lige har arbejdet med den dag/den uge.
0

Tilbage til "Bøger"