Bullet journal

Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Bullet journal

Indlægaf Guilded_Lily » 17. sep 2017, 11:43

Dikus skrev:Er det ikke upraktisk i et hæfte?

Jeg bruger opgavepanelet i outlook til opgaver - når jeg så kommer til dagen for en planlagt opgave, får jeg den lavet eller udskyder den.

Jeg er glad for mængden af noter, der kan være i en opgaves notesfelt, når den er åben. Hvis der f.eks . er opfølgning på mails og telefonsamtaler, kan de bare hæftes derind - så har man historikken lige ved hånden.

Det må da hurtigt blive rodet i et hæfte?


Jeg dur ikke til at digitalisere min tid. Jeg har forsøgt, men jeg opgiver, fordi jeg skriver bedst på pc i onlinekalendere - jeg har simpelthen ikke tålmodighed til at gøre det på telefonen. Mine kolleger griner ad mig, og jeg føler mig som et stenalderfund :lol:

Jeg vil gerne have det kreative islæt ind også. Jeg har tidligere brugt malebøger, men jeg keder mig hurtigt. Her ville det være mit eget design og kunne færdiggøres i en overskuelig tid.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Bullet journal

Indlægaf Daine » 17. sep 2017, 11:45

Guilded_Lily skrev:
LadyFox skrev:Jeg bruger Leuchtturm1917, dog ikke bullet journal versionen, men bare den almindelige med prikker, men der er vist ikke kæmpe forskel. Jeg synes ikke papiret er sådan helt fantastisk men det er det vist ikke i nogen af dem. Men jeg synes ikke det er så slemt at det er et problem, så jeg tror også min næste bliver en Leuchtturm1917.
Du gør klogt i at bruge vandbaserede penne osv. I den. Dem med f.eks. alkohol bløder igennem.

At begynde at bruge bullet journal er muligvis det bedste jeg har gjort for mig selv i år :)


Uh... Jeg elskerelskerelsker kuglepenne/rollerpenne, men jeg aner ikke, om de er vand-/spritbaserede. Daine - måske kan du hjælpe? Jeg er ret glad for Frixions clickerpenne og Energel rollerballs. Ved du, hvad de indeholder?

De er ikke spritbaserede, så den kan du sagtens bruge - de går ikke igennem papiret, omend jeg synes de er ret synlige fordi deres farve er så kraftig. Men jeg har ikke fundet en kuglepen endnu, der er superideel til Leuchtturm bullet journals (jeg har stort set testet alle vores penne sammen med en kunde) og det er nok mest fordi papiret ikke er specielt tykt.
En fordel ved frixionspennene er også, at de kan viskes ud :D Men ellers er jeg - som dig - meget meget glad for Energel pennene, så kan jeg godt leve med, at de kan ses på den anden side, de er bare skidegode at skrive med!
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Bullet journal

Indlægaf LadyFox » 17. sep 2017, 12:09

Guilded_Lily skrev:
LadyFox skrev:Jeg bruger Leuchtturm1917, dog ikke bullet journal versionen, men bare den almindelige med prikker, men der er vist ikke kæmpe forskel. Jeg synes ikke papiret er sådan helt fantastisk men det er det vist ikke i nogen af dem. Men jeg synes ikke det er så slemt at det er et problem, så jeg tror også min næste bliver en Leuchtturm1917.
Du gør klogt i at bruge vandbaserede penne osv. I den. Dem med f.eks. alkohol bløder igennem.

At begynde at bruge bullet journal er muligvis det bedste jeg har gjort for mig selv i år :)


Uh... Jeg elskerelskerelsker kuglepenne/rollerpenne, men jeg aner ikke, om de er vand-/spritbaserede. Daine - måske kan du hjælpe? Jeg er ret glad for Frixions clickerpenne og Energel rollerballs. Ved du, hvad de indeholder?

Jeg skriver mest bare med forskellige fineliner tusser, det er det jeg synes fungere bedst. Man kan godt se det igennem papiret, men det gør mig ikke så meget - jeg synes ikke rigtig man ligger så meget mærke til det når der bliver fyldt på, på den modsatte side.
Jeg har en lilla uni-ball og en rød Liquid longliner (rollerballs) liggende. Jeg kan godt prøve at teste dem i min bog og sende er billede når jeg har lidt mere strøm på telefonen hvis du vil have det?
0
...
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Bullet journal

Indlægaf Guilded_Lily » 17. sep 2017, 12:11

LadyFox skrev:
Guilded_Lily skrev:
LadyFox skrev:Jeg bruger Leuchtturm1917, dog ikke bullet journal versionen, men bare den almindelige med prikker, men der er vist ikke kæmpe forskel. Jeg synes ikke papiret er sådan helt fantastisk men det er det vist ikke i nogen af dem. Men jeg synes ikke det er så slemt at det er et problem, så jeg tror også min næste bliver en Leuchtturm1917.
Du gør klogt i at bruge vandbaserede penne osv. I den. Dem med f.eks. alkohol bløder igennem.

At begynde at bruge bullet journal er muligvis det bedste jeg har gjort for mig selv i år :)


Uh... Jeg elskerelskerelsker kuglepenne/rollerpenne, men jeg aner ikke, om de er vand-/spritbaserede. Daine - måske kan du hjælpe? Jeg er ret glad for Frixions clickerpenne og Energel rollerballs. Ved du, hvad de indeholder?

Jeg skriver mest bare med forskellige fineliner tusser, det er det jeg synes fungere bedst. Man kan godt se det igennem papiret, men det gør mig ikke så meget - jeg synes ikke rigtig man ligger så meget mærke til det når der bliver fyldt på, på den modsatte side.
Jeg har en lilla uni-ball og en rød Liquid longliner (rollerballs) liggende. Jeg kan godt prøve at teste dem i min bog og sende er billede når jeg har lidt mere strøm på telefonen hvis du vil have det?


Meget gerne :)
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Bullet journal

Indlægaf Guilded_Lily » 17. sep 2017, 12:12

Nu er bogen bestilt. De havde den ikke på lager i mine lokale bogbikser, så der røg lige lidt fragt oveni. Pyt. Nu glæder jeg mig bare, til den kommer!
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Bullet journal

Indlægaf Sophies-mor » 17. sep 2017, 12:25

Daine skrev:
Sophies-mor skrev:Jeg ville gerne begynde, men indrømmer blankt, at jeg ikke ville få skrevet i den, hvis jeg skal selv skal skabe uge bokse, årsfelter, planlister mm.
Ville ønske at man kunne købe en "begynder" præfabrikeret bullet journal og så senere selv tegne osv.

Jeg har det som dig, jeg 'gider' ikke selv. Vi sælger både Moleskine og Leuchtturm på mit arbejde og jeg elsker notesbøger ... jeg er bare ikke kreativt anlagt, og jeg ved den kommer til at ligge i skuffen.
Men Mayland kommer med en kalender til næste år, som jeg synes er smart og den skal jeg have købt. Den hedder "Få det gjort" og har meget af det jeg selv eftersøger i en kalender fortrykt. Måske det kunne være en ide?
Jeg har smidt et link ind, du skal lidt ned på siden for at finde kalenderen :)

http://mayland.dk/vart-sortiment/kalend ... e-18227300

Den skal jeg have kløerne i.
Nu bruger jeg så filofax, vænner man sig til 2 kalendere..?
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Bullet journal

Indlægaf LadyFox » 17. sep 2017, 12:31

Hjerterne er blødt igennem, men de har også fået to lag farve. Men man kan roligt sige at pennene kan ses igennem. Hvor stort et problem det er er jo så en smags sag.
Billede
Billede

Nogle billige fineliners fra Lidl til sammenligning.
Billede
Billede
0
...
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Bullet journal

Indlægaf Guilded_Lily » 17. sep 2017, 12:38

Tak for billederne, Fox. Det er sådan lige på grænsen, men jeg må prøve mig frem..
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Bullet journal

Indlægaf Juki » 17. sep 2017, 13:54

Jeg elsker også lister og lignende! :D Men jeg er ikke sikker på at jeg helt forstår hvordan man laver en Bullet Journal, selvom jeg har læst forskellige vejledninger.. :genert:

Hvad er forskellen fx på en Bullet Journal og Wreck This Journal?

Jeg købte en kalender sidste år til år 2017. Planen var at jeg skulle bruge den til noter, lister, som dagbog og hvad nu jeg havde lyst til. Er det det samme som en Bullet Journal? Eller er det mere måden man organiserer det skrevne på?

Hjææælp! :blush:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Bullet journal

Indlægaf LadyFox » 17. sep 2017, 14:05

Juki skrev:Jeg elsker også lister og lignende! :D Men jeg er ikke sikker på at jeg helt forstår hvordan man laver en Bullet Journal, selvom jeg har læst forskellige vejledninger.. :genert:

Hvad er forskellen fx på en Bullet Journal og Wreck This Journal?

Jeg købte en kalender sidste år til år 2017. Planen var at jeg skulle bruge den til noter, lister, som dagbog og hvad nu jeg havde lyst til. Er det det samme som en Bullet Journal? Eller er det mere måden man organiserer det skrevne på?

Hjææælp! :blush:


Er Wreck this Journal ikke bare en bog med nogle "opgaver" i?
En bullet journal er en tom notesbog, hvor man selv skal lave alt indholdet. I virkeligheden er det vel bare DIY-kalender. Det handler mest af alt bare om at samle sit liv i samme bog, og bevare overblikket over aftaler, ting man vil tracke, to do lister osv.
2
...
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Bullet journal

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. sep 2017, 14:18

Juki skrev:Jeg elsker også lister og lignende! :D Men jeg er ikke sikker på at jeg helt forstår hvordan man laver en Bullet Journal, selvom jeg har læst forskellige vejledninger.. :genert:

Hvad er forskellen fx på en Bullet Journal og Wreck This Journal?

Jeg købte en kalender sidste år til år 2017. Planen var at jeg skulle bruge den til noter, lister, som dagbog og hvad nu jeg havde lyst til. Er det det samme som en Bullet Journal? Eller er det mere måden man organiserer det skrevne på?

Hjææælp! :blush:


Bullet journal er en kalender og måske også dagbog, hvor du selv desginer rammerne ud fra de behov, du aktuelt har. Mange oplever, at mulighederne i fortrykte kalendere enten er for begrænsede eller helt overflødige, og det undgår man jo, når man selv tegner de oversigter, lister og andet, som man har brug for i en given periode.

Når nu du nævner Wreck this Journal, gætter jeg på, at du primært har set de meget æstetiske bullet journals, hvor fx. design, farver og maleteknikker fylder mindst lige så meget som planlægningen. Sådan behøver det ikke at være. I den video, jeg foreslog Guilded, sammenlignes konceptet med den gode, gamle notesbog, hvor man noterer stort og småt i livet (og dermed også selv afgør, hvad der skal med), og det giver mening, synes jeg.
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Bullet journal

Indlægaf Juki » 17. sep 2017, 15:48

Tak, Cirkus og Fox!

Det kunne da godt være man skulle undersøge det nærmere :)
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Bullet journal

Indlægaf Guilded_Lily » 18. sep 2017, 11:09

Dumme Viking-hjemmeside! Jeg har lige modtaget ordrebekræftelsen: "Forv. afsendelse: d. 2. oktober 2017".

Fuck da af. Jeg vil jo i gang nuuuuu!
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Bullet journal

Indlægaf LadyFox » 18. sep 2017, 11:14

Guilded_Lily skrev:Dumme Viking-hjemmeside! Jeg har lige modtaget ordrebekræftelsen: "Forv. afsendelse: d. 2. oktober 2017".

Fuck da af. Jeg vil jo i gang nuuuuu!

Det virker da også mærkeligt hvis de først sender den om knap 2 uger? Så kunne du da lige så godt have bestilt fra Arnold Bucsk, eller sådan noget.
0
...
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Bullet journal

Indlægaf Guilded_Lily » 18. sep 2017, 11:42

LadyFox skrev:
Guilded_Lily skrev:Dumme Viking-hjemmeside! Jeg har lige modtaget ordrebekræftelsen: "Forv. afsendelse: d. 2. oktober 2017".

Fuck da af. Jeg vil jo i gang nuuuuu!

Det virker da også mærkeligt hvis de først sender den om knap 2 uger? Så kunne du da lige så godt have bestilt fra Arnold Bucsk, eller sådan noget.


Præcis. Overvejer at annullere og bestille et andet sted.
0

Tilbage til "Bøger"