Diverse ...

Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Diverse ...

Indlægaf dgd2007 » 19. mar 2018, 13:01

... som ikke lige passer ind i nogen af de andre tråde. :)

Fx: Der er curling-VM (k) i Canada for tiden, hvis nogen er interesseret: https://www.youtube.com/channel/UCAKIdg ... DM0_W_Z_gA
NB: af en eller anden grund opgiver de tiderne på listen i Californien-tid, så man skal lægge 8 timer til (9 fra på søndag).
Når man går ind på de enkelte, viser den den det dog i "vores" tid og skriver, at der er så og så mange timer til live-transmissionen.

PS: Det kan dog nok ikke betale sig at heppe på Danmark denne gang ... Men Sverige og Canada er fantastiske. :)
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Diverse ...

Indlægaf ExCoastal » 13. apr 2018, 16:57

Så er slutrunden I NHL startet, og San Jose Sharks vandt deres første kamp. Slutrunden i NBA starter i morgen, og her skal vi helt klart heppe på Golden State Warriors!
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Diverse ...

Indlægaf ExCoastal » 3. maj 2018, 22:07

Slutrunden kører stadig. Begge hold vandt første runde, og de er nu i gang med anden runde.

Sharks er 2-2 og Warriors er 2-0 (bedst ud af 7 kampe). Vildt spændende!
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Diverse ...

Indlægaf ExCoastal » 21. maj 2018, 04:27

Sharks er forlængst ude :evil:

Men Golden State Warriors er lige nu i semifinalen, de fører serien 2-1. Så sker der noget, som sjældent sker i de ordinære kampe. Træner Steve Kerr ruller det ultimative våben ud. "The Death Lineup" som består af Stephen Curry, Klay Thompson, Kevin Durant, Andre Iguodala og Draymond Green. Selvom de tabte kamp nummer to, så vandt de vildt overbevisende i aften 126 - 85! Basketball på det niveau er tit meget tætte kampe, hvor ganske få point afgører en kamp, men Warriors rullede over Houston Rockets som et ekspresstog!

Næste kamp er på tirsdag på hjemmebane.
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Diverse ...

Indlægaf ExCoastal » 29. maj 2018, 04:30

Golden State Warriors vandt finalen i den vestlige division i aften, så nu venter NBA finalen mod Cleveland Cavaliers! Igen!

For 4 år i træk er NBA finalen mellem de samme to hold, og det er aldrig sket før i NBA. Eller NFL, NHL, MLB eller MLS for den sags skyld.
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Diverse ...

Indlægaf ExCoastal » 31. maj 2018, 05:09

Sagt af en sportsjournalist i aften: Finalen mellem Golden State Warriors og Cleveland Cavs er i virkeligheden en finale mellem verdens bedste basketballhold (Golden State) og verdens bedste basketballspiller (LeBron James).

Første kamp er i morgen, Oaktown har hjemmebane :lol:
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Diverse ...

Indlægaf ExCoastal » 2. jun 2018, 06:59

Et vaskeægte WTF moment. Cavs spiller tror, at de er foran, så han dribler bolden indtil klokken løber ud. Han troede, at de var foran. Golden State vinder stort i overtiden.
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Diverse ...

Indlægaf ExCoastal » 4. jun 2018, 05:33

Kamp nummer to var ikke så spændende, Cavs var aldrig foran, og de blev totalt overrumplet af Steph Curry og Kevin Durant. Curry scorede 9 gange fra 3 point linien, hvilket er rekord i en finalekamp, men også det samme antal, som hele Cavs holdet scorede. Kamp nummer 3 I Cleveland på onsdag.
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Diverse ...

Indlægaf ExCoastal » 7. jun 2018, 05:18

Kamp nummer 3 var nervepirrende, begge hold skiftedes til at være foran, og først i den sidste del af kampen fik Warriors fart på. Curry var lidt off i aften, men Kevin Durants præstation kunne nemt opveje det. 110-102 til Warriors. Godt klaret på udebane.

Det er så 3-0. De skal kun vinde en kamp mere, så går Bay Area amok :lol:
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Diverse ...

Indlægaf ExCoastal » 7. jun 2018, 05:46

Confucius skrev:
ExCoastal skrev:Et vaskeægte WTF moment. Cavs spiller tror, at de er foran, så han dribler bolden indtil klokken løber ud. Han troede, at de var foran. Golden State vinder stort i overtiden.


Er det det klip hvor Lebron James står og vinker og fagter med armene, som er blevet et meme?


Nemlig, han var vist pænt frustreret i det øjeblik :lol:
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Diverse ...

Indlægaf ExCoastal » 8. jun 2018, 06:18

Confucius skrev:Jeg har aldrig set en hel kamp. Kun nogle klip fra kampe. Men har lige fundet game 3 mellem GSW og Cavs i fuld længde på youtube (det stammer vist fra ESPN?), og nu vil jeg prøve at se en hel kamp. Mest for at se om det er noget, der fanger mig.

Jeg har fulgt med i NFL i 15-20 år, men er faldet fra igen. Jeg kan godt lide at se en baseball-kamp i ny og næ, men jeg kan ikke nævne én eneste stat eller player, om så mit liv afhang af det. Ishockey synes jeg er lidt kedeligt.


Det er en meget underholdende sport, det går nogle gange meget stærkt. Lidt som håndbold på steroider :lol:

I bund og grund har jeg det som dig, jeg ser normalt kun basketball i nyhedernes sammendrag og stort set aldrig en hel kamp. Men nu er det vores Warriors, det drejer sig om, og så er det noget helt andet. De har chancen for at vinde deres tredie mesterskab i løbet af 4 år. Jeg følger med :lol:

Det her er de nye Magic Johnson, Kobe Bryant, Shaquille O'Neal og Kareem Abdul-Jabbar spillere i vores generation.

Man kan kun nyde at se spillere som LeBron James, Kevin Durant og Steph Curry, det er basketball på allerhøjeste niveau. Golden State Warriors er enda blevet beskyldt for at ændre spillet for meget, fordi Steph Curry kan score så mange point bag trepointlinien.

Jeg er klar i morgen fredag!
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Diverse ...

Indlægaf ExCoastal » 9. jun 2018, 07:02

Warriors blev NBA mestre igen, igen, igen. Warriors slog Cavs med 108-85.

Curry var storspillende, Durant spillede på højt niveau og når de to ting kommer sammen, så er Warriors nærmest umulige at slå. Og velfortjent blev Kevin Durant seriens MVP.

Den store forskel på Golden State Warriors og de fleste andre NBA hold er nærmest det samme som Barcelona i fodbold, der er ikke kun en stjerne på holdet. Det er et sandt teamwork. Alt efter hvordan man tæller, er der 4 eller 5 store stjerner hos Warriors, hvor LeBron må trække størstedelen af læsset hos Cavs. Det var nok også hans sidste kamp hos Cavs, hans kontrakt fritstiller ham efter denne sæson og så er der sikkert hold, der har råd til ham.

Der er stor parade i Oakland på tirsdag, de er efterhånden vant til at fejre deres helte :lol:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Diverse ...

Indlægaf dgd2007 » 16. mar 2019, 14:50

Der er startet VM i curling (K) i Silkeborg.
Men danskerne er jo ikke gode mere ...
Det sendes på Eurosport og World Curling's youtubeside (sidstnævnte dog kun live hvis det ikke er på Eurosport samtidig.
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Diverse ...

Indlægaf ExCoastal » 11. maj 2019, 05:35

Så er vi her igen. Slutspil i både NHL og NBA. Og som sædvanligt er San Jose Sharks og Golden State Warriors med. Begge hold har spillet sig frem til finalen i den vestlige division, hvilket er semifinalen i hver sport. Men så stopper ligheden lige der. Warriors forsøger at vinde det tredje mesterskab i træk (4 over 5 år), Sharks har aldrig vundet Stanley Cup.

Begge hold er voldsomt populære her, og jeg må indrømme, at jeg nyder spændingen. Sidste år røg Sharks ud tidligt, men Warriors vandt. Kan man håbe?
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Diverse ...

Indlægaf ExCoastal » 21. maj 2019, 06:32

Så er NBA semifinalen afgjort, Golden State Warriors vandt med 4 kampe mod 0. Det er endda på trods af, at Kevin Durant har været ude længe med en skade, det samme gælder nyindkøbte Marcus DeCousins. Nu får holdet hele 10 dage til at blive klar til finalen.

San Jose Sharks har derimod noget af en udfordring, de er bagud 2-3 i kampe, så de skal vinde 2 i træk. Og med flere af de store spillere ude med skader, så skal der nok noget held til. Men vi håber.
0

Tilbage til "Sport"