Super Bowl 50

Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Super Bowl 50

Indlægaf ExCoastal » 29. jan 2016, 23:09

Om lidt over en uge løber Super Bowl 50 af stablen, og der er lagt op til det helt store show. Selv efter amerikansk målestok. I San Francisco har man bygget en hel by (The NFL Experience) i og omkring det store Moscone Center, og de fleste gader derfra og ned til færgebygningen er spærret af, for dernede skal bygger man Super Bowl City hvor alle aktiviteterne forgår på Justin Herman Plaza og langs Embarcadero. Man forventer omkring 1 million besøgende i løbet af Super Bowl ugen.

Hernede hos os er San Jose Sharks hjemmebane SAP Center bygget om til NFL Media Center, men man sparer heller ikke på noget, der hvor kampen skal spilles. Jeg kørte forbi i dag, og man har omdannet de to fodboldbaner ved siden af Levi's Stadium til en hel lille by. Mange gader er allerede spærret af, og det gøres klar til det enorme mylder af mennesker, der dukker op på kampdagen. Man regner med, at omsætningen omkring Super Bowl 50 bliver den største i USAs historie, når det kommer til en enkeltstående sportsbegivenhed.

Vi bliver pænt hjemme og ser kampen, ingen grund til at bevæge sig ud i det trafikale kaos, der under tvivl vil opstå. Hvad med jer, bliver I oppe og ser kampen?
0
Brugeravatar
Dynaudio
Indlæg: 2686
Tilmeldt: 29. okt 2015, 22:20
Kort karma: 157
Likede indlæg: 2074

Re: Super Bowl 50

Indlægaf Dynaudio » 30. jan 2016, 17:07

Ja da! Jeg ser kampen sammen med en kammerat - det er efterhånden blevet en fast tradition. Det pudsige er, at jeg ikke har set en eneste kamp i denne sæson. Min passion for NFL er dalende eftersom jeg ikke spiller med i en fantasyliga længere og jeg havde et afbræk på 2 år, hvor jeg var syg.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24985
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29986

Re: Super Bowl 50

Indlægaf Wizzze » 30. jan 2016, 17:12

ExCoastal skrev:Om lidt over en uge løber Super Bowl 50 af stablen, og der er lagt op til det helt store show. Selv efter amerikansk målestok. I San Francisco har man bygget en hel by (The NFL Experience) i og omkring det store Moscone Center, og de fleste gader derfra og ned til færgebygningen er spærret af, for dernede skal bygger man Super Bowl City hvor alle aktiviteterne forgår på Justin Herman Plaza og langs Embarcadero. Man forventer omkring 1 million besøgende i løbet af Super Bowl ugen.

Hernede hos os er San Jose Sharks hjemmebane SAP Center bygget om til NFL Media Center, men man sparer heller ikke på noget, der hvor kampen skal spilles. Jeg kørte forbi i dag, og man har omdannet de to fodboldbaner ved siden af Levi's Stadium til en hel lille by. Mange gader er allerede spærret af, og det gøres klar til det enorme mylder af mennesker, der dukker op på kampdagen. Man regner med, at omsætningen omkring Super Bowl 50 bliver den største i USAs historie, når det kommer til en enkeltstående sportsbegivenhed.

Vi bliver pænt hjemme og ser kampen, ingen grund til at bevæge sig ud i det trafikale kaos, der under tvivl vil opstå. Hvad med jer, bliver I oppe og ser kampen?


Jeg undersøgte allerede for et par år siden om det var muligt at få billetter, men da var det allerede umuligt. Overvejede også at tage til SF og så bare opleve stemningen og så finde et godt sted at se kampen. Men desværre giver mine deadlines på jobbet ikke mulighed for at holde fri :sur:
Men der skal i den grad ses med gennem natten, og der skal subs, burgers og wings på bordet, og masser af våde varer :devil:

Hvis du kommer forbi Moscone eller nede ved Ferry building, så må du gerne snuppe et par billeder, er jo lidt nysgerrig, det er næsten mit hood jo :-D
Har godt nok tilbragt mange timer i/omkring/under Moscone og ikke mindst markedsdagene ned ved Ferry Building.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3750
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 553
Likede indlæg: 8167

Re: Super Bowl 50

Indlægaf Anilara » 31. jan 2016, 08:00

Jeg overvejer det.
Jeg er en enorm sportsnørd, der er betaget af alt fra curling og skiskydning til beach volley og rugby.
Det ENESTE (tror jeg næsten) jeg aldrig er blevet grebet af, på noget tidspunkt, er NFL/amerikansk fodbold. Og så tænker jeg, at Super Bowl måske ville være, at give det en sidste reel chance :)

... På den anden side vil min kæreste nok blive mere træt, end han i forvejen er, af at jeg beslaglægger tv'et til endnu mere sport. Men igen, så er Super Bowl 50 da et ret godt argument for noget man skal se.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Super Bowl 50

Indlægaf Hunkat » 31. jan 2016, 08:05

Jeg skal se det med venner men først mandag aften da vi alle har arbejde og er for dovne til at nøjes med 3 timers søvn. Så ingen spoilers tak :P

Hvad serverer I? Jeg tænker burger/nachos og noget snack og øl/drikkevare self. Hvad er ellers godt :gruble:
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Super Bowl 50

Indlægaf ExCoastal » 31. jan 2016, 09:11

Wizzze skrev:
Jeg undersøgte allerede for et par år siden om det var muligt at få billetter, men da var det allerede umuligt. Overvejede også at tage til SF og så bare opleve stemningen og så finde et godt sted at se kampen. Men desværre giver mine deadlines på jobbet ikke mulighed for at holde fri :sur:
Men der skal i den grad ses med gennem natten, og der skal subs, burgers og wings på bordet, og masser af våde varer :devil:

Hvis du kommer forbi Moscone eller nede ved Ferry building, så må du gerne snuppe et par billeder, er jo lidt nysgerrig, det er næsten mit hood jo :-D
Har godt nok tilbragt mange timer i/omkring/under Moscone og ikke mindst markedsdagene ned ved Ferry Building.


Der er et par online tjenester, der har haft billetter til omkring $400-500 stykket indtil for omkring 4 måneder siden, men det dig stadigvæk en pæn slat.

Jeg har været til utallige kongresser og udstillinger i Moscone Center, så jeg kan forestille mig, at det er et rent circus lige nu og den kommende uge. Det er nok meget tvivlsomt, om jeg kommer på de kanter i denne uge.

Super Bowl Week blev skudt i gang i aften. Lysene på Bay Bridge blev tændt igen (oprindeligt et kunstværk, der senere blev gjort permanent), og der var stort fyrværkeri over broen.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24985
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29986

Re: Super Bowl 50

Indlægaf Wizzze » 31. jan 2016, 10:13

Hunkat skrev:Jeg skal se det med venner men først mandag aften da vi alle har arbejde og er for dovne til at nøjes med 3 timers søvn. Så ingen spoilers tak :P

Hvad serverer I? Jeg tænker burger/nachos og noget snack og øl/drikkevare self. Hvad er ellers godt :gruble:


I år laver vi Burgers, Wings og subs, tidligere år har vi laves ribs, sloppy joes, potato skins, sliders, nachoes,hot dogs, pizza osv. altså alle de traditionelle amerikanske fastfood retter. Men nu det er super bowl må man gerne gøre lidt ekstra ud af dem. En burger skal ikke bare være en burger men en Roethlisburger. Nu hvor det foregår i SF kunne man også servere breadbowls eller krabbe/seafood, da det i ´13 var i New Orleans så var Gumbo en oplagt ret. Så tænk ærkeamerikansk suppleret med lokale retter fra der hvor Super Bowl afholdes.

I år kommer der Anchor Steam øl, fra SF, på bordet sammen med Sam Adams og lidt Buds. Det er også en måde at få lidt lokal kolorit på bordet, ligesom Doritos er selvskrevne.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
momuh
Indlæg: 121
Tilmeldt: 24. sep 2015, 10:00
Kort karma: 3
Likede indlæg: 157

Re: Super Bowl 50

Indlægaf momuh » 3. feb 2016, 12:46

Det lyder godt nok stort, og jeg gad godt være i SF og opleve hvor stort det er.

Selv tager jeg på TV'et derhjemme som jeg plejer. Har nu sjældent gjort det store ud rammerne omkring det, har ikke nogen fast gruppe jeg holder Super Bowl Party med :wacko: . Så det bliver bare med mig selv og min kæreste hvis hun kan holde sig vågen, og ellers vores søn på knap et halvt år, der nogle gange synes han skal være vågen midt om natten. Men det kan nu godt være at den halve nakkefillet vi har liggense som Pulled Pork i fryseren sammen med de hjemmelavede burgerboller kommer frem :P Og så har jeg for en gangs skyld taget fri om mandagen nu når jeg alligevel har så mange feriedage tilbage.

Selv følger jeg rimeligt intens NFL hele året, og har her i de sidste par år nok skruet endnu højere op for interessen, med deltagelsen i fantasy, forskellige NFL podcasts hver uge samt nærstudering af topemnerne i draften, samt selve NFL draften. Næste år håber jeg at jeg kan lokke kæresten til at vi også skal have Gamepass, så vi selv kan vælge kampe, heriblandt kampe med "mit hold" Rams som stort set aldrig bliver vist på Viasat. Var i London i 2014 og se en kamp der og skal afsted igen til efteråret og se Rams - Giants, selvom jeg selvfølgelig hellere ville til USA og opleve den "rigtige stemning", som der jo ikke er i London.

Hvem tror i så vinder på Søndag?
Tror selv mest på Panthers som jo har været flyvende hele året. Men det afgørende bliver nok om Broncos kan få skabt et løbespil, så de ikke bliver endimensionale med alt i hænderne på Manning, kan de ikke det så har Broncos ikke chance.
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Super Bowl 50

Indlægaf ExCoastal » 5. feb 2016, 23:48

Tja, det opleves som om, at arrangørerne (NFL) har tænkt, at det her er ikke bare en Super Bowl, det er Super Bowl 50! Så vi skruer lidt mere op, og lidt mere....okay, den får alt, hvad den kan trække!

Aktivitetsniveauet har været voldsomt. Fra alle koncerterne med helt store navne oppe i SF, fyrværkeri, alle fanaktiviteterne, mediecirkuset hernede hos os og alle de andre ting der foregår rundt omkring i hele SF Bay Area.

Der er lagt op til et gigantisk show på søndag. Flyover af US Navy Blue Angels, nationalsangen sunget af Lady Gaga, halftime show med Coldplay og Beyoncé. Og selvfølgelig selve kampen. Jeg holder med Denver Broncos. Det bliver en herlig søndag eftermiddag.

:)

EDIT: Så er der lige den ting, som ingen kan kontrollere. Vejret. Husk på, at vi er i et El Nino år med masser af regn..Men vejrguderne er åbenbart med i planlægningen, Der loves 22 grader og en skyfri himmel til kick off.

Og en anden vild ting. Når Blue Angels er fløjet over stadion lukkes luftrummet, og US Airforce tager over. Så længe kampen varer, vil luftvåbnet patruljere med en håndfuld F-15 Eagle jetfly. Altså, så bliver det vel ikke ret meget vildere!
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Super Bowl 50

Indlægaf ExCoastal » 6. feb 2016, 20:47

TV programmet på CBS i morgen. Glæder mig :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4873
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 287
Likede indlæg: 7832

Re: Super Bowl 50

Indlægaf Nicolait » 9. feb 2016, 02:15

No1 skrev:Nogen der ser med nu?


Jeg gjorde. :D
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24985
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29986

Re: Super Bowl 50

Indlægaf Wizzze » 9. feb 2016, 06:52

Nicolait skrev:
No1 skrev:Nogen der ser med nu?


Jeg gjorde. :D


Mee too

Men det var egentlig lidt skuffende ...

SuperBowl 50, var jo lagt op som det helt store, men jeg synes det faldt lidt igennem. Både reklamerne, hvor var de geniale, sjove eller de store følelser? en abe i ble, nej vel :rulle:
Synes heller ikke half time showet, var det vilde. Og jeg er ellers Cold Play fan. Jo jo, det var flot, men det har de andre jo også været, der var ikke noget nyt eller bedre nu det var nummer 50 :gruble:
Men mest af alt var det nok spillet på banen, som skuffede. Jeg holdt med Broncos, så var glad for resultatet, men synes generelt det var en uskøn forestilling. Ingen af de 2 QB havde en god aften, Defence havde godt fat i offensiven, og der var mange fejl, og ingen flotte gennemførte plays, eller vilde passeringer, intet som vil blive husket år fremover.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4873
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 287
Likede indlæg: 7832

Re: Super Bowl 50

Indlægaf Nicolait » 9. feb 2016, 09:46

Jeg gider ikke rigtig det der half time show. Det tager bare tid og er åndssvagt.
Jeg har virkelig ikke brug for at se beyonce rende rundt med en stor sort ble på.

Det eneste gode var at payton Manning fik sit andet trofæ. Det havde ikke været til at bære, hvis lillebror havde sluttet karrieren med flere titler.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"

Tilbage til "Sport"