EM Fodbold

Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5953
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14805

Re: EM Fodbold

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 13. jul 2021, 10:43

NejJegErIkkeAsiat skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Derudover synes jeg simpelthen det er så tomt at de alle siger fra overfor racisme, men ikke et eneste ord omkring alle de fans der var voldelige. Don't get me wrong, jeg synes helt hundrede at racisme skal tackles, men i det store billede så synes jeg egentlig at det er værre at fysisk skade andre mennesker end at sige noget om deres hudfarve. Det bedste ville være hvis de rent faktisk adresserede begge. Det burde de være i en position til at gøre.


Enig. Selvfølgelig er det ulækker og primitiv opførsel at begå racistiske overgreb mod folk bare fordi de passer deres arbejde. Men jeg synes klart det er et større overgreb at angribe uskyldige udenlandske supportere fysisk. Både børn og voksne blev angrebet fuldstændigt umotiveret. Der er nogle seriøse traumer hos de mennesker nu.
Det drukner bare lidt i den politisk korrekte afsky overfor racismen hvor alle pludselig har en mening. I det hele taget virker det som om fodboldvold bare ikke er noget man tager særligt alvorligt i England. Som om man lidt har opgivet.

Var det ikke Kevin Keegan der udtalte at de ikke kun havde tabt trofæet, men også respekten fra fodboldeuropa. Det har han da bestemt ret i.


Ja, der er nogle af de børn der var med, der fuldkommen har mistet lysten og modet til at tage til fodboldkamp. Værre er at nogle af dem er blevet så utrygge at de ikke ser England som deres hjem mere. Den synes jeg skar lidt ekstra i hjertet. Det er børn der er halvt engelske, halvt danske - men lige meget nationalitet burde de kunne tage til fodboldkamp uden at blive angrebet hverken verbalt eller fysisk.
5
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9698
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 789
Likede indlæg: 7942

Re: EM Fodbold

Indlægaf Sophies-mor » 13. jul 2021, 11:00

Hvis man kun er interesseret i nummer 1 og 2, er man det ikke for sportens skyld.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5953
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14805

Re: EM Fodbold

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 13. jul 2021, 11:10

Sophies-mor skrev:Hvis man kun er interesseret i nummer 1 og 2, er man det ikke for sportens skyld.


Rigtig mange forskningsprojekter har vist at der er flere skader ved et tætpakket kampproggram. Jeg synes ikke vi skal gamble med folks helbred for en ekstra medalje, som alligevel ikke bliver set som en kæmpe præstation. Det er vel i sportens interesse at de bedste spillere (det er de vel når de repræsenterer deres land) ikke bliver påvirket negativt fremadrettet, enten med skader eller formdyk i den efterfølgende sæson.
16
Brugeravatar
Antand
Indlæg: 314
Tilmeldt: 4. feb 2019, 23:20
Kort karma: 9
Likede indlæg: 421

Re: EM Fodbold

Indlægaf Antand » 13. jul 2021, 11:10

Jeg forstår godt, at man ikke afvikler placeringskampe ud over finalen. Der er ingen hold der ville være interesserede i at spille dem, man vil formentlig stille med en masse reservespillere, og alle spillerne ville garanteret være enormt tilbageholdende for ikke at risikere skader. Personligt gad jeg godt nok heller ikke se det.
11
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2573
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8623

Re: EM Fodbold

Indlægaf Raenil » 13. jul 2021, 11:31

Sophies-mor skrev:Hvis man kun er interesseret i nummer 1 og 2, er man det ikke for sportens skyld.


Så sport er kun rigtig sport, hvis man går op i placeringsrækkefølgeen. Hvor langt skal man op for at være en rigtig kender? Placeringskampe mellem alle der er gået videre fra gruppekampene?

Men du har nok i et eller andet omfang ret, de fleste danskere der følger med i EM følger ikke med i fodbold - og det er helt fint.
12
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11421
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1802
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23716

Re: EM Fodbold

Indlægaf Mani » 13. jul 2021, 11:48

Sophies-mor skrev:Hvis man kun er interesseret i nummer 1 og 2, er man det ikke for sportens skyld.

:lol:
Okay. Du derimod går så meget op i fodbold at du undre dig over de manglende placeringskampe.
16
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2573
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8623

Re: EM Fodbold

Indlægaf Raenil » 13. jul 2021, 12:02

Med fare for at virke en smule spydig:
Champagne er kun rigtig champagne hvis det kommer fra champagne.
Musik er kun rigtig musik hvis det høres live uden forstærkning.
Feta er kun rigtig feta, hvis det kommer fra Grækenland.
Programmering er kun rigtig programmering, hvis det er maskinkode.
Kristendom er kun rigtig kristendom, hvis menigheden er organiseret efter den måde de første kristne gjorde det på.
Man spiser ikke sushi rigtigt, hvis man spiser den i bider.

Man skal passe på når man bevæger sig ud af "noget er kun rigtigt, hvis"-vejen - man risikerer at det meste af ens liv ikke er helt rigtigt, fordi det ikke bliver udført efter (nogen andres) forskrifter for hvordan aktiviteten udføres rigtigt.
Jeg bliver en smule tung i hovedet nogen trækker autentisk kortet. Det afhjælpes bedst med en tur på McDonalds. De serverer noget man med lidt god vilje kan kalde burgere.
4
Fledermäuslein
Indlæg: 2146
Tilmeldt: 28. aug 2015, 20:06
Kort karma: 189
Likede indlæg: 6921

Re: EM Fodbold

Indlægaf Fledermäuslein » 13. jul 2021, 12:05

Raenil skrev:Med fare for at virke en smule spydig:
Champagne er kun rigtig champagne hvis det kommer fra champagne.
Musik er kun rigtig musik hvis det høres live uden forstærkning.
Feta er kun rigtig feta, hvis det kommer fra Grækenland.
Programmering er kun rigtig programmering, hvis det er maskinkode.
Kristendom er kun rigtig kristendom, hvis menigheden er organiseret efter den måde de første kristne gjorde det på.
Man spiser ikke sushi rigtigt, hvis man spiser den i bider.

Man skal passe på når man bevæger sig ud af "noget er kun rigtigt, hvis"-vejen - man risikerer at det meste af ens liv ikke er helt rigtigt, fordi det ikke bliver udført efter (nogen andres) forskrifter for hvordan aktiviteten udføres rigtigt.
Jeg bliver en smule tung i hovedet nogen trækker autentisk kortet. Det afhjælpes bedst med en tur på McDonalds. De serverer noget man med lidt god vilje kan kalde burgere.


Og hvorfor overhovedet gå op i, om andre mennesker interesserer sig for fodbold på den “rigtige” måde? Samtidig med man ikke engang selv interesserer sig for det :stoned:
12
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2579
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 352
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7635

Re: EM Fodbold

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 13. jul 2021, 12:11

Udover de allerede gode argumenter, så er det også en smule naivt at tro at fodbold (kun) handler om sporten. Dem der kender bare lidt til UEFA og FIFA ved at det hovedsageligt handler om penge. Der er ikke penge i placeringskampe. Det er der derimod i de ligakampe der snart starter. Derfor bliver en kompakt slutrunde prioriteret, så man kan komme i gang med de næste turneringer.

Jeg er ret sikker på at de folk der rent faktisk sidder og planlægger det her, de har en rimelig god idé om hvad der er interessant for folk (og dermed hvor pengene ligger). Samtidig vil en EM-slutrunde jo blive sindssyg lang hvis alle hold skal spille om placeringer. Det vil ikke længere være en slutrunde, men derimod en helt ny europæisk liga.
8
Brugeravatar
Antand
Indlæg: 314
Tilmeldt: 4. feb 2019, 23:20
Kort karma: 9
Likede indlæg: 421

Re: EM Fodbold

Indlægaf Antand » 13. jul 2021, 12:37

NejJegErIkkeAsiat skrev:Udover de allerede gode argumenter, så er det også en smule naivt at tro at fodbold (kun) handler om sporten. Dem der kender bare lidt til UEFA og FIFA ved at det hovedsageligt handler om penge. Der er ikke penge i placeringskampe. Det er der derimod i de ligakampe der snart starter. Derfor bliver en kompakt slutrunde prioriteret, så man kan komme i gang med de næste turneringer.

Jeg er ret sikker på at de folk der rent faktisk sidder og planlægger det her, de har en rimelig god idé om hvad der er interessant for folk (og dermed hvor pengene ligger). Samtidig vil en EM-slutrunde jo blive sindssyg lang hvis alle hold skal spille om placeringer. Det vil ikke længere være en slutrunde, men derimod en helt ny europæisk liga.

Hvad angår længden af turneringen, kunne man godt få afviklet en del placeringskampe hurtigt, med 2-3 kampe hver dag. De første kampe kan allerede blive spillet på samme tid som semifinalerne.

Men ellers er jeg helt enig i dit argument hvad angår pengene.
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2579
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 352
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7635

Re: EM Fodbold

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 13. jul 2021, 12:42

Antand skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Udover de allerede gode argumenter, så er det også en smule naivt at tro at fodbold (kun) handler om sporten. Dem der kender bare lidt til UEFA og FIFA ved at det hovedsageligt handler om penge. Der er ikke penge i placeringskampe. Det er der derimod i de ligakampe der snart starter. Derfor bliver en kompakt slutrunde prioriteret, så man kan komme i gang med de næste turneringer.

Jeg er ret sikker på at de folk der rent faktisk sidder og planlægger det her, de har en rimelig god idé om hvad der er interessant for folk (og dermed hvor pengene ligger). Samtidig vil en EM-slutrunde jo blive sindssyg lang hvis alle hold skal spille om placeringer. Det vil ikke længere være en slutrunde, men derimod en helt ny europæisk liga.

Hvad angår længden af turneringen, kunne man godt få afviklet en del placeringskampe hurtigt, med 2-3 kampe hver dag. De første kampe kan allerede blive spillet på samme tid som semifinalerne.

Men ellers er jeg helt enig i dit argument hvad angår pengene.


Teoretisk set ja. Men er det virkelig sådan man skal afholde en turnering? Jeg tror det ville udvande turneringen og gøre alt for mange kampe intetsigende.
3
Brugeravatar
Antand
Indlæg: 314
Tilmeldt: 4. feb 2019, 23:20
Kort karma: 9
Likede indlæg: 421

Re: EM Fodbold

Indlægaf Antand » 13. jul 2021, 13:01

NejJegErIkkeAsiat skrev:
Antand skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Udover de allerede gode argumenter, så er det også en smule naivt at tro at fodbold (kun) handler om sporten. Dem der kender bare lidt til UEFA og FIFA ved at det hovedsageligt handler om penge. Der er ikke penge i placeringskampe. Det er der derimod i de ligakampe der snart starter. Derfor bliver en kompakt slutrunde prioriteret, så man kan komme i gang med de næste turneringer.

Jeg er ret sikker på at de folk der rent faktisk sidder og planlægger det her, de har en rimelig god idé om hvad der er interessant for folk (og dermed hvor pengene ligger). Samtidig vil en EM-slutrunde jo blive sindssyg lang hvis alle hold skal spille om placeringer. Det vil ikke længere være en slutrunde, men derimod en helt ny europæisk liga.

Hvad angår længden af turneringen, kunne man godt få afviklet en del placeringskampe hurtigt, med 2-3 kampe hver dag. De første kampe kan allerede blive spillet på samme tid som semifinalerne.

Men ellers er jeg helt enig i dit argument hvad angår pengene.


Teoretisk set ja. Men er det virkelig sådan man skal afholde en turnering? Jeg tror det ville udvande turneringen og gøre alt for mange kampe intetsigende.


Det er jeg helt enig med dig i.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16297
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32556

Re: EM Fodbold

Indlægaf icelady » 13. jul 2021, 13:10

De handler da i det mindste. Men det er måske "nemmere" for dem, fordi de ikke spiller i Premier League :gruble:



https://sport.tv2.dk/fodbold/2021-07-12 ... 0VoBwR8Yr4



Link til deres hjemmeside: https://www.leytonorient.com/2021/07/12 ... ing-abuse/
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2579
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 352
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7635

Re: EM Fodbold

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 13. jul 2021, 13:14

icelady skrev:De handler da i det mindste. Men det er måske "nemmere" for dem, fordi de ikke spiller i Premier League :gruble:



https://sport.tv2.dk/fodbold/2021-07-12 ... 0VoBwR8Yr4



Link til deres hjemmeside: https://www.leytonorient.com/2021/07/12 ... ing-abuse/


Ja, og så giver det jo lidt positiv opmærksomhed for en lille klub. Tænk hvis de store klubber skulle give livstidskarantæne til alle deres fans der opførte sig racistisk.
2
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5953
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14805

Re: EM Fodbold

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 13. jul 2021, 13:16

icelady skrev:De handler da i det mindste. Men det er måske "nemmere" for dem, fordi de ikke spiller i Premier League :gruble:



https://sport.tv2.dk/fodbold/2021-07-12 ... 0VoBwR8Yr4



Link til deres hjemmeside: https://www.leytonorient.com/2021/07/12 ... ing-abuse/


Personligt synes jeg godt de kunne have beholdt pengene for det sæsonkort :fløjt:

Derudover så har Premier League klubben faktisk været OK til at banne folk der har været racistiske i forbindelse med deres kampe. Der er også anonyme ordninger på Old Trafford hvor man kan gøre stewardsne opmærksomme på racistisk opførsel uden at man selv kommer i skudlinjen.
1

Tilbage til "Sport"