EM Fodbold

Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1760
Likede indlæg: 24391

Re: EM Fodbold

Indlægaf Moxy-lady » 13. jul 2021, 05:28

TakeAChanceOnMe skrev:
Moxy-lady skrev:Snak om at have skyklapper på. Jeg har intet til overs for en spiller der ikke siger fra overfor sine fans' opførsel. Eller som lufter sit beskidte vasketøj offentligt.


Altså han lufter vel ikke sit beskidte vasketøj ved at sige at Gareth tog den rigtige beslutning, men at han havde sagt at han godt ville tage et straffe hvis det var. Han siger bare at han havde sagt at han gerne gjorde det.

Derudover synes jeg simpelthen det er så tomt at de alle siger fra overfor racisme, men ikke et eneste ord omkring alle de fans der var voldelige. Don't get me wrong, jeg synes helt hundrede at racisme skal tackles, men i det store billede så synes jeg egentlig at det er værre at fysisk skade andre mennesker end at sige noget om deres hudfarve. Det bedste ville være hvis de rent faktisk adresserede begge. Det burde de være i en position til at gøre.


Altså jeg skriver ikke noget om racisme, men om deres opførsel generelt. Jeg synes det er helt vildt latterligt at rose dem (fans'ne) for deres opbakning og opførsel når FA (?) lige har fået en bøde for deres opførsel - og når det samtidig flyder over med historier om vold og chikane af modstanderholdets fans. Eller deres chikane overfor hans egne holdkammerater. Altså det er da skyklapper af en særlig tyk karakter, må man sige. Og så synes jeg at det implicit bliver en støtte af denne opførsel.

Ift det med straffesparket læste jeg det bare anderledes - sådan lidt whiny.
6
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: EM Fodbold

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 13. jul 2021, 05:56

TakeAChanceOnMe skrev:
Moxy-lady skrev:Snak om at have skyklapper på. Jeg har intet til overs for en spiller der ikke siger fra overfor sine fans' opførsel. Eller som lufter sit beskidte vasketøj offentligt.


Altså han lufter vel ikke sit beskidte vasketøj ved at sige at Gareth tog den rigtige beslutning, men at han havde sagt at han godt ville tage et straffe hvis det var. Han siger bare at han havde sagt at han gerne gjorde det.

Derudover synes jeg simpelthen det er så tomt at de alle siger fra overfor racisme, men ikke et eneste ord omkring alle de fans der var voldelige. Don't get me wrong, jeg synes helt hundrede at racisme skal tackles, men i det store billede så synes jeg egentlig at det er værre at fysisk skade andre mennesker end at sige noget om deres hudfarve. Det bedste ville være hvis de rent faktisk adresserede begge. Det burde de være i en position til at gøre.


Enig. Selvfølgelig er det ulækker og primitiv opførsel at begå racistiske overgreb mod folk bare fordi de passer deres arbejde. Men jeg synes klart det er et større overgreb at angribe uskyldige udenlandske supportere fysisk. Både børn og voksne blev angrebet fuldstændigt umotiveret. Der er nogle seriøse traumer hos de mennesker nu.
Det drukner bare lidt i den politisk korrekte afsky overfor racismen hvor alle pludselig har en mening. I det hele taget virker det som om fodboldvold bare ikke er noget man tager særligt alvorligt i England. Som om man lidt har opgivet.

Var det ikke Kevin Keegan der udtalte at de ikke kun havde tabt trofæet, men også respekten fra fodboldeuropa. Det har han da bestemt ret i.
2
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22014

Re: EM Fodbold

Indlægaf dgd2007 » 13. jul 2021, 07:01

LaMariposa skrev:Man gør det i håndbold, hvor man også spiller bronzekamp og i nogle (måske alle) mesterskaber også spille om femte og sjettepladsen. I hvert fald bronzekampen giver god mening, så er der da lidt at spille om, hvis man taber semifinalen.

Mon ikke også man gør det til OL? Der er der jo altid tre hold medeljer der skal deles ud. :gruble:
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16986
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41290

Re: EM Fodbold

Indlægaf LaMariposa » 13. jul 2021, 07:20

dgd2007 skrev:
LaMariposa skrev:Man gør det i håndbold, hvor man også spiller bronzekamp og i nogle (måske alle) mesterskaber også spille om femte og sjettepladsen. I hvert fald bronzekampen giver god mening, så er der da lidt at spille om, hvis man taber semifinalen.

Mon ikke også man gør det til OL? Der er der jo altid tre hold medeljer der skal deles ud. :gruble:


Jo, det tror jeg, man gør :) Synes det slutter det af på en fin måde.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: EM Fodbold

Indlægaf Wizzze » 13. jul 2021, 07:30

LaMariposa skrev:Man gør det i håndbold, hvor man også spiller bronzekamp og i nogle (måske alle) mesterskaber også spille om femte og sjettepladsen. I hvert fald bronzekampen giver god mening, så er der da lidt at spille om, hvis man taber semifinalen.


Man gør det også i de andre fodbold forbund, Det Sydamerikanske Mesterskab har været afviklet samtidig med Europamesterskabet, her vandt Columbia over Peru, og sikrede sig Bronzemedaljen.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3755
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: EM Fodbold

Indlægaf Anilara » 13. jul 2021, 07:40

Ærligt, jeg synes bronze er uendelig ligegyldigt. I alle sportsgrene.
8
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11227
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23199

Re: EM Fodbold

Indlægaf Mani » 13. jul 2021, 07:49

Anilara skrev:Ærligt, jeg synes bronze er uendelig ligegyldigt. I alle sportsgrene.

Jeg har også svært ved at se relevansen i de sportsgrene hvor man har knockout kampe.
6
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: EM Fodbold

Indlægaf Sophies-mor » 13. jul 2021, 08:03

LaMariposa skrev:Man gør det i håndbold, hvor man også spiller bronzekamp og i nogle (måske alle) mesterskaber også spille om femte og sjettepladsen. I hvert fald bronzekampen giver god mening, så er der da lidt at spille om, hvis man taber semifinalen.

Ja præcis.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: EM Fodbold

Indlægaf Sophies-mor » 13. jul 2021, 08:03

Tux skrev:
Sophies-mor skrev:
Anilara skrev:
Sophies-mor skrev:
Anilara skrev:
Sophies-mor skrev:Nu er jeg slet ikke inde i point opstilling osv, men da jeg var lille skulle semifnalisternes tabere spille mod hinanden for at blive nummer 3 eller 4.

Hvad nummer blev Danmark i det hele taget?

Det eneste jeg har hørt er "åh nej, vi mistede guld eller sølv"
Ikke ét ord om bronzekampen.

Det er skrevet et par gange eller tre her i tråden. Der spilles ikke om bronze, og det har der ikke været gjort siden 1980 :) Så vi røg bare ud i semifinalen ligesom Spanien.
Det handler primært om at der ikke er nok seere og tilskuerinteresse.
Der spilles stadig om bronze til VM dog.

Jeg orkede så ikke at læse hele tråden.

Så ingen ved, hvad nummer vi er blevet?
Det er da dumt.

Vi ved det lige så meget som alle andre hold der ikke blev nr. 1 el. 2. Så dumt er det ikke, synes jeg.

I de fleste "pyramide" sportsgrene, der har man da en 12.plads, en 4.plads, en 7.plads osv.
Det er da tåbeligt andet.

Jeg ville da gerne vide om vi var nummer 3 eller 4 ud af 55 hold.

Så i dit hoved skal alle spille ekstra kampe for at afgøre om de blev 6-7-8? Der var da en åndssvag ide, det er jo fuldstændig ligegyldigt.

Det har du jo lov til at synes.
Og jeg har lov til at synes det modsatte.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11227
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23199

Re: EM Fodbold

Indlægaf Mani » 13. jul 2021, 08:13

Sophies-mor skrev:
Tux skrev:Så i dit hoved skal alle spille ekstra kampe for at afgøre om de blev 6-7-8? Der var da en åndssvag ide, det er jo fuldstændig ligegyldigt.

Det har du jo lov til at synes.
Og jeg har lov til at synes det modsatte.

Naturligvis.
Men ville du se en kamp om 7.-8. pladsen? Jeg tænker det både er fordi der ikke er tilskuere nok og måske også fordi sådan en turnering slider på spillerne, så man fravælger det til de rene placeringskampe.
6
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16986
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41290

Re: EM Fodbold

Indlægaf LaMariposa » 13. jul 2021, 08:24

Mani skrev:
Sophies-mor skrev:
Tux skrev:Så i dit hoved skal alle spille ekstra kampe for at afgøre om de blev 6-7-8? Der var da en åndssvag ide, det er jo fuldstændig ligegyldigt.

Det har du jo lov til at synes.
Og jeg har lov til at synes det modsatte.

Naturligvis.
Men ville du se en kamp om 7.-8. pladsen? Jeg tænker det både er fordi der ikke er tilskuere nok og måske også fordi sådan en turnering slider på spillerne, så man fravælger det til de rene placeringskampe.


Det er jeg ikke sikker på, at jeg ville gide. Det er måske lige lovlig meget logistik.

Den ene gang, hvor jeg har været på stadion til en semifinale i håndbold har man spillet tre kampe (de to semifinaler og kamp om femte/sjettepladsen), og så havde tilskuerne billet til det hele. Det fungerede rigtig godt for håndbold, men det er måske lidt meget logistik at gøre ud af det i fodbold.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: EM Fodbold

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 13. jul 2021, 08:25

Mani skrev:
Sophies-mor skrev:
Tux skrev:Så i dit hoved skal alle spille ekstra kampe for at afgøre om de blev 6-7-8? Der var da en åndssvag ide, det er jo fuldstændig ligegyldigt.

Det har du jo lov til at synes.
Og jeg har lov til at synes det modsatte.

Naturligvis.
Men ville du se en kamp om 7.-8. pladsen? Jeg tænker det både er fordi der ikke er tilskuere nok og måske også fordi sådan en turnering slider på spillerne, så man fravælger det til de rene placeringskampe.


Enig...og så har spillerne jo også andet at lave end at spille om ligegyldige placeringer i en slutrunde. F.eks. har de deres job der skal passes og allerede starter op indenfor de kommende uger. Det er med 2-3 ugentlige kampe for dem der både skal spille nationalt og internationalt.
7
Brugeravatar
SødeSkelet
Indlæg: 284
Tilmeldt: 26. jun 2016, 15:12
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1251

Re: EM Fodbold

Indlægaf SødeSkelet » 13. jul 2021, 08:43

Alt det had imod de stakkels englændere, der brændte i straffesparkskonkurrencen, får mig til at tænke tilbage på billedet af Preben Elkjær og hans hul i bukserne i sekunderne efter at han brændte i straffesparkskonkurrencen i semifinalen mod Spanien i 84. Et billede, som stadig er ikonisk -- men som, så vidt jeg ved, aldrig blev brugt på en hadefuld måde. Måske drillende, ja, men oftere snarere omfavnet i det, som måske er en (dare I say) særlig dansk omfavnelse af fællesskab i nederlagets stund?
1
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1592
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2899

Re: EM Fodbold

Indlægaf Kilix » 13. jul 2021, 09:18

Arhmen for fanden da ogsaa....
"F1 driver Lando Norris ‘shaken’ after being mugged outside Euro 2020 final"
https://www.theguardian.com/football/20 ... 2020-final
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5787

Re: EM Fodbold

Indlægaf Tux » 13. jul 2021, 09:28

Sophies-mor skrev:
Tux skrev:
Sophies-mor skrev:
Anilara skrev:
Sophies-mor skrev:
Anilara skrev:
Sophies-mor skrev:Nu er jeg slet ikke inde i point opstilling osv, men da jeg var lille skulle semifnalisternes tabere spille mod hinanden for at blive nummer 3 eller 4.

Hvad nummer blev Danmark i det hele taget?

Det eneste jeg har hørt er "åh nej, vi mistede guld eller sølv"
Ikke ét ord om bronzekampen.

Det er skrevet et par gange eller tre her i tråden. Der spilles ikke om bronze, og det har der ikke været gjort siden 1980 :) Så vi røg bare ud i semifinalen ligesom Spanien.
Det handler primært om at der ikke er nok seere og tilskuerinteresse.
Der spilles stadig om bronze til VM dog.

Jeg orkede så ikke at læse hele tråden.

Så ingen ved, hvad nummer vi er blevet?
Det er da dumt.

Vi ved det lige så meget som alle andre hold der ikke blev nr. 1 el. 2. Så dumt er det ikke, synes jeg.

I de fleste "pyramide" sportsgrene, der har man da en 12.plads, en 4.plads, en 7.plads osv.
Det er da tåbeligt andet.

Jeg ville da gerne vide om vi var nummer 3 eller 4 ud af 55 hold.

Så i dit hoved skal alle spille ekstra kampe for at afgøre om de blev 6-7-8? Der var da en åndssvag ide, det er jo fuldstændig ligegyldigt.

Det har du jo lov til at synes.
Og jeg har lov til at synes det modsatte.

Dem der bestemmer holder heldigvis med mig…
1

Tilbage til "Sport"