Skal det have konsekvenser?

Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Skal det have konsekvenser?

Indlægaf Wizzze » 23. aug 2021, 15:04

Victor Axelsen vil åbenbart flytte til Dubai, fordi der vil give bedre træningsforhold, og kortere rejsetid til de store turneringer i Asien. Men dansk badminton vil åbenbart lide, og den beslutning skal have konsekvenser mener nogen.

https://sport.tv2.dk/badminton/2021-08- ... beslutning

Hvad mener du, skal det have konsekvenser for VA at forlade DK?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Skal det have konsekvenser?

Indlægaf Wizzze » 23. aug 2021, 15:13

Jeg er personligt vildt forvirret over hvad al bestyrtelsen kommer af?

Sportsstjerne har rejst ud altid, for at få bedre forhold for deres sport, og tjene penge til efter-sporten livet. Skal alle fodboldspillerne så sanktioneres for at flytte ud? Wozniacki flyttede som meget ung til Monaco, skulle hun så have været sanktioneret? Mig bekendt har vi flere unge tennistalenter i dag pga. hendes navn og hype. Tror vi der kommer færre badmintonspillere af at VA høster succes udenlands frem for på hjemlige baner?

Næsten ingen af cykelstjernerne bor i DK mere, får det færre til at cykle? Succes og omtale i medierne er hvad der trække folk til sportsgrenen, ikke den lille chance for at møde giraffen på træningsbanen/anlægget. Og han komme jo nok stadig forbi til meet amd greet events med mellemrum, så kan virkelig ikke få øje på problemet, og slet ikke sanktionen eller hvad en sanktion skulle gøre godt for :forvirret:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32470

Re: Skal det have konsekvenser?

Indlægaf icelady » 23. aug 2021, 15:36

Hvis han vil flytte, så flyt.

Skal man følge den logik der, skulle fodboldspillere heller ikke rejse ud, eller motorkørere, håndboldspillere osv.

Hvis unge vil spille badminton kan de nok også godt gøre det, selvom VA ikke er der. Og jeg kan ikke se at han har en ansvar for at blive og give gode råd videre. Det er vel derfor der findes trænere.


Edit: Han vil fremover tage talenter til sig, så han vender jo som sådan ikke dansk badminton ryggen: "- I øjeblikket har jeg besøg af to danske talenter og træner med dem, og det vil jeg gøre i fremtiden og skabe optimale forhold med sparringspartnere fra Danmark, Europa og Asien."


(Taget fra hans FB-opslag.)
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Petrix
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3646

Re: Skal det have konsekvenser?

Indlægaf Petrix » 23. aug 2021, 15:38

Viktor må vel bo, hvor han vil men han sender jo også nogle signaler som han må være bevidst om.
Altså han vælger at bosætte sig i et land, hvor man tørrer røv med menneskerettighederne. Han “sportswasher” Emiraterne ligesom han sportswasher Kina når han mødes med den kinesiske ambassadør i Danmark.
5
27102021
Brugeravatar
PerXX
Indlæg: 1378
Tilmeldt: 25. maj 2016, 13:53
Kort karma: 153
Likede indlæg: 4561

Re: Skal det have konsekvenser?

Indlægaf PerXX » 23. aug 2021, 15:38

Foreligger der en aftale om at han skal deltage i den daglige træning i Brøndby? For så er det jo klart at han løber fra den aftale når han flytter til Dubai, og det kan da give god mening at det skal have konsekvenser.

Men ellers så skal han da bare bo hvor han har lyst til at bo.
2
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Skal det have konsekvenser?

Indlægaf Pølsemix » 25. aug 2021, 10:47

Hvis de vil holde på ham i Brøndby, så burde de havde indgået en aftale hvor det var et krav og som naturligvis kompenserede ham på passende vis. Det må være forbundets opgave at sørge for at skabe et miljø hvor talenter lukrere på de etablerede spillers erfaringer og råd.
Derudover er det altså mærkeligt at sportsfolk skal stå på mål for en højere standard ift. stater som Qatar og Kina, mens det samtidigt er helt ok at erhvervslivet, borgere og staten DK lystigt samarbejder, besøger og handler løs med selvsamme lande.
6
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Skal det have konsekvenser?

Indlægaf Pølsemix » 25. aug 2021, 12:46

HeldigeHelge skrev:
1: Badmintonforbuddet har ikke midler der kan konkurrere med hvad Dubai kan tilbyde. De fleste danske eliteatleter tjener ikke penge gennem forbundene.

2: Det er ikke okay for nogen som helst at samarbejde med Dubai.


Så må Team Danmark spæde til eller tilbyde andet som kan fastholde de udøvende atleter. Som alle andre har de først og fremmest en forpligtelse overfor sig selv, hvis de frivilligt siger nej til udlandet og bedre forhold for at støtte op om talentudviklingen i Dk så er det da fint, men det er ikke noget som de på nogen måde er tvunget til.

Hvis det er så slemt at samarbejde med Dubai så er det underligt at sætte fokus på en enkelt badmintonspiller når staten og erhvervslivet ikke har nogle problemer med det.
Og hvorfor er det lige Dubai som er fuldstændigt uacceptabelt? hvad med Kina?
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Skal det have konsekvenser?

Indlægaf Pølsemix » 25. aug 2021, 13:22

HeldigeHelge skrev:Jeg tror det vækker andre følelser når det er en atlet der er folkelig opbakning til, og så tror jeg det spiller ind i denne her sag at vi går fra fælles følelsesudbrud som nation til at han så lægger navn til et land med så ringe menneskerettigheder.

Og det er irrationelt og dobbeltmoralsk, så derfor skal flytningen vurderes på basis af fornuft og ikke en umiddelbar følelsesmæssig reaktion.
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Skal det have konsekvenser?

Indlægaf Pølsemix » 25. aug 2021, 13:37

HeldigeHelge skrev:Næ - det synes jeg ikke. Og der er masser af regler i sport - også en masse omkring Code Of Conduct, så det er helt almindeligt at man er forpligtet udover blot lovgivning.

Det er ikke valide argumenter for at det er ok at udskamme en badmintonspiller, men ikke erhvervslivet.
Code Of Conduct er såmænd også brugt i erhvervslivet.

Og nej der er ikke masser regler i sport som dikterer hvor atleter skal bo og træne. I den henseende er regler som regulerer andre ting ligegyldige.
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Skal det have konsekvenser?

Indlægaf Pølsemix » 25. aug 2021, 13:56

HeldigeHelge skrev:
Pølsemix skrev:
HeldigeHelge skrev:Næ - det synes jeg ikke. Og der er masser af regler i sport - også en masse omkring Code Of Conduct, så det er helt almindeligt at man er forpligtet udover blot lovgivning.

Det er ikke valide argumenter for at det er ok at udskamme en badmintonspiller, men ikke erhvervslivet.
Code Of Conduct er såmænd også brugt i erhvervslivet.

Og nej der er ikke masser regler i sport som dikterer hvor atleter skal bo og træne. I den henseende er regler som regulerer andre ting ligegyldige.



Du kan da ikke bestemme hvad jeg mener :lol:

Jeg mener at specialforbund og DIF bør lade det få konsekvenser med sådan noget her. Selvfølgelig kan atleter gøre som de vil, men ikke som repræsentanter for forbund eller DIF. Jeg er også glad for at DIF giver udtryk for at de fremover vil være mere politiske omkring tildeling af værtsskaber.

Næh, og det har jeg heller ikke gjort. Jeg har blot redegjort for at det ikke er korrekt hvad du mener. Men du må da hjertens gerne stadigvæk mene det.
At der er code of conduct i og en masse regler i sport forklarer ikke hvorfor det giver mening at fordømme en badmintonspiller og ikke den del af erhvervslivet der handler med virksomheder i samme land.
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Skal det have konsekvenser?

Indlægaf Pølsemix » 25. aug 2021, 14:34

HeldigeHelge skrev:
Jeg fordømmer alle der tager til Dubai; turister, forretningsfolk, atleter og andre. Der kan være undtagelser. Fx hvis et event er placeret der er man derfor kan være ‘nødt til’ at tage dertil.

Jeg har arbejdet i et specialforbund, jeg har også været folkevalgt og jeg har arbejdet med atleter inden for flere sportsgrene. Så jeg mener jeg har et okay overblik over det miljø. Hvad er dine erfaringer?

Men egentligt er det jo ikke sådan med holdninger at man har ret. Holdninger er jo ikke fakta, men baseret på flere elementer. Og du kan mene det modsatte af mig nok så meget. Det ændrer ikke på at jeg i mine øjne har helt ret i min holdning - de er bl.a. baseret på min viden, mine erfaringer, min dømmekraft og mine værdier.

Du taler udenom, hvis jeg skriver at jeg mener at månen er lavet af ost, så er det jo helt objektivt forkert.
Hvad du er eller har gjort er irrelevant hvis du ikke kan bruge den erfaring til at argumentere for dine holdninger.

Når jeg spørger hvorfor at du mener som du gør så skriver du at der er regler i sport og code of conduct, men du sætter det ikke ind i en passende sammenhæng.

Hvis jeg skriver at det er ok at turister tager til Dubai og at den holdning er baseret på min viden, mine erfaringer, min dømmekraft og mine værdier. Er min holdning så lige så rigtig som din?

Hvis du er uenig i hvad jeg skriver, så bliver det kun til en debat, hvis du fortæller hvorfor at du er uenig bakket med reelle argumenter.
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Skal det have konsekvenser?

Indlægaf Pølsemix » 25. aug 2021, 14:47

HeldigeHelge skrev:Hvis du mener turister bare skal rejse til Dubai hvis de har lyst, så er den holdning korrekt for dig. Og ikke for mig. Sådan er det jo med holdninger.

Jeg behøver ikke overbevise dig om noget. Vi har gang i en meningsudveksling, men det virker som om du tror du skal overbevise mig om at jeg tager fejl. Men jeg tager ikke fejl.


Du startede med at skrive nedenstående til mig uden yderligere forklaring, så for mig klinger ovenstående indlæg noget hult.
Det er da også en klar tilkendelsegivelse af at du mener at jeg tager fejl, blot uden nogle argumenter.
Men det er klart at vi ikke bliver enige, for jeg abonnerer ikke på mantraet om at vi allesammen kan have lige meget ret og det er det rigtige for en selv. Passende argumenter og kildekritik slår wokeism og Trumpism ihjel.

HeldigeHelge skrev:

1: Badmintonforbuddet har ikke midler der kan konkurrere med hvad Dubai kan tilbyde. De fleste danske eliteatleter tjener ikke penge gennem forbundene.

2: Det er ikke okay for nogen som helst at samarbejde med Dubai.
0
Brugeravatar
SødeSkelet
Indlæg: 285
Tilmeldt: 26. jun 2016, 15:12
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1252

Re: Skal det have konsekvenser?

Indlægaf SødeSkelet » 25. aug 2021, 15:31

Wizzze skrev:Jeg er personligt vildt forvirret over hvad al bestyrtelsen kommer af?

Sportsstjerne har rejst ud altid, for at få bedre forhold for deres sport, og tjene penge til efter-sporten livet. Skal alle fodboldspillerne så sanktioneres for at flytte ud? Wozniacki flyttede som meget ung til Monaco, skulle hun så have været sanktioneret? Mig bekendt har vi flere unge tennistalenter i dag pga. hendes navn og hype. Tror vi der kommer færre badmintonspillere af at VA høster succes udenlands frem for på hjemlige baner?

Næsten ingen af cykelstjernerne bor i DK mere, får det færre til at cykle? Succes og omtale i medierne er hvad der trække folk til sportsgrenen, ikke den lille chance for at møde giraffen på træningsbanen/anlægget. Og han komme jo nok stadig forbi til meet amd greet events med mellemrum, så kan virkelig ikke få øje på problemet, og slet ikke sanktionen eller hvad en sanktion skulle gøre godt for :forvirret:


Men forargelsen går vel ikke så meget på, at han flytter ud, men mere på den omstændighed, at det er Dubai, han flytter til?

Når det er sagt, synes jeg også, at forargelsen klinger noget hult, når der samtidig er bred accept af, at fodboldlandsholdet - hvis de kvalificerer sig - spiller VM-slutrunde i Qatar, og Danmark stiller op med et hold til vinter OL i Beijing. Bare for at nævne et par aktuelle eksempler.
2
Brugeravatar
SødeSkelet
Indlæg: 285
Tilmeldt: 26. jun 2016, 15:12
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1252

Re: Skal det have konsekvenser?

Indlægaf SødeSkelet » 25. aug 2021, 15:46

HeldigeHelge skrev:
SødeSkelet skrev:
Wizzze skrev:Jeg er personligt vildt forvirret over hvad al bestyrtelsen kommer af?

Sportsstjerne har rejst ud altid, for at få bedre forhold for deres sport, og tjene penge til efter-sporten livet. Skal alle fodboldspillerne så sanktioneres for at flytte ud? Wozniacki flyttede som meget ung til Monaco, skulle hun så have været sanktioneret? Mig bekendt har vi flere unge tennistalenter i dag pga. hendes navn og hype. Tror vi der kommer færre badmintonspillere af at VA høster succes udenlands frem for på hjemlige baner?

Næsten ingen af cykelstjernerne bor i DK mere, får det færre til at cykle? Succes og omtale i medierne er hvad der trække folk til sportsgrenen, ikke den lille chance for at møde giraffen på træningsbanen/anlægget. Og han komme jo nok stadig forbi til meet amd greet events med mellemrum, så kan virkelig ikke få øje på problemet, og slet ikke sanktionen eller hvad en sanktion skulle gøre godt for :forvirret:


Men forargelsen går vel ikke så meget på, at han flytter ud, men mere på den omstændighed, at det er Dubai, han flytter til?

Når det er sagt, synes jeg også, at forargelsen klinger noget hult, når der samtidig er bred accept af, at fodboldlandsholdet - hvis de kvalificerer sig - spiller VM-slutrunde i Qatar, og Danmark stiller op med et hold til vinter OL i Beijing. Bare for at nævne et par aktuelle eksempler.



For mig er forskellen på atletniveau at man selv bestemmer hvor man bor og træner, men ikke hvem der er værter for en slutrunde.


Det har du ret i.

Jeg forstår godt, at man kan blive fristet af fantastiske træningsfaciliteter. Men altså: Kevin Cordon nåede OL-semifinalen efter at have trænet i en kirke, da hans træningsbane i Guatemala blev inddraget til behandling af corona-patienter. Den historie er det noget lettere at holde af :love2:
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Skal det have konsekvenser?

Indlægaf Wizzze » 25. aug 2021, 16:29

SødeSkelet skrev:
Wizzze skrev:Jeg er personligt vildt forvirret over hvad al bestyrtelsen kommer af?

Sportsstjerne har rejst ud altid, for at få bedre forhold for deres sport, og tjene penge til efter-sporten livet. Skal alle fodboldspillerne så sanktioneres for at flytte ud? Wozniacki flyttede som meget ung til Monaco, skulle hun så have været sanktioneret? Mig bekendt har vi flere unge tennistalenter i dag pga. hendes navn og hype. Tror vi der kommer færre badmintonspillere af at VA høster succes udenlands frem for på hjemlige baner?

Næsten ingen af cykelstjernerne bor i DK mere, får det færre til at cykle? Succes og omtale i medierne er hvad der trække folk til sportsgrenen, ikke den lille chance for at møde giraffen på træningsbanen/anlægget. Og han komme jo nok stadig forbi til meet amd greet events med mellemrum, så kan virkelig ikke få øje på problemet, og slet ikke sanktionen eller hvad en sanktion skulle gøre godt for :forvirret:


Men forargelsen går vel ikke så meget på, at han flytter ud, men mere på den omstændighed, at det er Dubai, han flytter til?

Når det er sagt, synes jeg også, at forargelsen klinger noget hult, når der samtidig er bred accept af, at fodboldlandsholdet - hvis de kvalificerer sig - spiller VM-slutrunde i Qatar, og Danmark stiller op med et hold til vinter OL i Beijing. Bare for at nævne et par aktuelle eksempler.


Og hvorfor er Dubai så meget værre end f.eks. Monaco, som overvåger alt og alle hele tiden, eller Kina, eller Malaysia, eller Indonesien, eller Thailands militærdiktatur, for at nævne andre store badminton nationer? Så hvis han flyttede til Singapore eller Sydkorea for at træne, så ville Badminton Danmark ikke være lige så sure?

Som jeg hører deres brok, så er klage at han ikke giver tilbage, oversat at han ikke træner med de mindre gode, så de kan lære at blive bedre af ham. Det prøver han jo netop at gøre ved at invitere unge ned til træningsophold. Og det er simpelthen ikke et argument jeg køber. Så unge miniputter og andre foldboldspillere lider også fordi Eriksen og de andre fra landsholdet ikke træner herhjemme? :rulle:
0
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Sport"