OL 2016

Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: OL 2016

Indlægaf Juki » 22. aug 2016, 00:04

Gad vide hvad musikerne gør, når den indmarch kun burde vare i 20 minutter.. Spiller de bare i ring? :lol:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25524

Re: OL 2016

Indlægaf Delfin » 22. aug 2016, 00:06

Åh jeg er glad for, at jeg ikke skal smække røven i de stole
1
14 11 14
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: OL 2016

Indlægaf Juki » 22. aug 2016, 00:09

Rimlig dårlig lyd på hende sangerinden eller er det bare mit tv? :gruble:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25524

Re: OL 2016

Indlægaf Delfin » 22. aug 2016, 00:13

Det er ikke dit tv
1
14 11 14
HerErJeg
Indlæg: 4184
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5012

Re: OL 2016

Indlægaf HerErJeg » 22. aug 2016, 04:46

Mon ikke den stakkels Gudmundur kan sove roligt i nat, uden at Wilbæk kommer farende med en fyreseddel?
Det er skammeligt hvordan en træner pr. Automatik er jaget vildt, i dag er et hold en maskine der programmeres, intet mere. Den menneskelige faktor kan ikke bruges til noget, så er du fyret hvis du undskylder dig i den retning.

Næste OL vil have forventningerne helt op i skyerne, rent medaljemæssigt. Det kan næsten kun blive en skuffelse om 4 år.
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: OL 2016

Indlægaf Code71 » 22. aug 2016, 06:46

HerErJeg skrev:Mon ikke den stakkels Gudmundur kan sove roligt i nat, uden at Wilbæk kommer farende med en fyreseddel?
Det er skammeligt hvordan en træner pr. Automatik er jaget vildt, i dag er et hold en maskine der programmeres, intet mere. Den menneskelige faktor kan ikke bruges til noget, så er du fyret hvis du undskylder dig i den retning.

Næste OL vil have forventningerne helt op i skyerne, rent medaljemæssigt. Det kan næsten kun blive en skuffelse om 4 år.


Vilbæk har jo netop udtalt at havde de kigget på resultaterne tidligere, alene. Så havde han forlængst være fyret. Men at det der er sket med holdet og omkring holdet siden Gudmundur kom til, har gjort at han ikke på noget tidspunkt har været fyringstruet

Så jeg synes det er lidt en dum retorik at skrive det der. Eftersom det har været medierne som har villet ha ham fyret og ikke forbundet på noget tidspunkt
3
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: OL 2016

Indlægaf dgd2007 » 22. aug 2016, 10:04

HerErJeg skrev:Mon ikke den stakkels Gudmundur kan sove roligt i nat, uden at Wilbæk kommer farende med en fyreseddel?
Det er skammeligt hvordan en træner pr. Automatik er jaget vildt, i dag er et hold en maskine der programmeres, intet mere. Den menneskelige faktor kan ikke bruges til noget, så er du fyret hvis du undskylder dig i den retning.

Næste OL vil have forventningerne helt op i skyerne, rent medaljemæssigt. Det kan næsten kun blive en skuffelse om 4 år.

Hvorfor skulle han blive fyret, når de lige har vundet? :gruble:
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4086
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5656

Re: OL 2016

Indlægaf landsbytossen » 22. aug 2016, 20:49

Jeg er træt af, "hvis medaljerne gøres op i forhold til indbyggertal er Danmark det 5. bedste land ved OL". De eksperter, der udtaler sig sådan, er uvidende om udtagelse til OL.

De store lande har begrænsning på, hvor mange deltagere de må sende til hver disciplin. Der kan ikke deltage 50 kenyanere i marathon eller 70 amerikanere i hver svømmedisciplin. Derfor er en opgørelse i forhold til indbyggertal nonsens.
2
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: OL 2016

Indlægaf dgd2007 » 22. aug 2016, 21:09

Ennovy skrev:Det er det da på ingen måde. Det er korrekt at det ikke er muligt at sende en masse fra et land, men når man skal samle de to bedste i en idræt, så gør det en kæmpe forskel om man har 1.000 atleter at vælge imellem eller om man har 1.000.000.

Det er rigtigt nok. Men jeg synes også, det er noget utilgiveligt vås alt det med, hvilket nummer vi ville være, hvis man regnede det ud på en eller anden mærkelig måde, som man ikke gør :) Der var også en i går, der snakkede om, at håndboldholdet havde jo fået 14 guldmedaljer, så i virkeligheden ... :P

Hvorfor ikke bare sige, at det er flot af et miniput-land at blive nr. 28 i åben kamp med de store?
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4086
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5656

Re: OL 2016

Indlægaf landsbytossen » 22. aug 2016, 21:12

Ennovy skrev:
landsbytossen skrev:Jeg er træt af, "hvis medaljerne gøres op i forhold til indbyggertal er Danmark det 5. bedste land ved OL". De eksperter, der udtaler sig sådan, er uvidende om udtagelse til OL.

De store lande har begrænsning på, hvor mange deltagere de må sende til hver disciplin. Der kan ikke deltage 50 kenyanere i marathon eller 70 amerikanere i hver svømmedisciplin. Derfor er en opgørelse i forhold til indbyggertal nonsens.



Det er det da på ingen måde. Det er korrekt at det ikke er muligt at sende en masse fra et land, men når man skal samle de to bedste i en idræt, så gør det en kæmpe forskel om man har 1.000 atleter at vælge imellem eller om man har 1.000.000.

Alligevel giver det ikke mening at sammenligne medaljer i forhold til indbyggertal.

Der var også en ekspert, der mente OL 2016 var en bedre medaljehøst end London 1948, fordi der i 1948 var lande, som pga. eftervirkningerne af krigen ikke deltog. Hvor mange af de 15 danske medaljetagere kom mon på podiet fordi Rusland delvis blev udelukket ?
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4086
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5656

Re: OL 2016

Indlægaf landsbytossen » 22. aug 2016, 21:26

Ennovy skrev:
landsbytossen skrev:
Ennovy skrev:
landsbytossen skrev:Jeg er træt af, "hvis medaljerne gøres op i forhold til indbyggertal er Danmark det 5. bedste land ved OL". De eksperter, der udtaler sig sådan, er uvidende om udtagelse til OL.

De store lande har begrænsning på, hvor mange deltagere de må sende til hver disciplin. Der kan ikke deltage 50 kenyanere i marathon eller 70 amerikanere i hver svømmedisciplin. Derfor er en opgørelse i forhold til indbyggertal nonsens.



Det er det da på ingen måde. Det er korrekt at det ikke er muligt at sende en masse fra et land, men når man skal samle de to bedste i en idræt, så gør det en kæmpe forskel om man har 1.000 atleter at vælge imellem eller om man har 1.000.000.

Alligevel giver det ikke mening at sammenligne medaljer i forhold til indbyggertal.

Der var også en ekspert, der mente OL 2016 var en bedre medaljehøst end London 1948, fordi der i 1948 var lande, som pga. eftervirkningerne af krigen ikke deltog. Hvor mange af de 15 danske medaljetagere kom mon på podiet fordi Rusland delvis blev udelukket ?



Det første må vi nok bare blive enige om at være uenige i - det sidste giver jeg dig ret i - det er meget komplekst hvis man rent faktisk skulle gøre et forsøg på at sammenligne.

Så næste gang Danmarks fodboldlandshold spiller uafgjort mod Sverige, er Danmark vinderen, fordi der bor flere i Sverige :D
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: OL 2016

Indlægaf dgd2007 » 22. aug 2016, 22:28

Ennovy skrev:Jeg tror jeg svarede dig tidligere i dag i en anden tråd - men når man arbejder med det her, så kan det have stor betydning at bruge den anden udregning - fordi det i høj grad handler om at skaffe midler. Og der sælger budskabet om "i forhold til indbyggertal, så..." bare bedre.

Ej, men sponsorerne må da være lettere debile, hvis de hopper på sådan noget hokus-pokus ...

Hele historien minder mig om, hvis der ligger et firma med en god indtjening i en meget lille by - og man så reklamerede med, at det var "Danmarks største firma"*

*i forhold til indbyggertallet i byen
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4086
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5656

Re: OL 2016

Indlægaf landsbytossen » 22. aug 2016, 22:38

Ennovy skrev:
landsbytossen skrev:
Ennovy skrev:
landsbytossen skrev:
Ennovy skrev:
landsbytossen skrev:Jeg er træt af, "hvis medaljerne gøres op i forhold til indbyggertal er Danmark det 5. bedste land ved OL". De eksperter, der udtaler sig sådan, er uvidende om udtagelse til OL.

De store lande har begrænsning på, hvor mange deltagere de må sende til hver disciplin. Der kan ikke deltage 50 kenyanere i marathon eller 70 amerikanere i hver svømmedisciplin. Derfor er en opgørelse i forhold til indbyggertal nonsens.



Det er det da på ingen måde. Det er korrekt at det ikke er muligt at sende en masse fra et land, men når man skal samle de to bedste i en idræt, så gør det en kæmpe forskel om man har 1.000 atleter at vælge imellem eller om man har 1.000.000.

Alligevel giver det ikke mening at sammenligne medaljer i forhold til indbyggertal.

Der var også en ekspert, der mente OL 2016 var en bedre medaljehøst end London 1948, fordi der i 1948 var lande, som pga. eftervirkningerne af krigen ikke deltog. Hvor mange af de 15 danske medaljetagere kom mon på podiet fordi Rusland delvis blev udelukket ?



Det første må vi nok bare blive enige om at være uenige i - det sidste giver jeg dig ret i - det er meget komplekst hvis man rent faktisk skulle gøre et forsøg på at sammenligne.

Så næste gang Danmarks fodboldlandshold spiller uafgjort mod Sverige, er Danmark vinderen, fordi der bor flere i Sverige :D




Inden for mange idrætter i USA er det sværere at kvalificere sig til OL end det er at vinde OL. Fordi de amerikanske atleter i nogle idrætter er på toppen med langt mere end bare en håndfuld atleter, og det har selvfølgelig en stor betydning når OL så går i gang. Derfor giver det mening at snakke om præstationer i forhold til indbyggertal. Det kan du mene er latterligt, men det giver mening - selvfølgelig er det ikke landets størrelse, der siger det hele - det siger sig selv.

Det ville give mening, hvis de store lande ikke havde begrænsning på antal deltagere. Med begrænsningen får de små lande nemmere adgang til medaljer.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: OL 2016

Indlægaf Maoam » 23. aug 2016, 06:28

dgd2007 skrev:
Maoam skrev:Hvad skal vi nu kaste os over?

Forhandlingerne op topskatten, selvfølgelig ;)


Jeg ville dø af en blanding af kedsomhed og forhøjet blodtryk, når Joakim B. Olsen åbnede munden...
0
Love, love, peace, peace :pompom:

Tilbage til "Sport"