Formel 1 tråden

Brugeravatar
Lover-Moses
Indlæg: 446
Tilmeldt: 6. jul 2016, 12:06
Kort karma: 18
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 493

Formel 1 tråden

Indlægaf Lover-Moses » 15. nov 2016, 21:11

Jeg tænkte at der måske var andre herinde der følger med i F1, specielt nu efter vi har fået en dansker med :)

Nu har han jo fået 2 år hos Haas, så de næste par år skal jeg i hvert fald følge med :klap:
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3037
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 181
Likede indlæg: 5776

Re: Formel 1 tråden

Indlægaf Tux » 16. nov 2016, 05:49

God ide :-)

Tror det bliver udmærket hos Haas, selv om de selvfølgelig ikke er et fabriksteam med kæmpe budget, virker det til de har godt styr på hvad de laver.

Det er i hvert fald en god chance for at få testet om han er god nok til de bedre hold, Ferrari kunne jo være oplagt hvis han gør det godt.
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3037
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 181
Likede indlæg: 5776

Re: Formel 1 tråden

Indlægaf Tux » 16. nov 2016, 16:35

Dikus skrev:Hvis I sådan lige sørger for guldkorn, så den blanke læser kan fake sig gennem en samtale - så får i grønnekort i spandevis :love:


:gogo:

Ferrari er oplagt i fremtiden fordi Haas kører med Ferrari motor og har hjulpet Haas i første sæson med at bygge deres bil (må de ikke i anden sæson dog)

Et andet plus er at Magnussen ikke skal have penge ned hjemmefra for sædet, hvilket man ellers typisk skal.
0
Brugeravatar
Lover-Moses
Indlæg: 446
Tilmeldt: 6. jul 2016, 12:06
Kort karma: 18
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 493

Re: Formel 1 tråden

Indlægaf Lover-Moses » 16. nov 2016, 19:40

Ja Kevin Magnussen er gået fra at være en betalingskører der principielt betaler for at få lov at køre F1, til at være en kører der hyret ind i et team, og bliver aflønnet for det arbejde han udfører. Det er så vidt jeg ved første gang det er sket for en dansk F1 kører (ikke at der har været ret mange). Det er også en af grundene til at jeg synes, at skiftet til Haas er det helt rigtige valg. Når et team vælger at betale en kører for at køre for dem i to sæsoner, uden nogen krav om sponsorater, bliver der lagt mærke til det i paddocken. Fordelen her er også, at når Haas kører med Ferrari motor, så har Ferrari adgang til alle de data der er på Magnussen, og hvis de kan se at han kan et eller andet, så kunne det meget vel være at de finder interesse for ham, når Kimi og Vettel skal skiftes ud, hvilket meget tænkeligt kunne blive efter 2017 sæsonen.

Spændende tider i F1, set med danske øjne :)
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16203
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1066
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32404

Re: Formel 1 tråden

Indlægaf icelady » 2. dec 2016, 15:12

Dén havde jeg sgu ikke lige set komme...


http://sport.tv2.dk/formel-1/2016-12-02-laes-hele-rosbergs-roerende-afskedsbrev-her-det-har-vaeret-satans-haardt


Bliver spændende at se, hvem der overtager sædet.

Hvis man kunne se helt bort fra div kontrakter, så ville det være fedt med Vettel; sikke en kamp, der ville blive :D
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3037
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 181
Likede indlæg: 5776

Re: Formel 1 tråden

Indlægaf Tux » 2. dec 2016, 17:25

icelady skrev:Dén havde jeg sgu ikke lige set komme...


http://sport.tv2.dk/formel-1/2016-12-02-laes-hele-rosbergs-roerende-afskedsbrev-her-det-har-vaeret-satans-haardt


Bliver spændende at se, hvem der overtager sædet.

Hvis man kunne se helt bort fra div kontrakter, så ville det være fedt med Vettel; sikke en kamp, der ville blive :D


Nej det er godt nok vildt, legendarisk move af Rosberg!

Det kedelige bud er jo Werlein, men kan også være Alonso kan lokkes væk fra Mclaren med deres elendige bil..
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14670
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24663

Re: Formel 1 tråden

Indlægaf sigge » 3. dec 2016, 17:44

Min kollegas (meget Formel 1-interesserede) 7-årige søn foreslog også Verstappen til at overtage Rosbergs plads hos Mercedes. Det kunne være ret interessant at se, hvordan hans og Hamiltons temperamenter ville udfolde sig, hvis de var holdkammerater. :-D
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Lover-Moses
Indlæg: 446
Tilmeldt: 6. jul 2016, 12:06
Kort karma: 18
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 493

Re: Formel 1 tråden

Indlægaf Lover-Moses » 10. dec 2016, 00:09

icelady skrev:Dén havde jeg sgu ikke lige set komme...


http://sport.tv2.dk/formel-1/2016-12-02-laes-hele-rosbergs-roerende-afskedsbrev-her-det-har-vaeret-satans-haardt


Bliver spændende at se, hvem der overtager sædet.

Hvis man kunne se helt bort fra div kontrakter, så ville det være fedt med Vettel; sikke en kamp, der ville blive :D


Vettel vs Hamilton ville være Rosberg vs Hamilton om igen. Vettel er en dygtig kører, men klarer sig elendigt under pres, især hvis teamkollegaen er på niveau med ham selv.

Hvis man skal finde en der kunne udfordre Hamilton, og presse ham til at lave fejl, så tror jeg de eneste nuværende kørere der kunne gøre det, er Ricciardo og Verstappen. De har begge farten og arrogancen til at gå i kødet på Hamilton.
0

Tilbage til "Sport"