Facebook hacking

Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Facebook hacking

Indlægaf Lisva » 12. maj 2023, 14:26

Jeg har med rædsel opdaget, at der er sendt venneanmodninger til alle profiler på FB, jeg har besøgt. Jeg kigger så på logins og kan se, der er blevet logget på min konto fra en enhed i Århus i morges. Jeg skynder mig at logge enheden ud, og jeg gendanner min profil og ændrer kode. Men den bliver ved med at venneanmode, når jeg går ind på andres profiler. Virkelig irriterende.

Jeg går jo ud fra, at min profil er hacket? Hvad kan jeg gøre for at ændre denne nye og meget irriterende "feature"? Jeg håber, jeg kan stille noget op uden at være nødt til at slette hele profilen.

Jeg håber, der er nogle kloge mennesker, der kan hjælpe. :)
0
vestjyden
Indlæg: 133
Tilmeldt: 30. aug 2021, 14:39
Kort karma: 5
Likede indlæg: 124

Re: Facebook hacking

Indlægaf vestjyden » 13. maj 2023, 19:44

https://www.androidauthority.com/facebo ... g-3324254/

måske det er dette din blev ramt af
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7586
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1587
Likede indlæg: 23850

Re: Facebook hacking

Indlægaf Aragorn » 13. maj 2023, 20:24

Lisva skrev:Jeg har med rædsel opdaget, at der er sendt venneanmodninger til alle profiler på FB, jeg har besøgt. Jeg kigger så på logins og kan se, der er blevet logget på min konto fra en enhed i Århus i morges. Jeg skynder mig at logge enheden ud, og jeg gendanner min profil og ændrer kode. Men den bliver ved med at venneanmode, når jeg går ind på andres profiler. Virkelig irriterende.

Jeg går jo ud fra, at min profil er hacket? Hvad kan jeg gøre for at ændre denne nye og meget irriterende "feature"? Jeg håber, jeg kan stille noget op uden at være nødt til at slette hele profilen.

Jeg håber, der er nogle kloge mennesker, der kan hjælpe. :)


Jeg tænker du har installeret et plugin i din browser. Geolokation på IP adresser er med nogen usikkerhed, da man får den lokation hvorfra ens ISP har uddelt adressen. Jeg sidder i Vejle og min IP ser på mobil ud som om den kommer fra København fordi det er der, 3Mobil uddeler adresser. Og alle adresserne er forøvrigt bag CGNAT, så det mudrer billedet yderligere.

Hacking er når man finder huller i et system som man udnytter, og jeg er ret sikker på at det er meget svært at hacke Facebook. Det er til gengæld nemt at snyde dig til at klikke ja når du skal klikke nej, så installerer du et plugin med en masse tilladelser og det er helt legitimt for du har jo selv valgt det.

IP geolokation skal man virkelig ikke lægge alt for meget i, og det skal benyttes sammen med anden data for at kunne bruges til at sandsynliggøre noget.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.

Tilbage til "Computere, spil og internet"