Fotoalbummer online

Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23135

Re: Fotoalbummer online

Indlægaf Aragorn » 25. mar 2018, 01:31

Raenil skrev:Man skal selvfølgelig være opmærksom på at Google photos ikke uploader billeder i fuld opløsning.


Mine billeder bliver sync'et i original opløsning og format.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Fotoalbummer online

Indlægaf Juki » 25. mar 2018, 02:33

Raenil skrev:Vi har bidt i det sure æble og bruger Adobe Lightroom CC. Importerer fra alting, central billedredigering og der følger 1 terabyte lagerplads med.
Det koster 1200 om året.

Det er jeg godt nok for nærig til :D Så hellere investere i et SD-kort eller overføre dem til en ekstern harddisk. Fordelen med Google Photos er bare at man har billederne til rådighed "hele tiden", uanset om man hjemme eller på farten og på mobilen eller computeren. Det er bare ret upraktisk hvis ikke de arbejder sammen så man skal slette billederne to gange.

Ang. opløsningen så kan man indstille det til at "Høj opløsning" eller "Original opløsning". Hvis du vælger den første mulighed så er det at billederne kan blive mærkelige når de bliver vist/åbnet andre steder.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Fotoalbummer online

Indlægaf Juki » 25. mar 2018, 02:38

Sustentaculum skrev:
Juki skrev:Slet ingen der kan svare på om man kan slette billeder fra telefonen på en smart måde, uden det foregår på selve telefonen?

Jeg har fået delt/synkroniseret billederne fra telefonens hukommelse til Google Photos, men jeg kan ikke finde ud af om billederne på telefonen også bliver slettet, hvis jeg gør det på computeren via Google Photos :gruble: Altså bare til når de skal gennemgås, sorteres og evt. slettes.


Jeg ved det faktisk ikke, jeg bruger det til backup og har faktisk også været i tvivl.

Kan du ikke tage et prøve-billede fra telefonen og så prøve at slette det fra computeren og så se hvad der sker? Jeg tænker at den kun sletter det fra Google photos, og ikke fra selve telefonen, men ved det ikke med sikkerhed.

Jo, det kunne jeg godt.

Jeg havde tænkt at jeg ville overføre alle billederne fra telefonen til Google Photos for så kan jeg bare slette billederne fra telefonens hukommelse bagefter, men hvis ikke programmet arbejder sammen, mellem computer og mobil, så er der ikke vundet meget ved det. Jeg skal bare være helt sikker på at jeg gør det smartest og rigtigt inden jeg evt. fucker det op og mister over 3000 billeder :genert:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Computere, spil og internet"