Slette bruger på Facebook ved dødsfald

Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Slette bruger på Facebook ved dødsfald

Indlægaf Juki » 10. mar 2018, 13:34

Hvis nu jeg skulle dø i nærmeste fremtid og gerne vil være sikker på at min bruger på Facebook bliver slettet, i stedet for at blive lavet om til en mindeside, kan jeg så gøre et eller andet på forhånd, uden at inddrage alle mulige eller oprette sådan en eftermælekontakt?

Jeg har selvfølgelig undersøgt det, men de fleste af de sider jeg kan finde er flere år gamle så jeg er i tvivl om det stadig gælder og jeg kan heller ikke finde et konkret svar.

Jeg er med på at de efterladte skal sende noget dokumentation for at man virkelig er død osv., men hvordan beviser man at den Anna Jensen der er født på den og den dato er den samme som en bruger med navnet Anna Jensen? Hvis man ikke har oplyst cpr.nummer, adresse osv. eller skal validere sig på en eller anden måde er det vel ret umuligt at tjekke for Facebook? Det var vel lettere hvis man hed Mgala og var født d. 29. februar.

Bonusspørgsmål: Er det overhovedet muligt for dem der hedder noget skørt at blive slettet eller få lavet en mindeside? Fx hvis man kalder sig "Skatte Muzen", og har oprettet sig med det navn, så der ikke er nogen historik med det rigtige navn. Er det så egentlig håbløst for dem?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Slette bruger på Facebook ved dødsfald

Indlægaf Aima » 10. mar 2018, 14:45

Jeg har anført min veninde som eftermælekontakt, og nævnt for hende, hvad jeg ønsker ift. min profil.

https://m.facebook.com/help/103897939701143
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Slette bruger på Facebook ved dødsfald

Indlægaf Juki » 10. mar 2018, 15:44

Jeg har som sådan ikke noget imod at vælge en eftermælekontakt(hvordan fungerer det uden at vælge en person til det?) Jeg vil egentlig bare være sikker på at min konto ikke bliver til en mindeside, hvis jeg skulle dø før jeg selv sletter min bruger der. Det kan man vel ikke være hvis det er den der eftermælekontakt der skal sætte det i værk og bevise man er død? Altså kan man være sikker på at en sådan person ikke kan trumfe en mindeside igennem, på trods af mine ønsker? Og hvad hvis vedkommende ikke har lyst eller mulighed for få det igennem, men andre fx kender min holdning til det, kan de så få slettet min konto alligevel?

Jeg kan jo fx godt angive en ven, der selv er på Facebook, som eftermælekontakt, men hvis ikke denne gør noget ved at få slettet min bruger kan min familie så få det gjort på en eller anden måde?

Det er jo heldigvis et fiktivt eksempel, men jeg vil ikke have en mindeside så jeg er bare interesseret i hvordan jeg bedst og nemmest undgår det :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Slette bruger på Facebook ved dødsfald

Indlægaf Juki » 10. mar 2018, 15:52

Vira skrev:
Juki skrev:Jeg har som sådan ikke noget imod at vælge en eftermælekontakt(hvordan fungerer det uden at vælge en person til det?) Jeg vil egentlig bare være sikker på at min konto ikke bliver til en mindeside, hvis jeg skulle dø før jeg selv sletter min bruger der. Det kan man vel ikke være hvis det er den der eftermælekontakt der skal sætte det i værk og bevise man er død? Altså kan man være sikker på at en sådan person ikke kan trumfe en mindeside igennem, på trods af mine ønsker? Og hvad hvis vedkommende ikke har lyst eller mulighed for få det igennem, men andre fx kender min holdning til det, kan de så få slettet min konto alligevel?

Jeg kan jo fx godt angive en ven, der selv er på Facebook, som eftermælekontakt, men hvis ikke denne gør noget ved at få slettet min bruger kan min familie så få det gjort på en eller anden måde?

Det er jo heldigvis et fiktivt eksempel, men jeg vil ikke have en mindeside så jeg er bare interesseret i hvordan jeg bedst og nemmest undgår det :D

Jeg har bare under eftermælekontakt og sletning, valgt at min konto skal slettes efter min død. Jeg har ikke valgt en person til det
Men hvis der ikke er valgt en person, kan jeg ikke forestille mig andet end at så kan der ikke trumfes noget igennem da du selv har taget valgt.

Resten kan jeg ikke svare på :D

Tak, jeg håber jeg har gjort det rigtigt nu :D

Jeg var lidt bange for at gøre noget forkert sidst jeg undersøgte det fordi jeg kun kunne finde noget med sletning/deaktivering af brugeren, men det fremgik ikke tydeligt om det var fra her og nu eller først ved ens dødsfald.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Computere, spil og internet"