Dig og din mobil

Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Dig og din mobil

Indlægaf Wizzze » 11. maj 2018, 08:34

Her er tråden til alt mobilrelateret, har du spørgsmål til teknik, abonnement, apps, data, forbrug eller noget helt andet, så kan du bruge denne tråd.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Dig og din mobil

Indlægaf Wizzze » 11. maj 2018, 08:38

Jeg kunne godt tænke mig at spørge til hvilke funktioner i din mobil du har slået til eller slået fra?

Har du f.eks altid slået Bluetooth til, eller tænder du først, når du skal bruge funktionen, f.eks. i bilen, eller med trådløse hovedtelefoner?
Og hvad med lokalitetstjenester / placeringsindstillinger, er det noget der altid er slået til, eller er det noget du kun tænder for, hvis du f.eks. skal finde vej via et kort, eller finde noget bestemt?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Dig og din mobil

Indlægaf LadyFox » 11. maj 2018, 08:46

Wizzze skrev:Jeg kunne godt tænke mig at spørge til hvilke funktioner i din mobil du har slået til eller slået fra?

Har du f.eks altid slået Bluetooth til, eller tænder du først, når du skal bruge funktionen, f.eks. i bilen, eller med trådløse hovedtelefoner?
Og hvad med lokalitetstjenester / placeringsindstillinger, er det noget der altid er slået til, eller er det noget du kun tænder for, hvis du f.eks. skal finde vej via et kort, eller finde noget bestemt?

:D
Screenshot_20180511-104453.png


Jeg har dog overvejet om jeg bør slå NFC og placeringsoplysninger fra.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
...
limitededition
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1783

Re: Dig og din mobil

Indlægaf limitededition » 11. maj 2018, 08:49

Wizzze skrev:Jeg kunne godt tænke mig at spørge til hvilke funktioner i din mobil du har slået til eller slået fra?

Har du f.eks altid slået Bluetooth til, eller tænder du først, når du skal bruge funktionen, f.eks. i bilen, eller med trådløse hovedtelefoner?
Og hvad med lokalitetstjenester / placeringsindstillinger, er det noget der altid er slået til, eller er det noget du kun tænder for, hvis du f.eks. skal finde vej via et kort, eller finde noget bestemt?


Jeg har begge dele slået til hele tiden. Bluetooth bruger jeg til mig ur og mine høretelefoner, så det ville være irriterende at skulle slå til hele tiden. Placering er bare nemmest at have slået til hele tiden.
Jeg er ikke så nervøs for at blive overvåget, som nogen er, jeg tror vi bliver overvåget meget mere end vi tror, så det gør nok ikke den store forskel ;)
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Dig og din mobil

Indlægaf Rapfisk » 11. maj 2018, 09:29

Jeg har altid mobile data og batterisparefunktion slået til. Ofte også mobilt hotspot. Wifi, når jeg er hos kæresten. Resten er til og fra ved behov.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dig og din mobil

Indlægaf Juki » 11. maj 2018, 09:31

Jeg kopierer lige LadyFox' og sætter det ind som billede :D

Min telefon er altid på lydløs medmindre jeg venter et opkald. Om dagen er det tit den er på lydløs med vibration, men om natten er den helt lydløs. Det er primært fordi jeg bruger min mobil som ur og vækkeur, men jeg gider ikke blive vækket eller fristet af diverse notifikationer når jeg skal sove.

Placering har jeg vist overordnet slået fra. Mest fordi jeg synes det kan være irriterende at der bliver taget udgangspunkt i hvor jeg er lige "nu", hvis det er irrelevant for den søgning eller lignende jeg skal lave.

Deling af ting fra mobilen til diverse apps har jeg også slået fra. Fx når Facebook gerne vil have adgang til mine billeder, kontakter, mikrofon osv. Det har heller ikke været nødvendigt for at jeg kan bruge Facebook fx.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Dig og din mobil

Indlægaf dgd2007 » 11. maj 2018, 11:21

Jeg har altid mest muligt slået fra, indtil jeg evt. skal bruge det. :cool:

Er der i øvrigt nogen, der ved, om det at ryste en Android altid virker som en kommando - fx til at åbne eller skifte program, eller som en slags ok-knap? :gruble:
0
limitededition
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1783

Re: Dig og din mobil

Indlægaf limitededition » 11. maj 2018, 11:26

dgd2007 skrev:Jeg har altid mest muligt slået fra, indtil jeg evt. skal bruge det. :cool:

Er der i øvrigt nogen, der ved, om det at ryste en Android altid virker som en kommando - fx til at åbne eller skifte program, eller som en slags ok-knap? :gruble:


Det er ikke standard på android telefoner (nu kan der også være stor forskel på de forskellige mærker, selvom man har android på begge).
Hvilken telefon har du, hvor den gør det?
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Dig og din mobil

Indlægaf LadyFox » 11. maj 2018, 11:27

Juki skrev:Jeg kopierer lige LadyFox' og sætter det ind som billede :D

Min telefon er altid på lydløs medmindre jeg venter et opkald. Om dagen er det tit den er på lydløs med vibration, men om natten er den helt lydløs. Det er primært fordi jeg bruger min mobil som ur og vækkeur, men jeg gider ikke blive vækket eller fristet af diverse notifikationer når jeg skal sove.

Placering har jeg vist overordnet slået fra. Mest fordi jeg synes det kan være irriterende at der bliver taget udgangspunkt i hvor jeg er lige "nu", hvis det er irrelevant for den søgning eller lignende jeg skal lave.

Deling af ting fra mobilen til diverse apps har jeg også slået fra. Fx når Facebook gerne vil have adgang til mine billeder, kontakter, mikrofon osv. Det har heller ikke været nødvendigt for at jeg kan bruge Facebook fx.


Jeg er så træt af hver gang jeg går i Netto og telefonen siger noget i stil med "Netto er et populært sted, vil du dele et billede af lokationen med andre?"

Øh, NEJ! :rulle:
4
...
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Dig og din mobil

Indlægaf dgd2007 » 11. maj 2018, 11:45

limitededition skrev:Det er ikke standard på android telefoner (nu kan der også være stor forskel på de forskellige mærker, selvom man har android på begge).
Hvilken telefon har du, hvor den gør det?

Nja, det er lidt ældre Sony XPeria ... og det er sådan lidt random, hvornår den gør det. Men fx, når jeg bruger den som lommelygte, hvis jeg går i seng, og fruen allerede ligger der :lol:

Nej, det er absolut muligt, at jeg selv har kodet et eller andet, der er skyld i det. Jeg tog et par kurser i mobilprogrammering for 5-6 år siden - med den telefon. Og der lavede vi alle mulige eksperimenter, som jeg efterfølgende slettede, men det er da muligt der er en eller anden handler tilbage ... :genert:
0
limitededition
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1783

Re: Dig og din mobil

Indlægaf limitededition » 11. maj 2018, 13:26

dgd2007 skrev:
limitededition skrev:Det er ikke standard på android telefoner (nu kan der også være stor forskel på de forskellige mærker, selvom man har android på begge).
Hvilken telefon har du, hvor den gør det?

Nja, det er lidt ældre Sony XPeria ... og det er sådan lidt random, hvornår den gør det. Men fx, når jeg bruger den som lommelygte, hvis jeg går i seng, og fruen allerede ligger der :lol:

Nej, det er absolut muligt, at jeg selv har kodet et eller andet, der er skyld i det. Jeg tog et par kurser i mobilprogrammering for 5-6 år siden - med den telefon. Og der lavede vi alle mulige eksperimenter, som jeg efterfølgende slettede, men det er da muligt der er en eller anden handler tilbage ... :genert:


Årh okay, jeg har ikke så meget forstand på Sony telefonerne. Har aldrig hørt om det før, så jeg tror ikke det er noget du skal være bange for at en ny telefon gør. :)
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: Dig og din mobil

Indlægaf Purple Haze » 11. maj 2018, 15:00

Det der med ‘skyen’ så jeg kan få gemt mine billede.
Er der ikke en der vil skære det ud i pap for mig, hvad jeg skal gøre?
Har I-phone + I-pad.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Dig og din mobil

Indlægaf Anilara » 12. maj 2018, 07:41

Jeg har udelukkende det tændt, som jeg benytter i øjeblikket.
Dvs. at jeg lige nu kun har WIFI tændt.

Det er endda sjældent jeg har lyd slået til. Det stammer helt tilbage fra både folkeskolen, gymnasiet og studie, hvor det aldrig måtte være tændt, og så har vanen hængt ved. Jeg er en af dem, du aldrig kommer igennem til når du ringer, men hvor der bliver ringet tilbage :-D
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Dig og din mobil

Indlægaf Artem » 12. maj 2018, 08:14

Jeg går ikke og slår ting til og fra. Som jeg forøvrigt også synes er bøvlet på en iPhone.
BT er på på den måde altid tændt da det skal fungere sammen med bilen.
Lokation er nødvendig til mange apps

Det eneste jeg nogle gange slår til og fra er lyden, hvis jeg sidder i møde.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dig og din mobil

Indlægaf Juki » 12. maj 2018, 10:02

Artem skrev:Jeg går ikke og slår ting til og fra. Som jeg forøvrigt også synes er bøvlet på en iPhone.
BT er på på den måde altid tændt da det skal fungere sammen med bilen.
Lokation er nødvendig til mange apps

Det eneste jeg nogle gange slår til og fra er lyden, hvis jeg sidder i møde.

Hvordan slår man ting til/fra på en iPhone?

Jeg har p.t. en Samsung og det kunne nærmest ikke være nemmere end det er på den. Det er bare en fane(?) på linjen med ikoner, ur osv. i toppen af skærmbilledet, som man ruller ned.

Det undrer mig hvis iPhones er mindre brugervenlige på det punkt, men jeg har begrænset erfaring med Apples produkter.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Computere, spil og internet"