Brug for "akut" hjælp til computer

Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Brug for "akut" hjælp til computer

Indlægaf Juki » 14. jun 2018, 18:46

Jeg har købt en ny bærbar computer, men jeg er stødt ind i problemer. Butikken den er købt i er desværre lukket for i dag og jeg er ved at få et mindre sammenbrud over at det ikke vil virke så hvis der er nogen herinde, med mere overskud end mig, der kan hjælpe vil jeg være meget taknemmelig.

Det er en Acer Aspire 5(a515-51g-53vc, tror jeg)

Problemet er at jeg ikke kan komme på nettet. Den viser fint alle registrede trådløse netværk, men den kan ikke oprette forbindelse til mit netværk. Wi-fi er slået til og det fungerer upåklageligt som sædvanligt på andre enheder.

Jeg har søgt og kan se andre har oplevet lignende, men jeg kan ikke finde vejledninger der kan hjælpe mig. Jeg kan finde videoer på Youtube, men de er på indisk eller lignende sprog jeg ikke forstår.

Jeg kan komme på nettet hvis jeg bruger min mobil som hotspot, men det er ikke en optimal løsning. Min gamle computer gik i stykker i forbindelse med en opdatering af Windows 10 for nogle uger siden(der også medførte problemer med Wi-Fi) derfor er jeg i tvivl om hvem jeg skal have fat i og hvem der skal kunne hjælpe. Er det butikken, Windows eller Acer?

Umiddelbart vil jeg jo mene butikken, men jeg kan ikke overskue at blive sendt frem og tilbage, uden at få hjælp, så hvis nogen kan hjælpe med en vejledning skåret ud i pap eller med hvem der skal hjælpe så vil det lette utrolig meget.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Brug for "akut" hjælp til computer

Indlægaf Tilly » 14. jun 2018, 20:08

Jeg tror ikke jeg helt forstår hvad det er der går galt. Kan du godt vælge dit netværk, og indtaste adgangskode? Og dernæst får du fejlmeddedelse? Eller er det før i processen det går galt?

Og hvis du får en fejlmeddedelse, hvad står der så i den?
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Brug for "akut" hjælp til computer

Indlægaf ExCoastal » 14. jun 2018, 20:10

Hvis computeren kan forbinde sig til et netværk men ikke et andet, så er det sikkert ikke computeren, der fejler noget. Prøv at genstarte din router, hvis det ikke virker, så bliver du nok nødt til at resette den tilbage til fabriksindstillingerne.
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7318
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23118

Re: Brug for "akut" hjælp til computer

Indlægaf Aragorn » 14. jun 2018, 20:17

Tilly skrev:Jeg tror ikke jeg helt forstår hvad det er der går galt. Kan du godt vælge dit netværk, og indtaste adgangskode? Og dernæst får du fejlmeddedelse? Eller er det før i processen det går galt?

Og hvis du får en fejlmeddedelse, hvad står der så i den?



+1.

Den viser alle registrerede trådløse netværk, men hvad definerer 'registreret'?

Jeg er med på at den viser en liste over tilgængelige trådløse netværk, men er dit eget et af dem?

Uden at du kommer specifikationerne nærmere, så er mit bedste gæt, at din router udelukkende udsender 5 GHz signal, og at netkortet i din PC ikke ser det - selv om det ville være besynderligt at en moderne computer ikke har 5 GHz understøttelse.

Har du købt computeren fra ny, og i så fald hvor? Har du et link?

Acer laver i tusindvis af modeller (bogstaveligt talt), og en meget stor del af dem hedder Aspire. Lægger man dertil at mange PC producenter laver særlige produktnavne for enkelte lande, eller endda enkelte leverandører (Bilka kunne eksempelvis få sit eget produktnummer for at ligge øverst på Pricerunner), så har vi balladen.

Med den korrekte dokumentation, hvilket et link til forhandleren kunne give, ville det være nemmere at svare dig. Samt oplysninger om OS, version etc. Du skal være super konkret.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Brug for "akut" hjælp til computer

Indlægaf Juki » 14. jun 2018, 23:04

Tak for svar so far.

Mit hoved fungerer ikke optimalt for tiden så der skal ikke så meget til at slå mig ud af kurs og få det hele til at virke uoverskueligt.

Jeg prøver at uddybe:
Når jeg prøver at oprette forbindelse til mit trådløse netværk fra computeren kommer listen med tilgængelige netværk i området frem(som sædvanlig) men når jeg vælger mit netværk og indtaster koden så vil den ikke oprette forbindelse. Nu er jeg ikke på fra computeren, men i feltet med mit valgte netværk stod der "ingen netværksforbindelse" eller at der ikke kunne oprettes forbindelse(der hvor der normalt står at der er internetadgang eller lignende) Der står også at Wi-Fi er slået til i computerens indstillinger.

Den er købt fra ny for under en uge siden.

Link til den: https://www.elgiganten.dk/product/pc-ta ... puter-sort

Under "processor" står der:
Hastighed (GHz)1,60
Maks. turbo clockfrekvens (GHz) 3,40

Men har det noget med internettet at gøre? Og hvis det har hvad kan man så gøre ved det?

Spørg endelig for yderligere oplysninger.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Brug for "akut" hjælp til computer

Indlægaf Juki » 15. jun 2018, 00:24

Det virker som det skal!!

Jeg kan ikke forklare eller fortælle hvad der gjorde forskellen, da jeg endnu engang bare prøvede at genstarte forskellige ting. Men det virker! Og det samme gør min Chromecast igen.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Computere, spil og internet"