Kan man øge ens internet signal

Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23137

Re: Kan man øge ens internet signal

Indlægaf Aragorn » 17. jun 2018, 17:50

Sæt powerline op, eller et access point med en ordentlig antenne i stedet for det skrammel der leveres fra internetudbyderens side. Eksempelvis fra Ubiquitys serie.

Powerline kan bøvse lidt i det hvis de kører over forskellige sikringsgrupper, men det kan også være en rigtigt god løsning, det er bare nødvendigt at afprøve, når det ikke er netværkskabel man har lyst til at trække.

WiFi er praktisk, men det er noget ustabilt lort.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Only Me
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 14. okt 2015, 21:19
Kort karma: 49
Likede indlæg: 363

Re: Kan man øge ens internet signal

Indlægaf Only Me » 17. jun 2018, 22:19

Det kan også være at der er mange på den kanal som du bruger, så kan det give problemer.

Kan se at du bruger YouSee.

Her er et link til deres side hvor de viser hvordan du kan optimere dit modem.

https://kundeservice.yousee.dk/bredbaand/loes-problem/skift-kanal
2
Altid glad for at hjælpe. :)
Billede
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Kan man øge ens internet signal

Indlægaf Muuh » 18. jun 2018, 13:04

Tobywan skrev:
Muuh skrev:
Tak for dit svar

Tænker det bliver et kabel og en dims oven på de kan logge trådløst til, da de ofte flytter computere fra rum til rum, alt afhængig af om de spiller sammen eller bare for dem selv. Playstation og Xbox står dog fast på gamer rummet.

Men tror ikke 25m kan gøre det, med mindre jeg borer hul i loftet og fører det op den vej (Hvis man altså kan det)


Så skal du have et access point(ikke en router eller wifi extender) og indstille dig på at det vil kræve noget opsætning.

De fleste køber noget i retningen af dette her, men det kræver du kan alliere dig med en som har lidt netværksviden og kan klare opsætningen.
https://www.proshop.dk/Access-Point/Ubi ... Hz/2517310

Jeg kender desværre ikke noget i den stil som bare skal sættes til uden opsætning, hvor du ikke skifter hele netværket inklusiv nuværende router ud. Her er dog dog kommet en masse fede løsninger (eksempelvis https://www.amplifi.com/ )

Angående kabel så køber du bare i den længde der er behov for. Det har ingen betydning. Du kan i øvrigt stadig købe en switch og placere i gamerrummet, så de har optimale forhold der. Den jeg linkede til har 5 stik, hvor det ene bliver taget af kablet fra stueetagen. Ellers koster en med 8 ikke markant mere.


Det lyder lige præcis så besværligt, som jeg frygtede at det ville være :genert:
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Kan man øge ens internet signal

Indlægaf Tobywan » 18. jun 2018, 17:31

Muuh skrev:
Det lyder lige præcis så besværligt, som jeg frygtede at det ville være :genert:


Du kan jo starte med at trække kabel og sætte en switch op. I samme ombæring kan du jo så sætte kabel direkte i konsol osv, så de ikke trækker på wifi.
Kablet er alligevel en forudsætning for det andet, som du altid kan gå videre med på et senere tidspunkt. Selvom det ikke løser alt, kan det jo sagtens være de giver rigtig meget alligevel.

Selvom du helst vil have trådløst, så er det bare på ingen måder det bedste til gaming så under alle omstændigheder, så ved at give dem muligheden for kabel i eksempelvis gamerværelset, er en rigtig god forudsætning. (når de nu er så heldige at have sådan et sted). De cirka 300kr er også billigt for en god opgradering, som stadig er en super løsning selvom der på et tidspunkt kommer bedre wifi :)

Du kan jo eventuelt også høre YouSee, om de har fået en opdateret router/accesspoint, som I kan købe/leje/få i stedet. Det synes jeg umiddelbart lyder som den bedste løsning, når du ikke selv er gode venner med teknikken - og vigtigst af alt, så har du et sted at ringe hen, hvis ikke det virker.
3
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23137

Re: Kan man øge ens internet signal

Indlægaf Aragorn » 18. jun 2018, 18:52

Tobywan skrev:
Muuh skrev:
Det lyder lige præcis så besværligt, som jeg frygtede at det ville være :genert:


Du kan jo starte med at trække kabel og sætte en switch op. I samme ombæring kan du jo så sætte kabel direkte i konsol osv, så de ikke trækker på wifi.
Kablet er alligevel en forudsætning for det andet, som du altid kan gå videre med på et senere tidspunkt. Selvom det ikke løser alt, kan det jo sagtens være de giver rigtig meget alligevel.

Selvom du helst vil have trådløst, så er det bare på ingen måder det bedste til gaming så under alle omstændigheder, så ved at give dem muligheden for kabel i eksempelvis gamerværelset, er en rigtig god forudsætning. (når de nu er så heldige at have sådan et sted). De cirka 300kr er også billigt for en god opgradering, som stadig er en super løsning selvom der på et tidspunkt kommer bedre wifi :)

Du kan jo eventuelt også høre YouSee, om de har fået en opdateret router/accesspoint, som I kan købe/leje/få i stedet. Det synes jeg umiddelbart lyder som den bedste løsning, når du ikke selv er gode venner med teknikken - og vigtigst af alt, så har du et sted at ringe hen, hvis ikke det virker.


Netværk er en betingelse for vores brug af computere. Det er bare med at få det sat ordentligt op. Og når først det sidder der, med udstyr der vil skalere bare en lille smule, så kører det jo bare alligevel.

Man skal betragte det som en installation på linie med vand og elektricitet. Det er lige så vigtigt i dag.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.

Tilbage til "Computere, spil og internet"