Lidt hjælp til blog

Brugeravatar
uptowngirl
Indlæg: 125
Tilmeldt: 5. feb 2017, 21:12
Kort karma: 21
Likede indlæg: 178

Lidt hjælp til blog

Indlægaf uptowngirl » 28. aug 2018, 19:40

Kære Debatten
Endnu engang håber jeg på lidt kyndig hjælp fra jeres side. Jeg har længe haft tanken om, at jeg gerne vil lave en blog. En blog, hvor jeg kan nedfælde mine tanker i bedste Bridget Jones stil. Det bliver blandet fra livet af: singleliv, verdens små mirakler og katastrofer, at være psykisk sårbar, lære at elske sit indre og ydre osv.
Hovedformålet er selvmeditativt, men selvfølgelig fedt, hvis andre følger med og måske kan få noget ud af mine skriverier.

Nu til spørgsmålet: jeg er gået i stå på navnet! Bloggen skal være anonym pga. mit voksenjob.
Jeg føler, der er to veje jeg kan gå. Enten at opfinde et pseudonym fx uptowngirl, Jane Doe, voksenbarn (alle taget på dansk domæne), Downtowngirl eller en helt anden retning, der mere går på bloggens indhold fx mitsmukkeindre.dk

Håber, håber, håber på respons, for pt er jeg lidt fastlåst :panik: Nye forslag er også meget velkomne :love:
0
Brugeravatar
uptowngirl
Indlæg: 125
Tilmeldt: 5. feb 2017, 21:12
Kort karma: 21
Likede indlæg: 178

Re: Lidt hjælp til blog

Indlægaf uptowngirl » 29. aug 2018, 18:35

AstaPasta skrev:Angående pseudonym. Dem du nævner virker umiddelbart meget generelle og intetsigende. Men man kan jo altid tage sin yndlings-et eller andet (farve, drik, årstid, osv.) og sætte miss eller frøken foran eller pigen bagved: miss blå, frøken kamillete, vinterpigen...

Hvis det skal være sigende om din blog, så skriv evt. de første 3-5 blogindlæg og find sammenhængene, stemningen, rammen for dine fortællinger... Er det tankefuld reflekteren, levende beskrivelser af din hverdag, bekendelser og hemmeligheder, eller noget helt andet? Er der ord, steder, billedsprog, der går igen og som du forestiller dig, vil være gennemgående for bloggen?


Tak for dit svar AstaPasta, har været lidt i tankeboks hele dagen. Min mening var måske også at "brugernavnet/blognavnet" skulle være lidt intetsigende eftersom jeg er anonym, hvilket i sig selv er intetsigende :D
Stemningen er levende, beskrivende og humoristisk tilgang til mange dilemmaer i livet. Jaja, det lød jo lidt ukonkret endnu engang. Men finder livet relativt ukonkret, så det passer nok også på bloggen :lol:
Jeg kan mærke at jeg stadig er ret hooked på mitsmukkeindre.dk da meningen med bloggen er processen i at acceptere sit indre, være positiv og få det meste ud af livet. Muligt kliché dog :)
0

Tilbage til "Computere, spil og internet"