Hjælp til Samsung konto og Smart-tv/ apps...

Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9481
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Hjælp til Samsung konto og Smart-tv/ apps...

Indlægaf Sophies-mor » 6. sep 2018, 16:08

Ja, jeg lagde den her, da jeg vitterligt ikke vidste om den skulle i tv eller computer eller generelt :lol:

Jeg har en Samsung telefon (der nu er død) og overtager en anden samsung på lørdag, når de har fået den gendannet.
Samtidig sidder jeg og bikser med, at jeg rigtigt gerne ville se DR Tv via app, på mit smart tv.

1.
Hvordan finder jeg ud af min Samsung konto??
Det kan jeg da ikke huske, da den er oprettet for omkring 5 år siden.

2.
Hvordan downloader jeg en app til mit tv?
Jeg kan sagtens gå på internettet, men når jeg googler dr app til smart tv, så skal der være en rød knap i den ene side af billedet nederst, når du er på tv'et og så skal man trykke på den røde A knap på fjernbetjeningen.
Der er ingen rød knap i billedet.
Og iflg vejledningen, så kan tv'et ikke gå på internettet, hvis den røde knap mangler?
:stoned:
:gruble:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Hanseman
Indlæg: 152
Tilmeldt: 30. mar 2017, 19:09
Kort karma: 24
Likede indlæg: 501

Re: Hjælp til Samsung konto og Smart-tv/ apps...

Indlægaf Hanseman » 6. sep 2018, 16:29

Til 2.
Den funktion du snakker om er HBBtv. Hvis ikke App'en er installeret, så skal den hentes. Når den er hentet skal "Datatjeneste" slåes til i menu'en til Tvet. Lidt mere udførlig guide her: https://www.recordere.dk/2015/06/samsun ... odellerne/
Det er dog ikke sikkert det virker alligevel. Dengang jeg købte mit tv, skulle tvsignalet fra DR komme via antenne og en ting mere jeg ikke kan huske.
Men det er rimelig hurtigt at finde ud af om det virker. Når "datatjeneste" er slået til og du står på en DR kanal, bør det omtalte røde knap komme frem kortvarigt på skærmen. Tryk på den røde knap på fjernbetjeningen og HBBtv starter.
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9481
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Hjælp til Samsung konto og Smart-tv/ apps...

Indlægaf Sophies-mor » 6. sep 2018, 16:31

Hanseman skrev:Til 2.
Den funktion du snakker om er HBBtv. Hvis ikke App'en er installeret, så skal den hentes. Når den er hentet skal "Datatjeneste" slåes til i menu'en til Tvet. Lidt mere udførlig guide her: https://www.recordere.dk/2015/06/samsun ... odellerne/
Det er dog ikke sikkert det virker alligevel. Dengang jeg købte mit tv, skulle tvsignalet fra DR komme via antenne og en ting mere jeg ikke kan huske.
Men det er rimelig hurtigt at finde ud af om det virker. Når "datatjeneste" er slået til og du står på en DR kanal, bør det omtalte røde knap komme frem kortvarigt på skærmen. Tryk på den røde knap på fjernbetjeningen og HBBtv starter.

Undskyld, men det er volapyk?
Hvordan kan netflix, viaplay osv. ligge som apps, når dr-tv åbenbart ikke kan?
:gruble:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Hanseman
Indlæg: 152
Tilmeldt: 30. mar 2017, 19:09
Kort karma: 24
Likede indlæg: 501

Re: Hjælp til Samsung konto og Smart-tv/ apps...

Indlægaf Hanseman » 6. sep 2018, 16:41

Beklager, men det er den måde DR har valgt at det skal virke på. https://www.dr.dk/hjaelp/drtv/se-drtv-paa-dit-fjernsyn
Jeg vil dog sige det lyder mere bøvlet end det er. I mit første link er der en trinvis guide, alt efter om du har HBBtv app'en eller ikke.
I daglig drift er det ligeså nemt som en app. Du tænder for tv'et, ser en DR kanal, alt afhængelig tager det 5 sek. til 1 minut kommer der en rød prik i hjørnet, klik på den røde knap, DR tv er åbent.
Reelt er det kun et klik, den røde knap, så er "App'en" åben.
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9481
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Hjælp til Samsung konto og Smart-tv/ apps...

Indlægaf Sophies-mor » 6. sep 2018, 16:50

Okay, det må jo så være fordi, vores tv ikke er en bbtv-ting.å, så må jeg jeg downloade Dr appen til min Ipad og køre den via chromecast.
Tak for hjælpen.
0
Hæklerier på hjernen :cool:

Tilbage til "Computere, spil og internet"