Mistet Huawei-mobil, kan vi finde billederne mon?

FletpArkett
Kort karma: 30
Likede indlæg: 632

Mistet Huawei-mobil, kan vi finde billederne mon?

Indlægaf FletpArkett » 29. sep 2018, 18:06

Ok, så min kæreste mistede sin mobil i dag. Der er selvfølgelig en minimal chance for at den bliver fundet og indleveret på hittegods. Desværre blev den slukket ret hurtigt (efter ca 3-4 timer) så jeg har ikke høje forventninger dér. Det jeg har det sværest med er, at den er fuld af 10 måneders billeder fra vores liv han bare ikke har fået lagt op på nogen sky eller ind på nogen computer. Han er ikke specielt teknisk og planen var, vi skulle lægge dem ind på Google fotos eller hvad det hedder og dele billeder med hinanden. Det fik han ikke lige gjort og nu står vi så her. Er der nogensomhelst mulighed for at man kan få adgang til sine billeder i sådan en situation. Jeg er Iphone-bruger men findes der en sky for android-brugere også ?

Sorry hvis jeg lyder blank, men har ikke så meget forstand på det her og må bare have svar. Kan bare næsten ikke være i min krop over, at rigtig mange fantastiske feriebilleder og andet er gået tabt.

Håber nogen kan give mig svar her :nerve:
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1994
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 20612

Re: Mistet Huawei-mobil, kan vi finde billederne mon?

Indlægaf Daine » 29. sep 2018, 18:35

På min Android telefon skulle jeg oprette en google bruger i forbindelse med opsætningen af telefonen, så den gemmer automatisk i google fotos (det er den app der bliver brugt til billederne på telefonen). Har I tjekket at der ikke er oprettet en googlekonto?
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Aragorn
Kort karma: 397
Likede indlæg: 4306

Indlægaf Aragorn » 29. sep 2018, 18:49

Log ind på den Gmail der er tilknyttet telefonen på en computer. Gå derefter ind på Google Photos. Er billederne der ikke, så får I dem ikke, uden at få telefonen uskadt tilbage, eller også skal du håbe på at han har brugt noget OneDrive eller sådan noget, hvilket jeg anser for usandsynligt.
1
All the people in normal land
rest while I get a midnight tan
But I
I just hope I can sleep tonight!
FletpArkett

Indlægaf FletpArkett » 29. sep 2018, 18:58

Aragorn skrev:Log ind på den Gmail der er tilknyttet telefonen på en computer. Gå derefter ind på Google Photos. Er billederne der ikke, så får I dem ikke, uden at få telefonen uskadt tilbage, eller også skal du håbe på at han har brugt noget OneDrive eller sådan noget, hvilket jeg anser for usandsynligt.

Vi har været inde på den Gmail der er tilknyttet telefonen. Der lå intet andet end et par billeder der var delt med os. Betyder det helt sikkert at en eller anden har slettet billederne på telefonen? Ville de HELT sikkert ligge i Gmail ellers?
0
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 29. sep 2018, 19:02

FletpArkett skrev:
Aragorn skrev:Log ind på den Gmail der er tilknyttet telefonen på en computer. Gå derefter ind på Google Photos. Er billederne der ikke, så får I dem ikke, uden at få telefonen uskadt tilbage, eller også skal du håbe på at han har brugt noget OneDrive eller sådan noget, hvilket jeg anser for usandsynligt.

Vi har været inde på den Gmail der er tilknyttet telefonen. Der lå intet andet end et par billeder der var delt med os. Betyder det helt sikkert at en eller anden har slettet billederne på telefonen? Ville de HELT sikkert ligge i Gmail ellers?

Har I været inde under Google Fotos og kigger (som vist herunder)?

9EE9ACB0-270D-47F2-B00D-DCC5156450BA.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
FletpArkett

Indlægaf FletpArkett » 29. sep 2018, 19:05

Ja det har vi...Og kigget under Fotos. Intet. Ikke sporerne at at nogle billeder har ligget der.
Nu er jeg Mac bruger og der ligger heller ingen hos mig i min Gmail, men de er jo selvfølgelig også i iCloud.
0
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 29. sep 2018, 19:09

FletpArkett skrev:Ja det har vi...Og kigget under Fotos. Intet. Ikke sporerne at at nogle billeder har ligget der.
Nu er jeg Mac bruger og der ligger heller ingen hos mig, men de er jo selvfølgelig også i iCloud.

Det lyder mystisk, for min gemmer automatisk der. Så enten har den ikke været sat ordenligt op, eller også er der nogen der har tømt den. Jeg tror desværre ikke der er noget at gøre så.
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 772
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 9261

Indlægaf Madam Pomfrey » 29. sep 2018, 19:13

Det er muligt han har en Huawei konto også, som tager backup. Det kommer telefonen ihvetfald frem med når man starter den op første gang.
Det er bare ens normale email adresse og et kodeord, så det er muligt han har oprettet den.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 29. sep 2018, 19:15

Madam Pomfrey skrev:Det er muligt han har en Huawei konto også, som tager backup. Det kommer telefonen ihvetfald frem med når man starter den op første gang.
Det er bare ens normale email adresse og et kodeord, så det er muligt han har oprettet den.

Det kunne måske være derfor der ikke ligger noget på Google Fotos (jeg har Android men ikke Huawei). Det håber jeg for TS :)
0
Aragorn

Indlægaf Aragorn » 29. sep 2018, 19:45

Daine skrev:
Madam Pomfrey skrev:Det er muligt han har en Huawei konto også, som tager backup. Det kommer telefonen ihvetfald frem med når man starter den op første gang.

Det kunne måske være derfor der ikke ligger noget på Google Fotos (jeg har Android men ikke Huawei). Det håber jeg for TS :)

De fleste har en tendens til at springe over når de kan, så jeg tvivler.
0
But I
Aragorn

Indlægaf Aragorn » 29. sep 2018, 19:49

FletpArkett skrev:Ja det har vi...Og kigget under Fotos. Intet. Ikke sporerne at at nogle billeder har ligget der.
Nu er jeg Mac bruger og der ligger heller ingen hos mig i min Gmail, men de er jo selvfølgelig også i iCloud.

Google Cloud Apps er tilsvarende til iCloud. Så det er et andet sted man skal hen efter sine ting hos Google end det er hos Apple, akkurat som du skriver.

Manden har ikke haft en backup, og så lærer han det nok til næste gang. Man skal ALTID have redundante kopier af de ting man vil græde over at miste.
1
But I
FletpArkett

Indlægaf FletpArkett » 29. sep 2018, 20:02

Tak for svar allesammen. Ja, jeg tror han har lært lektien!
0
FletpArkett

Indlægaf FletpArkett » 29. sep 2018, 20:10

Skærmbillede 2018-09-29 kl. 22.08.24.png

Altså er email-adressen Huawei-Id et eller?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
FletpArkett

Indlægaf FletpArkett » 29. sep 2018, 20:16

Ok han HAR altså en Huaweikonto fandt vi ud af, men bekræftelseskoden sendes til hans mobil og så er vi lige vidt jo. Det kan jo handle om timer inden billederne slettes så what to do?
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 772
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 9261

Indlægaf Madam Pomfrey » 29. sep 2018, 21:13

FletpArkett skrev:Ok han HAR altså en Huaweikonto fandt vi ud af, men bekræftelseskoden sendes til hans mobil og så er vi lige vidt jo. Det kan jo handle om timer inden billederne slettes så what to do?

Prøv at ring til hans teleselskab og spørg om i kan få viderstilllet hans nummer til dit...
Og tjek huawei konto om ikke man kan få sendt kode til mail istedet.

Men hvis ikke han har brugt kontoen på mobilen, så er den nok ikke aktiveret i form af at tage backup af telefonen og filerne.

Min tager backup både via google og huawei.
Huawei mest grundet "find min telefon" funktionen.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Computere, spil og internet"