Hackermail

Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Re: Hackermail

Indlægaf Tilly » 19. okt 2018, 20:53

Jeg er næsten lidt misundelig over at jeg ikke har fået den mail, jeg føler mig lidt udenfor :P
0
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Hackermail

Indlægaf OberstNasig » 22. okt 2018, 10:40

Jeg har også modtaget een, der ligner rigtig meget. Det er blot en bølge af scam-mails, der skyder med spredehagl og håber på at et par stykker overfører nogle penge, de aldrig får at se igen. Men det er godt nok snedigt at lave sådan en mail, fordi mange folk er så rædselsslagne for sådan noget, at de slet ikke tænker klart.

Jeg har iøvrigt haft tape for mit webcam i flere år, så det gør bare denne latterlige scam-mail endnu mere tåbelig.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14670
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24663

Re: Hackermail

Indlægaf sigge » 22. okt 2018, 13:13

OberstNasig skrev:Jeg har også modtaget een, der ligner rigtig meget. Det er blot en bølge af scam-mails, der skyder med spredehagl og håber på at et par stykker overfører nogle penge, de aldrig får at se igen. Men det er godt nok snedigt at lave sådan en mail, fordi mange folk er så rædselsslagne for sådan noget, at de slet ikke tænker klart.

Jeg har iøvrigt haft tape for mit webcam i flere år, så det gør bare denne latterlige scam-mail endnu mere tåbelig.


Til forskel fra mange andre scams indeholdt denne jo rent faktisk et password, som modtageren har brugt tidligere (og måske stadig bruger).

Det var det, der gjorde det ubehageligt for mig. Og faktisk var det oplyste password det, som jeg brugte på debatten på det tidspunkt, hvor jeg modtog mailen. Og jeg brugte variationer over det mange steder. Så selvom jeg var 100% sikker på, at de ikke havde en sådan video af mig og, at de ikke havde adgang til hverken min mail eller facebook med det nævnte password, syntes jeg alligevel, det kom tættere på end et tilfældigt "Nigeriabrev".

Fordi det var et password jeg havde brugt mange steder på nettet (i forskellige varianter), kunne jeg heller ikke lige regne ud, hvor det var blevet opsnappet henne.
Jeg har så siden hørt i medierne, at eksperter mener, det kan stamme fra et læk/hack af LinkedIn for flere år siden, og det passer fint på mig. Det giver mig på en måde lidt mere ro at kende kilden så at sige.
0
You can't spell awesome without me.
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Hackermail

Indlægaf OberstNasig » 22. okt 2018, 15:23

sigge skrev:
OberstNasig skrev:Jeg har også modtaget een, der ligner rigtig meget. Det er blot en bølge af scam-mails, der skyder med spredehagl og håber på at et par stykker overfører nogle penge, de aldrig får at se igen. Men det er godt nok snedigt at lave sådan en mail, fordi mange folk er så rædselsslagne for sådan noget, at de slet ikke tænker klart.

Jeg har iøvrigt haft tape for mit webcam i flere år, så det gør bare denne latterlige scam-mail endnu mere tåbelig.


Til forskel fra mange andre scams indeholdt denne jo rent faktisk et password, som modtageren har brugt tidligere (og måske stadig bruger).

Det var det, der gjorde det ubehageligt for mig. Og faktisk var det oplyste password det, som jeg brugte på debatten på det tidspunkt, hvor jeg modtog mailen. Og jeg brugte variationer over det mange steder. Så selvom jeg var 100% sikker på, at de ikke havde en sådan video af mig og, at de ikke havde adgang til hverken min mail eller facebook med det nævnte password, syntes jeg alligevel, det kom tættere på end et tilfældigt "Nigeriabrev".

Fordi det var et password jeg havde brugt mange steder på nettet (i forskellige varianter), kunne jeg heller ikke lige regne ud, hvor det var blevet opsnappet henne.
Jeg har så siden hørt i medierne, at eksperter mener, det kan stamme fra et læk/hack af LinkedIn for flere år siden, og det passer fint på mig. Det giver mig på en måde lidt mere ro at kende kilden så at sige.


Ja, det forstår jeg godt. Jeg lagde ikke mærke til, om der stod et password i min mail, men selv hvis der gjorde, har det været et gammelt eet. Jeg skifter mine flere gange om året og har to-trins notifikations på alle konti, der tilbyder det.
Men det er super snedigt at de opsnapper gamle lækkede password for at gøre det mere troværdigt. Det har jo tydeligvis virket, bortset fra at hvis folk har læst om det i medierne og ser at mange tusinde har fået samme mail, så er det indlysende at det er et scam.
1

Tilbage til "Computere, spil og internet"