Min mobil sletter sange!

Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 407
Likede indlæg: 4082

Min mobil sletter sange!

Indlægaf Marioneta » 7. nov 2018, 16:18

Jeg er ved at være noget frustreret over min LG G5 og musik afspilleren. Efter sidste opdatering sletter den sange og jeg kan ikke bytte rundt på sangene i min playliste. Det betyder at jeg må lave en ny playliste hver gang at jeg skal undervise i Zumba, fordi den har slettet nogle sange og jeg ikke kan placere sangen det korrekte sted i playlisten, når jeg overfører den igen.

Er der andre med android mobil, som oplever det? Eller er det mon et LG problem?
0
Brugeravatar
Misantropen
Kort karma: 113
Likede indlæg: 2933

Re: Min mobil sletter sange!

Indlægaf Misantropen » 7. nov 2018, 16:48

Hvad hedder programmet?
0
:træt2:
limitededition
Kort karma: 53
Likede indlæg: 434

Indlægaf limitededition » 7. nov 2018, 17:23

Det lyder som et LG problem. Jeg har aldrig haft problemet med min Samsung.
0
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 7. nov 2018, 17:27

Det er en afspiller på mobilen, som bare hedder Musik.
0
limitededition

Indlægaf limitededition » 7. nov 2018, 17:59

Har du overvejet at bruge Spotify i stedet?
0
Brugeravatar
Misantropen
Kort karma: 113
Likede indlæg: 2933

Indlægaf Misantropen » 7. nov 2018, 18:20

Marioneta skrev:Det er en afspiller på mobilen, som bare hedder Musik.

Ok, der er forskellige muligheder så det var mere for at blive klog på om det er en app du selv har installeret eller en standardapp der følger med :)

Min telefon kører også med Android og der følger Google Play med, men det er dog ikke en LG mobil. Hvis det er en ældre model er det måske noget med opdateringer.

Mon ikke du kan finde hjælp på LG's hjemmeside, Google eller Youtube. Hvis det er et generelt problem vil det oftest være til at finde ud af derigennem.
0
:træt2:
Aragorn
Kort karma: 435
Likede indlæg: 4756

Indlægaf Aragorn » 7. nov 2018, 19:35

Marioneta skrev:Det er en afspiller på mobilen, som bare hedder Musik.

Ligger din musik lokalt på telefonen eller streamer du den? Hvis lokalt, hvilket format?

Med denne app kan du undersøge hvordan filerne ligger placeret på dit SD kort, og om de reelt slettes eller om de bare ikke længere kan 'ses' af din musikafspiller. https://play.google.com/store/apps/deta ... mes.Xplore

Du kan også prøve at afspille med en anden afspiller. Jeg bruger selv Poweramp, men MX Player eller VLC vil scanne dit SD kort for filer der kan afspilles og vise dem i en liste. På den måde kan du også finde filernes præcise placering, eller få afgjort at de rent faktisk er slettede.
0

To walk when you could have run
To wait when you have to go
Pretend that you didn't know
Makes no sense to me
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 8. nov 2018, 21:18

Min musik ligger på mobilen og sangen er helt væk, for jeg kan downloade den igen uden at den siger, at den er der. Måske jeg skal prøve med en anden afspiller. Hvis det hjælper på playlisten, er halvdelen af problemet trods alt væk.

Jeg har aldrig prøvet spotify. Kræver det ikke netværk? Jeg har min mobil på flytilstand, så folk ikke ringer, når jeg underviser.
0
Aragorn

Indlægaf Aragorn » 8. nov 2018, 22:25

Marioneta skrev:Min musik ligger på mobilen og sangen er helt væk, for jeg kan downloade den igen uden at den siger, at den er der. Måske jeg skal prøve med en anden afspiller. Hvis det hjælper på playlisten, er halvdelen af problemet trods alt væk.

Jeg har aldrig prøvet spotify. Kræver det ikke netværk? Jeg har min mobil på flytilstand, så folk ikke ringer, når jeg underviser.

Du kan ikke konkludere at sangen er helt væk, blot fordi din afspiller ikke advarer om at den overskriver. Du kan højest konkludere at der ikke ligger en fil med samme navn på den pågældende sti. Men du kan ikke vide det, før du undersøger dine biblioteker manuelt. På den måde er det også muligt at fastslå om der er et mønster i hvad der sker. Download VLC og lad den scanne dit SD kort. Det går hurtigere end at skrive et indlæg her.

Det er også tænkeligt at din afspiller har et max på antal downloadede filer. Hvor henter du dem fra?

Jeg ved ikke om Spotify kan gemme offline. Deezer kan. YouTube premium kan også. Med Android 6 eller højere kan du benytte 'forstyr ikke' tilstanden.

Der er mange løsninger.
0

Makes no sense to me
limitededition

Indlægaf limitededition » 9. nov 2018, 08:10

På Spotify kan du lave en playliste mens du har netværk, og derefter downloade den til offline så du kan have den på flytilstand.
Jeg har aldrig oplevet at sange forsvinder på en playliste som du beskriver det. :)
1
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 2. jan 2019, 11:47

Jeg oplever det stadig og har downloadet X-plore, som viser hvor sangene ligger. De er på mit sd card og når sangen forsvinder, så er den helt væk, også ifølge X-plore.

Nu overførte jeg to sange og mindst en forsvandt, så det har måske noget med max antal at gøre, men fordi jeg også mistænkte det, har jeg slettet en del sange, så selvom jeg tilføjede to, så har jeg haft et større antal i alt tidligere. Jeg synes også, at sange er forsvundet uden at jeg har tilføjet nye.

Underligt nok er det også gerne de samme sange, som forsvinder.

Det er virkelig træls, at jeg ikke kan stole på at min playliste er i orden, når jeg skal undervise i Zumba. Jeg har igen også oplevet at sange ikke kunne afspilles, selvom de var der, men det har jeg oplevet på tidligere LG telefoner før, så måske det bare er tid til at skifte mærke.
0
limitededition

Indlægaf limitededition » 2. jan 2019, 15:15

Har du afprøvet Spotify, som jeg foreslog? :)
0
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 2. jan 2019, 17:09

limitededition skrev:Har du afprøvet Spotify, som jeg foreslog? :)

Men så skal sangene vel ligge på Spotify? Det gør de ikke alle, da meget er Zumba musik. Zumba har dog en lignende app, hvor man kan lave en playliste med deres musik og ens eget, men det løser ikke rigtigt problemet med de sange, som forsvinder på min mobil, som ikke er Zumba musik.
0
Aragorn

Indlægaf Aragorn » 2. jan 2019, 17:25

Marioneta skrev:Jeg oplever det stadig og har downloadet X-plore, som viser hvor sangene ligger. De er på mit sd card og når sangen forsvinder, så er den helt væk, også ifølge X-plore.

Nu overførte jeg to sange og mindst en forsvandt, så det har måske noget med max antal at gøre, men fordi jeg også mistænkte det, har jeg slettet en del sange, så selvom jeg tilføjede to, så har jeg haft et større antal i alt tidligere. Jeg synes også, at sange er forsvundet uden at jeg har tilføjet nye.

Underligt nok er det også gerne de samme sange, som forsvinder.

Det er virkelig træls, at jeg ikke kan stole på at min playliste er i orden, når jeg skal undervise i Zumba. Jeg har igen også oplevet at sange ikke kunne afspilles, selvom de var der, men det har jeg oplevet på tidligere LG telefoner før, så måske det bare er tid til at skifte mærke.

Det har næppe særligt meget med LG at gøre, eftersom det er Android der styrer den del. Det ville være det samme som at bebrejde en Lenovo maskine en fejl, fordi den benytter Windows. Det kan dog have noget at gøre med den app du bruger til at afspille musikken, og den app kan være lavet af LG, eller den app du bruger til at gemme musikken, som også kan være lavet af LG. Det er noget tid siden, så jeg kan ikke huske hvordan du får musikken gemt i første omgang på din telefon - hvordan gør du dét?

Næste trin er at benytte sig af en anden afspiller. Prøv Power Amp: https://play.google.com/store/apps/deta ... udioplayer

Jeg er sikker på dit problem skyldes software (apps) der ikke er sat korrekt op. Ikke at din telefon fejler noget som sådan. Og jeg gætter på den metode du benytter dig af til at gemme musik på telefonen, eller din afspiller er årsagen til at tingene bliver slettet. Biblioteket du gemmer i, bliver overskrevet. Det er mit bud.

Hvilken telefon har du præcist, og hvilken version af Android bruger du?
0

Makes no sense to me
limitededition

Indlægaf limitededition » 2. jan 2019, 17:35

Marioneta skrev:
limitededition skrev:Har du afprøvet Spotify, som jeg foreslog? :)

Men så skal sangene vel ligge på Spotify? Det gør de ikke alle, da meget er Zumba musik. Zumba har dog en lignende app, hvor man kan lave en playliste med deres musik og ens eget, men det løser ikke rigtigt problemet med de sange, som forsvinder på min mobil, som ikke er Zumba musik.

Jo det er rigtigt. Har du tjekket at de ikke ligger der? :) Der ligger utroligt meget forskelligt derinde, men jeg dyrker ikke zumba, så jeg aner faktisk ikke om de ikke er derinde.
0

Tilbage til "Computere, spil og internet"