Aragorn skrev:Mig bekendt sidder i hvert fald Fullrate, YouSee samt Hiper i samme bygning, så jeg tror det kan være hip som hap. Man får aldrig god service som sådan, men det kan vel også være ligemeget så lang tid der er en fungerende internetforbindelse? Jeg mener, hvad er det, de leverer af dårlig service? Hvorfor har du brug for at ringe til dem? Har du udfald på linien eller hvordan?
Jeg kan beskrive min senete oplevelse med YouSee, som nu er endt med, at det jo er min egen pc, der er fejl ved, men det ændrer ikke på, at der deres rådgivning har været fejlbehæftet.
I tirsdags kunne jeg ikke komme på nettet, så jeg ringede til YouSee, ud fra den betragtning, at hvis en eller anden havde gravet et kabel over i området, så er der ingen mening i, at jeg begynder at "bokse" med min pc eller mit eget netværk.
YouSee oplyste, at den lokale antenneforening havde noget planlagt arbejde mellem 7 og 12, som kunne give udfald. Fint nok, så væbner jeg mig med tålmodighed.
Da klokken blev 13 var jeg stadig uden internet, og ringede igen til YouSee. Beskeden var, at sådan noget ofte trækker ud, så jeg skulle bare vente.
Mellem kl. 14.30 og 15 var jeg stadig uden net, og ringede igen. Jeg fik en gut i telefonen, som talte meget hurtigt og lød lidt "smart i en fart", om jeg så må sige. Men han gik sin liste igennem meget punktligt og gjorde meget for at guide mig. Han ville også guide mig igennem opsætningen af den nye router, som jeg fik tilsendt for et par måneder siden, men endnu ikke havde fået installeret (fordi min bror døde og jeg har stået for at rydde boet og gøre rent) og han sagde, at han havde en aktiveringskode til den.
Men den nye router medførte jo så ikke, at jeg kom på nettet.
På dette tidspunkt havde jeg ingen idé om, at fejlen var i min pc.
Den hurtigsnakkende gut lovede så, at han ville sende en tekniker ud til mig, men p.g.a. det sene tidspunkt ville det først blive næste dag, og teknikeren ville ringe før han kom. Fint nok.
Næste dag blev jeg ringet op af en tekniker, som aldrig havde haft intentioner om, at komme ud, men som åbenbart kunne undersøge nogle flere ting end den anden.
Allerførst kunne hun konstatere, at den nye router ikke var aktiveret.
Efter hendes fejlsøgning var jeg stadig ikke på nettet, så hun ville sende en besked til Dansk kabel tv om, at de skulle ud og se på problemet. Det var i onsdags, og jeg har endnu ikke hørt fra Dansk kabel tv.
Set i bakspejlet er det jo heldigt nok, at de ikke sendte en tekniker ud onsdag, for så ville jeg selv have skullet betale.
I løbet af onsdagen, efter teknikerens opringning, fandt jeg ud af, at min søn nu kunne gå på nettet trådløst, og fik derfor mistanke om, at fejlen var i min pc, og havde teknikeren fra Dansk kabel tv ringet dagen efter, så ville jeg have bedt ham om, at udsætte det mens jeg afprøvede andre muligheder.
For et par måneder siden havde jeg også net-problemer, som medførte, at jeg fik tilsendt en ny router, her var der også nogle fejl i deres vejledning, så jeg kørte surt i det, og gik derfor på nettet med et LAN-kabel, som virkede indtil i tirsdags.
Set i bakspejlet er det måske mine pc-problemer der startede der.