Ny pc?

Neverkont
Indlæg: 1859
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2908

Re: Ny pc?

Indlægaf Neverkont » 10. dec 2018, 09:25

vandmelon skrev:"De fleste stationære maskiner..."

Yes. Så der vil enten ske det, at det vil lykkes for hende at finde den grønne plade, så hun kan tage den ud, eller vil hun finde ud af, at den ikke er der /ikke kan pilles ud fordi det er et enormt stykke på størrelse med et pc tastatur. Finder hun den vi gik efter, så ved hun hvad hun skal gøre. Finder hun den ikke, fint nok, hun smider bare coveret på igen, og så er den afklaret - ny pc som den lenovo du skriver til de der 3-4 tusind med i7. I øvrigt - hun kan sætte den gamle til salg for 200 kr på dba eller gul og gratis. Sikker på at den vil blive solgt for 200 kr inden ugen er omme.

Men jeg tror når hun henter den i morgen og ikke vil købe en ny, så for ikke at miste kunden, så siger de ok, vi kan lave den for 500 og så smider de bare et netkort i selv og så kører den. Jeg har også for 3-4 år siden, bare for sjov sagt til min teknikker, da min windows xp maskine brændte sammen, at jeg ikke vil ud og købe en ny, og her var alt altså virkelig brændt sammen (motherboard) - han sagde så, det er totalt vanvittigt, men vil du betale 700 kr for et nyt motherboard til en xp maskine fra 2002 - så kører vi da :) Og jeg sagde ja, og ved du hvad han fik den oppe og køre :D Men så keder man sig også virkelig, hvis man er villig til at betale 700 kr for at få en gammel xp maskine op og køre igen, bare for at se om det kunne lade sig gøre :D Og ang. jeres debat om antivirus - det er en jungle, så for at gøre en lang historie kort: "When you install Windows 10, you’ll have an antivirus program already running. Windows Defender comes built-in to Windows 10, and automatically scans programs you open, downloads new definitions from Windows Update, and provides an interface you can use for in-depth scans. Best of all, it doesn’t slow down your system, and mostly stays out of your way—which we can’t say about most other antivirus programs." https://www.howtogeek.com/225385/what%E ... od-enough/ Det er så klamt at AVG har solgt deres sjæl for ussel mamon nu, at det er ren crap, hvor de bare sløver pcen. Endnu mere ærgeligt er det med HP der en gang stod for så solide laptops, og i dag, der er det bare fejl på fejl på fejl. Utroligt vi skal ind og kigge på Lenovo der er lavet af billigt crap og Asus der er design for designs skyld for at finde en god laptop i dag. Jeg har selv et godt øje til msi for tiden, de kan lave en i7 maskine for få tusind, men jeg har ikke undersøgt det nærmere, synes dog det ser lovende ud for fremtiden :) Og det med yousee - når den nye router er blevet aktiveret, så kører det hele jo også :) Det er helt normalt, at kundeservice er sådan, det er jo bare at blive ved med at ringe indtil de kommer og får den lavet.


Tak for at du vender tilbage. :)

Inden du skrev første gang havde jeg li'som indstillet mig på, at skulle have en ny pc, og jeg er ved at nå dertil, at nu vil jeg bare have noget der kører, gider ikke mere crab. :D

Men vi får da se hvad reparatøren siger når jeg ikke hopper på hans tilbud om en ny pc. ;)
Uanset hvad skal jeg jo betale et gebyr på 249 kr. for at de har undersøgt pc'en, så hvis de vil gøre den køreklar for 500 kr., så siger jeg tak, for hvis man accepterer deres tilbud om rep. slipper man for gebyret. Så det er jo kun 250 kr. oveni. :)

Den gamle pc skal ikke sælges på dba. Min x, som tidligere har hjulpet mig rigtig meget vedr. pc, internet o.l., vil meget gerne overtage den da han har nogle spil, der ikke kræver internet, som han kan spille på den. Så sådan bliver det.

Reparatøren nævnte også msi i sin anbefaling af pc.
0
Neverkont
Indlæg: 1859
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2908

Re: Ny pc?

Indlægaf Neverkont » 10. dec 2018, 09:46

Neverkont skrev:Jeg kan beskrive min senete oplevelse med YouSee, som nu er endt med, at det jo er min egen pc, der er fejl ved, men det ændrer ikke på, at der deres rådgivning har været fejlbehæftet.


Opfølgning på den dårlige service. ;)

I onsdags lovede YouSee's tekniker, at give besked til Dansk Kabel Tv. Jeg er lige blevet ringet op fra Dansk Kabel Tv, jeg aflyste selvfølgelig deres besøg, men spurgte hvornår de havde fået beskeden fra YouSee. De havde fået beskeden fredag aften. Dælme ikke ok.
0
Neverkont
Indlæg: 1859
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2908

Re: Ny pc?

Indlægaf Neverkont » 10. dec 2018, 13:27

Så er ny pc bestilt fra Wupti.

Vender måske tilbage hvis noget driller. ;)
0

Tilbage til "Computere, spil og internet"