Ny pc, antivirus?

Neverkont
Indlæg: 1864
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2912

Ny pc, antivirus?

Indlægaf Neverkont » 13. dec 2018, 09:04

I min nye pc er der installeret McAfee, men kun for en prøveperiode.

Det er, så vidt jeg har forstået, muligt, at købe McAfee til nedsat pris for et år.

Jeg har tidligere brugt AVG.

Er købe-versionen af McAfee meget bedre end AVG?

Hvad bruger i andre?
Hvad er fordele og ulemper ved de forskellige løsninger?
0
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Ny pc, antivirus?

Indlægaf Tobywan » 13. dec 2018, 09:58

Ingen grund til at bruge penge på det. Afinstaller og brug den indbyggede i windows 10.
1
Neverkont
Indlæg: 1864
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2912

Re: Ny pc, antivirus?

Indlægaf Neverkont » 13. dec 2018, 17:47

Tobywan skrev:Ingen grund til at bruge penge på det. Afinstaller og brug den indbyggede i windows 10.


Lidt "sjovt" det du skriver, for jeg havde fået opfattelse af, at der var indbygget antivirus, men da jeg så fandt ud af, at der var en prøveversion af McAfee, så troede jeg, at det var det der mentes med indbygget antivirus.

Hvor på pc'en finder jeg det indbyggede antivirus?
Har det et navn?
0
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2531
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8488

Re: Ny pc, antivirus?

Indlægaf Raenil » 13. dec 2018, 18:36

Den indbyggede antivirus hedder Windows Defender. En af grundende til at jeg anbefaler den er, at den ikke gør meget væsen af sig.
Hvis du sletter McAfee antivirus, slår den sig selv til. Hvis der er problemer, giver den lyd fra sig.
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: Ny pc, antivirus?

Indlægaf Aragorn » 13. dec 2018, 19:10

Tobywan skrev:Ingen grund til at bruge penge på det. Afinstaller og brug den indbyggede i windows 10.


Dette er korrekt.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: Ny pc, antivirus?

Indlægaf Aragorn » 13. dec 2018, 19:26

Neverkont skrev:
Tobywan skrev:Ingen grund til at bruge penge på det. Afinstaller og brug den indbyggede i windows 10.


Lidt "sjovt" det du skriver, for jeg havde fået opfattelse af, at der var indbygget antivirus, men da jeg så fandt ud af, at der var en prøveversion af McAfee, så troede jeg, at det var det der mentes med indbygget antivirus.

Hvor på pc'en finder jeg det indbyggede antivirus?
Har det et navn?


Windows Defender er indbygget, som jeg skrev i din anden tråd. Men den overlader så at pladsen til en anden, hvis man installerer et andet antivirusprogram. Så snart der ikke er andet træder den selv til.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Neverkont
Indlæg: 1864
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2912

Re: Ny pc, antivirus?

Indlægaf Neverkont » 13. dec 2018, 22:53

Aragorn skrev:
Neverkont skrev:
Tobywan skrev:Ingen grund til at bruge penge på det. Afinstaller og brug den indbyggede i windows 10.


Lidt "sjovt" det du skriver, for jeg havde fået opfattelse af, at der var indbygget antivirus, men da jeg så fandt ud af, at der var en prøveversion af McAfee, så troede jeg, at det var det der mentes med indbygget antivirus.

Hvor på pc'en finder jeg det indbyggede antivirus?
Har det et navn?


Windows Defender er indbygget, som jeg skrev i din anden tråd. Men den overlader så at pladsen til en anden, hvis man installerer et andet antivirusprogram. Så snart der ikke er andet træder den selv til.


Så er det derfra jeg havde fået opfattelse af, at der er indbygget antivirus i Windows10. :gogo:
Jeg har været inde og finde det, og kigger lidt nærmere på det en anden dag.

Men hvorfor pokker installerer man så en prøveversion af McAffee i systemet? :gruble:

Tak for din hjælp og opklaring. :)
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: Ny pc, antivirus?

Indlægaf Aragorn » 13. dec 2018, 23:56

Neverkont skrev:
Aragorn skrev:
Neverkont skrev:
Tobywan skrev:Ingen grund til at bruge penge på det. Afinstaller og brug den indbyggede i windows 10.


Lidt "sjovt" det du skriver, for jeg havde fået opfattelse af, at der var indbygget antivirus, men da jeg så fandt ud af, at der var en prøveversion af McAfee, så troede jeg, at det var det der mentes med indbygget antivirus.

Hvor på pc'en finder jeg det indbyggede antivirus?
Har det et navn?


Windows Defender er indbygget, som jeg skrev i din anden tråd. Men den overlader så at pladsen til en anden, hvis man installerer et andet antivirusprogram. Så snart der ikke er andet træder den selv til.


Så er det derfra jeg havde fået opfattelse af, at der er indbygget antivirus i Windows10. :gogo:
Jeg har været inde og finde det, og kigger lidt nærmere på det en anden dag.

Men hvorfor pokker installerer man så en prøveversion af McAffee i systemet? :gruble:

Tak for din hjælp og opklaring. :)


Fordi man håber du ikke kender til Windows Defender og bliver bange for ikke at være beskyttet godt nok og køber et abonnement, eller at du synes så godt om den software at du køber et abonnement. Men pointen er grundlæggende at reklamere og sælge. Producenten af den pågældende antivirussoftware har større mulighed for at sælge et abonnement hvis deres software ligger på en million maskiner i det øjeblik computeren tændes første gang af slutbrugeren.

De fleste former for computere og (Android) smart phones leveres med en masse overflødigt (skrammel) software, i daglig tale såkaldt 'bloatware', hvilket er grunden til at man strengt taget har gavn af at hente en Windows 10 ISO og installere fra bunden, da det ofte er hurtigere end at afinstallere den forudinstallerede software.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Ny pc, antivirus?

Indlægaf Tux » 14. dec 2018, 04:20

Neverkont skrev:
Aragorn skrev:
Neverkont skrev:
Tobywan skrev:Ingen grund til at bruge penge på det. Afinstaller og brug den indbyggede i windows 10.


Lidt "sjovt" det du skriver, for jeg havde fået opfattelse af, at der var indbygget antivirus, men da jeg så fandt ud af, at der var en prøveversion af McAfee, så troede jeg, at det var det der mentes med indbygget antivirus.

Hvor på pc'en finder jeg det indbyggede antivirus?
Har det et navn?


Windows Defender er indbygget, som jeg skrev i din anden tråd. Men den overlader så at pladsen til en anden, hvis man installerer et andet antivirusprogram. Så snart der ikke er andet træder den selv til.


Så er det derfra jeg havde fået opfattelse af, at der er indbygget antivirus i Windows10. :gogo:
Jeg har været inde og finde det, og kigger lidt nærmere på det en anden dag.

Men hvorfor pokker installerer man så en prøveversion af McAffee i systemet? :gruble:


Tak for din hjælp og opklaring. :)

For at ryste nogle flere penge ud af dig selvfølgelig..
1
Neverkont
Indlæg: 1864
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2912

Re: Ny pc, antivirus?

Indlægaf Neverkont » 14. dec 2018, 08:30

Aragorn skrev:Fordi man håber du ikke kender til Windows Defender og bliver bange for ikke at være beskyttet godt nok og køber et abonnement, eller at du synes så godt om den software at du køber et abonnement. Men pointen er grundlæggende at reklamere og sælge. Producenten af den pågældende antivirussoftware har større mulighed for at sælge et abonnement hvis deres software ligger på en million maskiner i det øjeblik computeren tændes første gang af slutbrugeren.


Jeg er godt klar over, at det for McAffee handler om, at tjene reklamere/penge. Det der undrer mig er, at Windows lader dem bruge deres system til at gøre det på.

Hvis jeg havde en forretning med et godt produkt, så ville jeg ikke lade andre sælge et tilsvarende produkt fra min forretning, da det jo i sagens natur ville nedsætte min egen omsætning.

Men selvfølgelig, Windows mister jo ikke noget, for defender er jo en del af produktet, som man ikke kan vælge fra og spare penge. Eller også betaler McAffee måske Windows for at få lov at reklamere via dem.
0
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Ny pc, antivirus?

Indlægaf Pax Romana » 14. dec 2018, 08:44

Hvorvidt Defender er god nok afhænger af dine pc-brugervaner. Jeg bruger det på alle mine Windows-maskiner og har haft NUL problemer med at beskytte mine systemer. Jeg bruger også Malwarebytes, ud over Defender. Jeg udøver god cyberhygiejne og det gør en enorm forskel.
1
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2531
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8488

Re: Ny pc, antivirus?

Indlægaf Raenil » 14. dec 2018, 08:47

Neverkont skrev:
Aragorn skrev:Fordi man håber du ikke kender til Windows Defender og bliver bange for ikke at være beskyttet godt nok og køber et abonnement, eller at du synes så godt om den software at du køber et abonnement. Men pointen er grundlæggende at reklamere og sælge. Producenten af den pågældende antivirussoftware har større mulighed for at sælge et abonnement hvis deres software ligger på en million maskiner i det øjeblik computeren tændes første gang af slutbrugeren.


Jeg er godt klar over, at det for McAffee handler om, at tjene reklamere/penge. Det der undrer mig er, at Windows lader dem bruge deres system til at gøre det på.

Hvis jeg havde en forretning med et godt produkt, så ville jeg ikke lade andre sælge et tilsvarende produkt fra min forretning, da det jo i sagens natur ville nedsætte min egen omsætning.

Men selvfølgelig, Windows mister jo ikke noget, for defender er jo en del af produktet, som man ikke kan vælge fra og spare penge. Eller også betaler McAffee måske Windows for at få lov at reklamere via dem.


Det er ikke Windows, men pc-producenten der lader dem gøre det. Producenten tjener nogle penge per maskine på at putte den slags software på.
Man kunne på et tidspunkt købe sådan nogle Microsoft Signature maskiner, som var garanteret fri for den slags reklame. Det blev ikke noget stort hit, formentlig fordi de var dyrere. Så kunderne har jo talt med pengepungen og accepteret reklamen.
0
Neverkont
Indlæg: 1864
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2912

Re: Ny pc, antivirus?

Indlægaf Neverkont » 14. dec 2018, 08:52

Raenil skrev:
Neverkont skrev:Det er ikke Windows, men pc-producenten der lader dem gøre det. Producenten tjener nogle penge per maskine på at putte den slags software på.
Man kunne på et tidspunkt købe sådan nogle Microsoft Signature maskiner, som var garanteret fri for den slags reklame. Det blev ikke noget stort hit, formentlig fordi de var dyrere. Så kunderne har jo talt med pengepungen og accepteret reklamen.


Aaarhh, så giver det jo mening. :D

Vil det smarteste være, simpelthen at se om jeg kan fjerne McAffee fra pc'en?

Det vil vel, i det mindste, gøre så jeg ikke modtager alt deres reklame. :gruble:
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Ny pc, antivirus?

Indlægaf Tux » 14. dec 2018, 10:15

Neverkont skrev:
Raenil skrev:
Neverkont skrev:Det er ikke Windows, men pc-producenten der lader dem gøre det. Producenten tjener nogle penge per maskine på at putte den slags software på.
Man kunne på et tidspunkt købe sådan nogle Microsoft Signature maskiner, som var garanteret fri for den slags reklame. Det blev ikke noget stort hit, formentlig fordi de var dyrere. Så kunderne har jo talt med pengepungen og accepteret reklamen.


Aaarhh, så giver det jo mening. :D

Vil det smarteste være, simpelthen at se om jeg kan fjerne McAffee fra pc'en?

Det vil vel, i det mindste, gøre så jeg ikke modtager alt deres reklame. :gruble:

Ja slet slet slet..
1

Tilbage til "Computere, spil og internet"