Hvilken af disse billige bærbare?

Brugeravatar
vandmelon
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. apr 2018, 21:21
Kort karma: 16
Likede indlæg: 149

Re: Hvilken af disse billige bærbare?

Indlægaf vandmelon » 1. mar 2019, 23:36

Tux skrev:
vandmelon skrev:En pc til 2000 er lige til at smide væk ½ år efter, en til 3000 ville kunne holde i 5 år uden at blive langsomt, groft sagt. Men nu siger du 2000 - så vi prøver alligevel:

https://www.ebay.com/itm/CHEAP-FAST-i7- ... 0#viTabs_0

i7 processor - det vil sige, det er groft sagt maskiner der koster 20000 der har dem, denne her kan du få til 1500 kr. Ingen told da UK stadig ikke helt er ude af EU. Fordelen med den, er at han har slettet alt crap på den som kommer med, når du handler i forretninger. Kommer den med en UK oplader, så gå i Harald Nyborg og køb en adapter til 50 kr så den kan oversætte fra UK strøm til DK strøm.

https://www.dba.dk/dell-latitude-e6220- ... 051820373/
i5 processor, har selv en i5 og den kører faktisk ganske hurtigt - men det er stadig ikke i7, hvis man skal have det allerbedste og for ingen penge. Men denne her kan du få for 1000. Det er ikke 1500 som med den anden. Den er fra DK, så strømkabel passer og han sender gerne med posten.

Så fik du begge til 3000 til begge børn, det var vist din dag alligevel :))

Det var godt nok det værste gang vrøvl jeg har hørt længe, det indlæg gør mere skade end gavn...


Det er ikke forbudt at argumentere! ;-)
0
✂ ✂ ✂ ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5787

Re: Hvilken af disse billige bærbare?

Indlægaf Tux » 1. mar 2019, 23:41

vandmelon skrev:
Tux skrev:
vandmelon skrev:En pc til 2000 er lige til at smide væk ½ år efter, en til 3000 ville kunne holde i 5 år uden at blive langsomt, groft sagt. Men nu siger du 2000 - så vi prøver alligevel:

https://www.ebay.com/itm/CHEAP-FAST-i7- ... 0#viTabs_0

i7 processor - det vil sige, det er groft sagt maskiner der koster 20000 der har dem, denne her kan du få til 1500 kr. Ingen told da UK stadig ikke helt er ude af EU. Fordelen med den, er at han har slettet alt crap på den som kommer med, når du handler i forretninger. Kommer den med en UK oplader, så gå i Harald Nyborg og køb en adapter til 50 kr så den kan oversætte fra UK strøm til DK strøm.

https://www.dba.dk/dell-latitude-e6220- ... 051820373/
i5 processor, har selv en i5 og den kører faktisk ganske hurtigt - men det er stadig ikke i7, hvis man skal have det allerbedste og for ingen penge. Men denne her kan du få for 1000. Det er ikke 1500 som med den anden. Den er fra DK, så strømkabel passer og han sender gerne med posten.

Så fik du begge til 3000 til begge børn, det var vist din dag alligevel :))

Det var godt nok det værste gang vrøvl jeg har hørt længe, det indlæg gør mere skade end gavn...


Det er ikke forbudt at argumentere! ;-)

Der er 8 generationer af mobile i-processorer, at snakke om dem som "i5" eller "i7" er meningsløst - ligesom det meste af dit indlæg..
0
Brugeravatar
vandmelon
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. apr 2018, 21:21
Kort karma: 16
Likede indlæg: 149

Re: Hvilken af disse billige bærbare?

Indlægaf vandmelon » 1. mar 2019, 23:44

Ej, men du havde vel ikke forventet, at jeg skulle pensle alt ud omkring hver eneste type af i5 og i7 process - jeg skriver jo tydeligt over hele indlægget GROFT SAGT. Dvs - det er MEGET generelt. At du så finder mit indlæg meningsløst, fordi du ville have penslet det ud i 5-10 A4 sider, før du købte argumentet at de to pc'ere var gode til prisen - den kunne jeg desværre ikke hjælpe dig med.
0
✂ ✂ ✂ ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5787

Re: Hvilken af disse billige bærbare?

Indlægaf Tux » 2. mar 2019, 04:54

vandmelon skrev:Ej, men du havde vel ikke forventet, at jeg skulle pensle alt ud omkring hver eneste type af i5 og i7 process - jeg skriver jo tydeligt over hele indlægget GROFT SAGT. Dvs - det er MEGET generelt. At du så finder mit indlæg meningsløst, fordi du ville have penslet det ud i 5-10 A4 sider, før du købte argumentet at de to pc'ere var gode til prisen - den kunne jeg desværre ikke hjælpe dig med.

Det indlæg er så generelt, at det ikke giver mening..

Du skriver jo direkte at hey, køb den her til 1500 - den er 20.000 værd! Du glemmer helt at nævne, at processoren lige er 10 år gammel, og at en så gammel i7 processor selvfølgelig ikke er nær så god som en ny..

Så, igen, du forvirrer mere end du gavner..
Senest rettet af Tux 2. mar 2019, 09:37, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7319
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23121

Re: Hvilken af disse billige bærbare?

Indlægaf Aragorn » 2. mar 2019, 07:37

Tux skrev:
vandmelon skrev:
Tux skrev:
vandmelon skrev:En pc til 2000 er lige til at smide væk ½ år efter, en til 3000 ville kunne holde i 5 år uden at blive langsomt, groft sagt. Men nu siger du 2000 - så vi prøver alligevel:

https://www.ebay.com/itm/CHEAP-FAST-i7- ... 0#viTabs_0

i7 processor - det vil sige, det er groft sagt maskiner der koster 20000 der har dem, denne her kan du få til 1500 kr. Ingen told da UK stadig ikke helt er ude af EU. Fordelen med den, er at han har slettet alt crap på den som kommer med, når du handler i forretninger. Kommer den med en UK oplader, så gå i Harald Nyborg og køb en adapter til 50 kr så den kan oversætte fra UK strøm til DK strøm.

https://www.dba.dk/dell-latitude-e6220- ... 051820373/
i5 processor, har selv en i5 og den kører faktisk ganske hurtigt - men det er stadig ikke i7, hvis man skal have det allerbedste og for ingen penge. Men denne her kan du få for 1000. Det er ikke 1500 som med den anden. Den er fra DK, så strømkabel passer og han sender gerne med posten.

Så fik du begge til 3000 til begge børn, det var vist din dag alligevel :))

Det var godt nok det værste gang vrøvl jeg har hørt længe, det indlæg gør mere skade end gavn...


Det er ikke forbudt at argumentere! ;-)

Der er 8 generationer af mobile i-processorer, at snakke om dem som "i5" eller "i7" er meningsløst - ligesom det meste af dit indlæg..


Plus at sammenligne dem med systemer til 20.000 kroner er ekstremt vildledende. Man skal sætte sig ind i hvad M, U, H, HQ og HK betyder. En 3. generation U cpu er i dén grad ikke noget der sidder i en computer til 20.000 kroner, og jeg håber virkelig ikke der er nogen der køber ud fra de anbefalinger der står i det indlæg.

Og nej, hvem i alverden gider eje en Chromebook? Man kan jo ikke bruge den til noget som helst.

En god computer koster nu engang en slat penge, men man blive godt nok mere ærgerlig over at smide 2000 ud på en compute der skal udskiftes om ½ år, fordi man har opdaget man smed pengene ud ad vinduet, end man gør ved at bruge det dobbelte og så få en maskine der rent faktisk har noget kapacitet.

Og glem alt om 'gaming' under 10.000 og faktisk også under 15.000 kroner. Det er bare ikke sådan lortet virker, og uanset hvilke overskrifter man ser ved Bilka eller El-Giganten så holder det bare ikke i den virkelige verden.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7319
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23121

Re: Hvilken af disse billige bærbare?

Indlægaf Aragorn » 2. mar 2019, 07:45

Trappestige skrev:Der kan man bare se. :blush: Og her var jeg ved at klikke køb ved (endnu) en Chromebook til 2900... Hold nu fast, jeg føler mig tabt, men det er også mange år siden jeg sidst har købt computer. Tror bare jeg tager ud i forretningen i morgen og håber på at jeg kommer hjem med noget fornuftigt.



Skriv hvad dit budget er, så skal jeg give mit bedste bud inden for prisrammen. Jeg lever af at vide de ting, og jeg er ikke sælger der vil fortælle dig hvad som helst for at få pengene.

Jeg ville ikke købe mindre end dette, og den er udelukkende til hvad man kan kalde 'kontorbrug' - surfing på nettet og alle andre programmer end spil og grafisk design i CAD software: https://www.computersalg.dk/i/4977429/l ... hq-core-i5

Det er svært at finde mindre og ikke kalde det spild af penge. Så er det med at finde et tilbud hvor prisen er dumpet helt vildt. Nu har du noget specifikationer at gå efter i det mindste.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.

Tilbage til "Computere, spil og internet"