Jeg skal have ny bærbar - og jeg er lost

Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 439
Likede indlæg: 5666

Jeg skal have ny bærbar - og jeg er lost

Indlægaf DenBlødeJyde » 4. apr 2019, 17:39

Der begynder at falde skruer og plastikstykker ud af min 5 år gamle bærbar, så tror tiden er inde til at få kigget efter en ny.

Jeg har selv prøvet at kigget lidt rundt, men det er ret meget en jungle for mig.

Jeg håber derfor I kan pege mig lidt i den rigtige retning. Jeg har følgende ønsker:

Jeg vil gerne have en stor skærm, altså 17".
Den skal bruges til hverdagsbrug, og spil så som Sims engang i mellem.
Pris skal gerne ligger under 5500.

Jeg er selv faldet over denne: https://www.wupti.com/produkter/compute ... baerbar-pc

Hjælp... :D
0
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2559
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8583

Re: Jeg skal have ny bærbar - og jeg er lost

Indlægaf Raenil » 4. apr 2019, 17:47

Hvad skal du bruge den til?
0
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 439
Likede indlæg: 5666

Re: Jeg skal have ny bærbar - og jeg er lost

Indlægaf DenBlødeJyde » 4. apr 2019, 17:48

Almindeligt hverdagsbrug, surf, net, youtube.... og spil engang i mellem, så som Sims3/Sims4...
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4932
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7924

Re: Jeg skal have ny bærbar - og jeg er lost

Indlægaf Nicolait » 6. apr 2019, 00:06

Skal den med ud af huset?

En HP? Man må håbe, de er sluppet af med deres problemer, hvor computeren bliver meget varm.

17"? Det er godt en stor skærm.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7410
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23374

Re: Jeg skal have ny bærbar - og jeg er lost

Indlægaf Aragorn » 6. apr 2019, 08:04

DenBlødeJyde skrev:Der begynder at falde skruer og plastikstykker ud af min 5 år gamle bærbar, så tror tiden er inde til at få kigget efter en ny.

Jeg har selv prøvet at kigget lidt rundt, men det er ret meget en jungle for mig.

Jeg håber derfor I kan pege mig lidt i den rigtige retning. Jeg har følgende ønsker:

Jeg vil gerne have en stor skærm, altså 17".
Den skal bruges til hverdagsbrug, og spil så som Sims engang i mellem.
Pris skal gerne ligger under 5500.

Jeg er selv faldet over denne: https://www.wupti.com/produkter/compute ... baerbar-pc

Hjælp... :D


Jeg ville aldrig vælge en Ryzen baseret laptop og jeg har faktisk ejet og ejer stadig en AMD maskine. Men nej, på laptops er jeg kun til Intel.

Lenovo V320 i forhold til den pris - det er ikke et vanskeligt valg, egentlig - du udelukker stort set alt med så lavt et prisniveau samtidigt med at stille de kraft til specifikationer som du gør.

Hvad er årsagen til at du vil have en 17" skærm?

Nicolait skrev:Skal den med ud af huset?

En HP? Man må håbe, de er sluppet af med deres problemer, hvor computeren bliver meget varm.

17"? Det er godt en stor skærm.



HP bliver stadig varme og deres samling er ofte irriterende lavet på forbrugermodeller, - de samler fra oven og ned, så man skal have bundkortet helt ud og vende rundt for at komme til blæseren - det er vanskeligt at rense systemet og det er seriøst et meget småt kølingssystem. Skulle blæseren ryge så kan man ikke få dem i Danmark, der er INGEN der har dem fordi de har 1000+ modeller, og man ender på Amazon efter den. De har også ofte problemer hængslerne.

Jeg ville absolut ikke tage under en i5 personligt i dette tilfælde og jeg ville som sagt aldrig vælge andet end Intel.

https://www.proshop.dk/Baerbar/Lenovo-V ... KB/2598463 - disk er ret lille i denne model, men clock er relativt høj for en U CPU - stadig er det ikke andet en middelklasse kontormaskine, og spille selv gamle spil på den ville jeg være i tvivl om den kan - jeg spiller aldrig selv. Derudover er det en 7. generation CPU.

https://www.proshop.dk/Baerbar/Lenovo-V ... KB/2648184 - dobbelt så stor disk og tilstrækkelig for mig personligt i en bærbar maskine, men lavere clock. Dog en 8. generations CPU hvilket kan kompensere for den lavere clock til en hvis grad - jeg har dog ikke tjekket benchmarks.

Du vil have en 17" skærm til 5.500 kroner. Dette sætter visse begrænsninger.

For 6.000 i 15" kunne man få det her: https://www.proshop.dk/Baerbar/ASUS-TUF ... 9T/2663397

Det er en temmeligt meget bedre konfiguration for ikke så mange flere kroner.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Umulius
Indlæg: 215
Tilmeldt: 2. apr 2019, 11:58
Kort karma: 20
Likede indlæg: 251

Re: Jeg skal have ny bærbar - og jeg er lost

Indlægaf Umulius » 6. apr 2019, 08:26

Trappestige skrev:Du kan evt. kigge på kraftige, refurbished Lenovoer. Det er tidligere arbejdscomputere. Jeg har lige købt to og jeg kommer aldrig nogensinde til at bruge 5-6000 hos eks. Elgiganten igen på middelmådige bærbare der ikke kan trække en dyt, efter at have købt disse.


Hvor kan man købe dem?
0
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 439
Likede indlæg: 5666

Re: Jeg skal have ny bærbar - og jeg er lost

Indlægaf DenBlødeJyde » 6. apr 2019, 13:19

Den vil ikke skulle forlade huset, men hidtil har jeg siddet med min bærbar imens jeg ser tv, så det er derfor jeg gerne vil have en bærbar igen.

Overvejer dog også en stationær, da jeg ved at det udvider mulighederne...
0
In_your_eyes
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1944

Re: Jeg skal have ny bærbar - og jeg er lost

Indlægaf In_your_eyes » 28. jun 2019, 19:34

Trappestige skrev:Du kan evt. kigge på kraftige, refurbished Lenovoer. Det er tidligere arbejdscomputere. Jeg har lige købt to og jeg kommer aldrig nogensinde til at bruge 5-6000 hos eks. Elgiganten igen på middelmådige bærbare der ikke kan trække en dyt, efter at have købt disse.

Hvilke/hvilken model bør man gå efter?
0
:pompom:

Tilbage til "Computere, spil og internet"