Boot fra USB problem

Brugeravatar
vandmelon
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. apr 2018, 21:21
Kort karma: 16
Likede indlæg: 149

Boot fra USB problem

Indlægaf vandmelon » 16. apr 2019, 00:14

Hej, jeg har en maskine der er windows 7 på. Jeg er ikke tilfreds med den måde den kører på, mange programmer virker ikke længere osv.
Jeg vil gerne installere windows 7 på den igen, så jeg har smidt en usb pind i den med windows 7 på.
Jeg har bootet fra den, den har spurgt mig om, vil du boote fra denne usb stick så press any key, jeg trykker enter men den hopper over det og forsætter med at indlæse windows der er på hdd.

Jeg gør nu det at jeg smider de filer jeg har på usb'en over på en anden usb stik, samme resultat, så på en tredje, samme resultat, så på en fjerde, så kører det og jeg får installeret windows 7 som jeg vil helt påny.

Jeg tænker så, ok, en usb stik virker, de andre er defekte.
Jeg tager "de defekte" usb stik og smider i en anden pc, og den indlæser fra hver eneste af dem og er klar til at installere en frisk udgave af windows.

Så spørgsmålet er - hvorfor vil den kun installere fra een af de pinde på den første pc jeg prøvede på? Den den kunne installere fra er 4 gb sandisk. De andre er 16 GB. Det kan da ikke passe at den første pc har en forkærlighed for 4 GB boot usb og nægter at snakke med alle andre fordi den er for gammel? Det burde da også være udelukket da 16 GB pinden er kommet ind i en endnu ældre model og selv der ville den køre :O

Kan man slå sådan noget op et sted? Den pc som kun 1/4 usb sticks ville køre på hedder HP Pavilion g6-1224eo.
Jeg har prøvet at kigge lidt på nettet, det eneste jeg kunne finde var:

"I believe Win8 will boot from any USB3, while Win7 usually won't (without driver integration), unless it's an early Etron or TI controller."
Så faktum: Sandisk Cruzer 4 GB ok, men Sandisk Cruzer Edge 16 GB ikke ok, men hvorfor?

På forhånd tak :)
0
✂ ✂ ✂ ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tilbage til "Computere, spil og internet"