Brætspil

Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Brætspil

Indlægaf Maoam » 7. maj 2019, 06:50

1
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Brætspil

Indlægaf Planten » 7. maj 2019, 08:09

Nesnay skrev:Ud over de nævnte:
Ticket to ride: Byg jernbarner fra by til by (det er ikke så tørt, som det lyder) - de andre kommer hele tiden i vejen for én, det kan godt blive lidt frustrerende. Jeg er mest til Europaudgaven, hvor der også er færger og stationer involveret.

King of Tokyo: Monstre kæmper om herredømmet i Tokyo og forsøger at slå hinanden ihjel undervejs. Man vinder ved at få 20 point eller ved at slå alle de andre ihjel undervejs. Folk skal ikke være alt for dårlige tabere her :D

Dixit: Meget anderledes spil. Man skiftes til at sige et ord eller en sætning ud fra et af sine motivkort. Alle lægger et motivkort ned ud fra dette tema. De andre skal forsøge at gætte den, der valgte teamets, kort (ikke samlet gæt - de gætter hver især via en "tavle"). Det gælder for den, der har valgt temaet, om ikke at være alt for åbenlys, da han/hun får point, medmindre alle eller ingen gætter det. De andre får point for at gætte korrekt samt for dem, der eventuelt har gættet på deres kort. Motiverne er syrede, men virkelig flotte. Det er svært at forklare ordentligt, det skal prøves :)

Jeg har også ticket to ride i Europa versionen, og ønsker mig et mere :)

Dixit lyder sjovt :)
0
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7637
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 760
Likede indlæg: 21317

Re: Brætspil

Indlægaf Nesnay » 7. maj 2019, 08:33

Planten skrev:
Nesnay skrev:Ud over de nævnte:
Ticket to ride: Byg jernbarner fra by til by (det er ikke så tørt, som det lyder) - de andre kommer hele tiden i vejen for én, det kan godt blive lidt frustrerende. Jeg er mest til Europaudgaven, hvor der også er færger og stationer involveret.

King of Tokyo: Monstre kæmper om herredømmet i Tokyo og forsøger at slå hinanden ihjel undervejs. Man vinder ved at få 20 point eller ved at slå alle de andre ihjel undervejs. Folk skal ikke være alt for dårlige tabere her :D

Dixit: Meget anderledes spil. Man skiftes til at sige et ord eller en sætning ud fra et af sine motivkort. Alle lægger et motivkort ned ud fra dette tema. De andre skal forsøge at gætte den, der valgte teamets, kort (ikke samlet gæt - de gætter hver især via en "tavle"). Det gælder for den, der har valgt temaet, om ikke at være alt for åbenlys, da han/hun får point, medmindre alle eller ingen gætter det. De andre får point for at gætte korrekt samt for dem, der eventuelt har gættet på deres kort. Motiverne er syrede, men virkelig flotte. Det er svært at forklare ordentligt, det skal prøves :)

Jeg har også ticket to ride i Europa versionen, og ønsker mig et mere :)

Dixit lyder sjovt :)

Det er også virkelig sjovt, synes jeg :) Og så er det en stor fordel, at man kan være mange eller få spillere (jeg har Odysseyudgaven, der kan være fra 3 til 12 med), og at det er sjovt både for begyndere og øvede brætspillere.
1
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Brætspil

Indlægaf Planten » 8. jul 2019, 19:52

Sangius skrev:Azul er et godt bud. Eller Hive.

Jeg fik azul - udgaven med glas. Jeg overvejer at ønske mig den med mosaikker :)
1
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Brætspil

Indlægaf Planten » 8. jul 2019, 19:53

Og jeg fik også carcassonne. Så skal jeg bare lige have det genopfrisket :lol:
1
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Brætspil

Indlægaf Urtekussen » 8. jul 2019, 20:01

Mener at pandemic også er ret sjovt, fordi man ikke spiller mod hinanden, men sammen mod spillet.
1
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Brætspil

Indlægaf Planten » 30. jul 2019, 19:52

Bouje skrev:
Planten skrev:Og jeg fik også carcassonne. Så skal jeg bare lige have det genopfrisket :lol:


Måske vi skulle mødes og spille snart. Jeg vil også gerne prøve din version af Azul. Jeg har den med mosaikker :)

Det kunne være sjovt. Vi må prøve at se, om vi kan finde en dag i efteråret? :)
1

Tilbage til "Computere, spil og internet"