Ny Iphone - vejledning eftersøges :)

Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1681
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3453

Re: Ny Iphone - vejledning eftersøges :)

Indlægaf malou_43 » 22. okt 2020, 16:02

Jadajada skrev:Hvis du er tilfreds med din iPhone 6s, så er det fløjtende ligegyldigt om du køber iPhone 11, eller 12 og hvilken af modellerne. Jeg vil vædde på at du bliver glad for den du vælger :-)

Apples produkter holder prisen sindssygt godt, så der er ikke meget sparet ved at købe sidste eller forrige års modeller. Jeg vil derfor klart anbefale at købe en iPhone 12 hvis den gamle kan hænge sammen lidt endnu. Især når du har din mobil i mange år.

Generelt er Pro-modellerne med bedre skærm og materialer af højere kvalitet. Tænk rustfrist stål isf. aluminium f.eks. Skærm der er absolut sort. Skærmen går lidt tættere til kant ved Pro end v. den almindelige. Ting som man nærmest ikke bemærker i daglig brug. Og så er kameraet bedre i Pro. Hvis du har været tilfreds med kameraet i din 6s, så vil du synes at alle 12-modellernes kameraer er fantastiske.
Apple siger selv at de har fundet på noget nyt glas til Pro-modellerne som skulle være stærkere end det nuværende. Jeg ved sgu'tte ;-)


Grundprisen for en iPhone 12 er 7000 og grundprisen for en iPhone 12 Pro er 8900.
Men der er det ved det at iPhone 12 leveres med 64GB hukommelse i grundkonfigurationen hvor Pro har 128GB.
Hvis du vælger en iPhone 12 med 128GB er prisen 7500, og så er forskellen "kun" 1400.

Jeg har en iPhone 11 Pro Max og jeg elsker den. Min datter har en almindelig 11 som hun elsker.

Hvis du ellers er tilfreds med skærmstørrelsen på din 6s så vil jeg anbefale dig at kigge på iPhone 12 Mini. Den er fysisk mindre end din 6s, men skærmen er væsentligt større, da skærmen går til kant og der ikke er en knap (bare rolig, det har du vænnet dig til på under en time).
Den bliver sat til salg d. 6/11 og hvis man er hurtig til at få sig skrevet op kan de levere en ugestid senere.
Jeg har sukket efter en fysisk lille telefon med skærm til kant lææænge, så jeg overvejer selv kraftigt en Mini som afløser for min nuværende.

Jeg har hentet priser på Apples hjemmeside. Normalt får man lidt rabat hvis man køber den gennem et teleselskab, men så er leveringstiden ofte længere lige efter lanceringen af nye produkter.
Her er en sammenlignings"guide":https://www.apple.com/dk/iphone/compare/?device1=iphone6s&device2=iphone12mini&device3=iphone12
Jeg har valgt din nuværende, men du kan selv fiddle rundt med det.

Jeg kan iø anbefale Apples gennemsigtige cover. Det beskytter også skærmen fordi det liger går knap en milimeter op over skærmen, så sker der ikke noget medmindre man taber den på en sten eller så.


Måske er det lidt prisen, der afgører det :fløjt: for kan mærke jeg ikke vil give 9000 for en mobil ;)

Okay så hvis nu jeg siger at pladsproblemer er mit største issue. Jeg kan lige poste et billed af lager - jeg kan fx ikke opdatere fordi jeg ikke har plads. Jeg sletter konstant, men der hjælper intet :rulle:

Er det så IPhone 11? Med hvor meget plads?

Scheisse, synes det er svært og prøver at fatte hvad I skriver af tekniske termer :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1681
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3453

Re: Ny Iphone - vejledning eftersøges :)

Indlægaf malou_43 » 22. okt 2020, 16:03

64 Gb er måske nok? Det er bare som om der er et stort sort hul hvor plads ryger ned :gruble:
0
Jadajada
Indlæg: 721
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2321

Re: Ny Iphone - vejledning eftersøges :)

Indlægaf Jadajada » 22. okt 2020, 17:34

iPhone 12 eller iPhone 12 Mini med 128 GB, så vil jeg mene du er rimeligt dækket ind i 4-5 år.
0
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1681
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3453

Re: Ny Iphone - vejledning eftersøges :)

Indlægaf malou_43 » 22. okt 2020, 18:08

Og hvad hvis jeg vælger en 11’er :D
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Ny Iphone - vejledning eftersøges :)

Indlægaf DenBruneMunk » 22. okt 2020, 18:44

malou_43 skrev:Og hvad hvis jeg vælger en 11’er :D

Hvis det billede afspejler din pladsmangel, og du bruger 16GB, så vil jeg gerne vide hvorfor du skulle gå efter iPhone 12 med 128GB og betale 10.000kr? Du er jo slet ikke målgruppen for de store telefoner med meget plads.

Jeg ville nok mene den jeg oprindelig linked til på 64GB må være 4* så meget som du afspejler selv, altså at have 16GB og udvider til 64GB og for 5300,-

Sorry, du ville spilde din penge ved at bruge 10.000 på noget du måske aldrig opnår at udnytte.

Der er mange apps, som bruger en masse lager på ingenting, snapchat som lagrer glemte billeder, facebook som cache dine sider du besøger, Chrome også lagrer sider, for at optimere at besøge dem igen, hvis altså indhold ikke ændres, osv....
0
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1681
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3453

Re: Ny Iphone - vejledning eftersøges :)

Indlægaf malou_43 » 22. okt 2020, 19:21

Altså jeg oplever at 16 er alt alt for lidt. De fleste af mine apps er afinstalleret eller slettet for spare plads.
Jeg kan ikke gemme fx bøger eller podcasts.
Billeder slettes ofte og 85% af billeder er utydelige og har et Hvidt udråbstegn - af og til kan jeg ikke tage billeder før jeg sletter.

Jeg vil ikke stå i samme situation om 4 år :)
0
Jadajada
Indlæg: 721
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2321

Re: Ny Iphone - vejledning eftersøges :)

Indlægaf Jadajada » 22. okt 2020, 19:37

DenBruneMunk skrev:
malou_43 skrev:Og hvad hvis jeg vælger en 11’er :D

Hvis det billede afspejler din pladsmangel, og du bruger 16GB, så vil jeg gerne vide hvorfor du skulle gå efter iPhone 12 med 128GB og betale 10.000kr? Du er jo slet ikke målgruppen for de store telefoner med meget plads.

Jeg ville nok mene den jeg oprindelig linked til på 64GB må være 4* så meget som du afspejler selv, altså at have 16GB og udvider til 64GB og for 5300,-

Sorry, du ville spilde din penge ved at bruge 10.000 på noget du måske aldrig opnår at udnytte.

Der er mange apps, som bruger en masse lager på ingenting, snapchat som lagrer glemte billeder, facebook som cache dine sider du besøger, Chrome også lagrer sider, for at optimere at besøge dem igen, hvis altså indhold ikke ændres, osv....


Bare lige for at få facts på plads så koster en iPhone 12 m. 128GB ikke 10000.

Jeg synes det giver bedst mening at købe den nyeste model når man forventer at beholde telefonen i mange år.

Mht hukommelse så vil jeg tro uden at have undersøgt det at fotos på en nyere iPhone fylder væsentligt mere i hukommelsen end de gør på en gammel.
Hvis du ikke vil stå i den samme situation igen så bliver 64 for lidt.

Altså, det er ikke fordi jeg hepper på at købe unødvendigt meget hukommelse, jeg bruger selv kun 33GB af de 64 der er på min mobil, men jeg betaler så for at have fotos og den slags i skyen.
0
Jadajada
Indlæg: 721
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2321

Re: Ny Iphone - vejledning eftersøges :)

Indlægaf Jadajada » 22. okt 2020, 19:42

malou_43 skrev:Altså jeg oplever at 16 er alt alt for lidt. De fleste af mine apps er afinstalleret eller slettet for spare plads.
Jeg kan ikke gemme fx bøger eller podcasts.
Billeder slettes ofte og 85% af billeder er utydelige og har et Hvidt udråbstegn - af og til kan jeg ikke tage billeder før jeg sletter.

Jeg vil ikke stå i samme situation om 4 år :)


128GB. Merprisen fordelt over 4 er forsvindende ift. det bøvl du risikerer at få. (Ca. 35 øre om dagen :))
0
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1681
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3453

Re: Ny Iphone - vejledning eftersøges :)

Indlægaf malou_43 » 22. okt 2020, 20:52

Men 8000 for en mobil er godt nok også mange penge.

Det virker åndssvagt at det er sp svært at vælge en mobil, men kan mærke jeg er helt lost med alle de GB-tal

Hvis jeg nu sørger for at overføre billeder til min computer af og til så vil det vel hjælpe.

Btw så aner jeg ikke hvor meget fyld der kan være i 64 GB eller i 128
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Ny Iphone - vejledning eftersøges :)

Indlægaf DenBruneMunk » 23. okt 2020, 04:17

malou_43 skrev:Hvis jeg nu sørger for at overføre billeder til min computer af og til så vil det vel hjælpe.

Dit billede afspejler 16GB, der er den gule farve en indikation af hvor meget dine billeder fylder, så jeg tvivler på at den lille streg gør en forskel når du får 64GB , det er alt det "andet" som du har gang i som fylder.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Ny Iphone - vejledning eftersøges :)

Indlægaf DenBruneMunk » 23. okt 2020, 05:03

Jadajada skrev:Bare lige for at få facts på plads så koster en iPhone 12 m. 128GB ikke 10000.

Du har ret,
Du kan så få
iPhone 11 64GB til 5300,-
iPhone 12 64GB til 7000,-
iPhone 12 PRO 128GB til 8900,-

Så kan man jo tænke lidt over udviklingen økonomisk, hvis man kun bruger meget lidt GB, og hvis man ikke gamer, og ikke bruger tunge apps som kræver det mere cpu. Jeg tvivler på man burde købe ny telefon fordi man får lidt mere iOS og så betale 4000kr for de ændringer, det lyder vist som nogle spinder på at sluge ram og plads, så forbrugeren tror man skal have nyt når det er producenten som sluger rammen og ikke en selv.
0
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1681
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3453

Re: Ny Iphone - vejledning eftersøges :)

Indlægaf malou_43 » 23. okt 2020, 05:36

DenBruneMunk skrev:
malou_43 skrev:Hvis jeg nu sørger for at overføre billeder til min computer af og til så vil det vel hjælpe.

Dit billede afspejler 16GB, der er den gule farve en indikation af hvor meget dine billeder fylder, så jeg tvivler på at den lille streg gør en forskel når du får 64GB , det er alt det "andet" som du har gang i som fylder.


Hvad er det, der fylder så meget? :genert:

Og kan jeg gøre noget?
0
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1681
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3453

Re: Ny Iphone - vejledning eftersøges :)

Indlægaf malou_43 » 23. okt 2020, 05:41

Okay jeg er simpelthen så forvirret og har lidt svært ved at forstå nogle tekniske ting og ord :lol:

Jeg skal lige høre kort - tænker I en 11’er med enten 64/128 eller vente på en 12’er?
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Ny Iphone - vejledning eftersøges :)

Indlægaf DenBruneMunk » 23. okt 2020, 07:39

malou_43 skrev:
DenBruneMunk skrev:
malou_43 skrev:Hvis jeg nu sørger for at overføre billeder til min computer af og til så vil det vel hjælpe.

Dit billede afspejler 16GB, der er den gule farve en indikation af hvor meget dine billeder fylder, så jeg tvivler på at den lille streg gør en forskel når du får 64GB , det er alt det "andet" som du har gang i som fylder.


Hvad er det, der fylder så meget? :genert:

Og kan jeg gøre noget?

Jeg skal slet ikke gøre mig mere klog på Apple end det som allerede er udtrykt. Ser jeg på min Android, så ville "andet" i ram, være en Facebook app, som cacher alle besøg på grupper med til-salg indlæg, eller sider med billeder, en snapchat med history, eller f.eks Coop app som også er berygtet med fejl i og lagrer rigtig mange billeder som har været i app. Så dine apps må være årsagen, og ikke dine billeder som fyldte meget lidt.

malou_43 skrev:Jeg skal lige høre kort - tænker I en 11’er med enten 64/128 eller vente på en 12’er?

Jeg holder fast i mit oprindelige forslag, ud fra din gamle 16GB, så må 64GB være vildt. udover styresystem sluger lidt mere, så må det give dig mere plads.
1
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1681
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3453

Re: Ny Iphone - vejledning eftersøges :)

Indlægaf malou_43 » 23. okt 2020, 07:56

DenBruneMunk skrev:
malou_43 skrev:
DenBruneMunk skrev:
malou_43 skrev:Hvis jeg nu sørger for at overføre billeder til min computer af og til så vil det vel hjælpe.

Dit billede afspejler 16GB, der er den gule farve en indikation af hvor meget dine billeder fylder, så jeg tvivler på at den lille streg gør en forskel når du får 64GB , det er alt det "andet" som du har gang i som fylder.


Hvad er det, der fylder så meget? :genert:

Og kan jeg gøre noget?

Jeg skal slet ikke gøre mig mere klog på Apple end det som allerede er udtrykt. Ser jeg på min Android, så ville "andet" i ram, være en Facebook app, som cacher alle besøg på grupper med til-salg indlæg, eller sider med billeder, en snapchat med history, eller f.eks Coop app som også er berygtet med fejl i og lagrer rigtig mange billeder som har været i app. Så dine apps må være årsagen, og ikke dine billeder som fyldte meget lidt.

malou_43 skrev:Jeg skal lige høre kort - tænker I en 11’er med enten 64/128 eller vente på en 12’er?

Jeg holder fast i mit oprindelige forslag, ud fra din gamle 16GB, så må 64GB være vildt. udover styresystem sluger lidt mere, så må det give dig mere plads.


Tak! Jeg er kørt ud for at prøve at have dem i hænderne og så håber jeg at det sammen med Jeres hjælp gør en beslutning nemmere :D

Jeg er virkelig ingen ørn på dette område, har skifter mobil hver 6-9 år i de sidste 22 år :D
0

Tilbage til "Computere, spil og internet"