Billeder lagt på min profil - af andre

Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9522
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7835

Re: Billeder lagt på min profil - af andre

Indlægaf Sophies-mor » 16. nov 2021, 19:35

Aragorn skrev:
Sophies-mor skrev:
HeldigeHelge skrev:
Sophies-mor skrev:
HeldigeHelge skrev:
Sophies-mor skrev:
Madam Pomfrey skrev:
Nesnay skrev:
Sophies-mor skrev:
Madam Pomfrey skrev:Er det ikke fordi de har taget din profils navn?

Altså som hacket mig?
Det tror jeg næppe.
Men måske.

Jeg er ret sikker på, Pomfrey mener "tagget", ikke taget :) Hvis du ikke har sat dine indstillinger til, at du skal godkende det, når folk tagger dig, vil billeder, andre tagger dig i, kunne dukke op på din side.


Lige præcis, det var mobilen der rettede ordet til taget :/

Jeg er ikke tagget på billederne.



Jeg tror du er nødt til at forklare præcis hvad det her omhandler før vi kan hjælpe dig. Er det billeder der er langt op som kommentar? Som opslag på din side? Eller?

Når jeg går ind i "billeder" på min profil - altså dér, hvor jeg kan se alle billeder, jeg selv har lagt op, lå der her i går andre billeder end mine.
Ikke nogle, jeg har lagt op.

Jeg har så anmeldt dem som spam, så de er taget ned af FB selv, går jeg ud fra.

Men jeg vil gerne være i stand til at slette andre folks billeder, som de lægger på min side.
Uanset om det er dickpics, billeder af et gademarked eller whatever.



Hvis der ligger andres billeder der, så er det fordi du er tagget. Du kan fjerne tagget og så forsvinder billedet fra din side. Men billedet forsvinder ikke - de ligger hos dem der har lagt billederne op. Hvis du vil have dem slettet så skal du kontakte dem direkte. Facebook sletter dem ikke for dig.


Jeg har sat indstillingerne til, at jeg skal have notifikationer, når jeg tagges, så jeg tvivler.
:gruble:


Det er ikke lige helt sådan at support normalt virker. Det er ikke sådan at alle skal sidde og kaste ideer op, som du skal skyde ned uden at bidrage yderligere. Det virker faktisk utaknemmeligt.

Du skal fortælle hvad der er galt, hvor det er henne, eventuelt illustrere med screen shots, huske at fortælle i hvilket program/hvilken platform/hvilket website der er tale om. Når du afviser hvad en årsag kunne være, må du have en idé om hvor problemet så kan ligge henne - og så kan jeg undre mig over at du spørger siden du kender svaret.

'Det virker ikke', er ikke en beskrivelse af problemet - det er konklusionen.

Nu regnede jeg heller ikke med, at det var en rigtig IT nørd, der svarede..
Jeg har ikke selv billederne op.
Og de ligger IKKE på min side i tidslinjen, men KUN i "billeder".
Så kan de vel ikke være der pga at jeg er tagget.

Og så er jeg lidt ked af dit tonefald.
Det giver mig i hvert fald slet ikke lyst til at bede om mere hjælp
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7389
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1567
Likede indlæg: 23316

Re: Billeder lagt på min profil - af andre

Indlægaf Aragorn » 16. nov 2021, 20:14

Sophies-mor skrev:
Aragorn skrev:
Sophies-mor skrev:
HeldigeHelge skrev:
Sophies-mor skrev:
HeldigeHelge skrev:
Sophies-mor skrev:
Madam Pomfrey skrev:
Nesnay skrev:
Sophies-mor skrev:
Madam Pomfrey skrev:Er det ikke fordi de har taget din profils navn?

Altså som hacket mig?
Det tror jeg næppe.
Men måske.

Jeg er ret sikker på, Pomfrey mener "tagget", ikke taget :) Hvis du ikke har sat dine indstillinger til, at du skal godkende det, når folk tagger dig, vil billeder, andre tagger dig i, kunne dukke op på din side.


Lige præcis, det var mobilen der rettede ordet til taget :/

Jeg er ikke tagget på billederne.



Jeg tror du er nødt til at forklare præcis hvad det her omhandler før vi kan hjælpe dig. Er det billeder der er langt op som kommentar? Som opslag på din side? Eller?

Når jeg går ind i "billeder" på min profil - altså dér, hvor jeg kan se alle billeder, jeg selv har lagt op, lå der her i går andre billeder end mine.
Ikke nogle, jeg har lagt op.

Jeg har så anmeldt dem som spam, så de er taget ned af FB selv, går jeg ud fra.

Men jeg vil gerne være i stand til at slette andre folks billeder, som de lægger på min side.
Uanset om det er dickpics, billeder af et gademarked eller whatever.



Hvis der ligger andres billeder der, så er det fordi du er tagget. Du kan fjerne tagget og så forsvinder billedet fra din side. Men billedet forsvinder ikke - de ligger hos dem der har lagt billederne op. Hvis du vil have dem slettet så skal du kontakte dem direkte. Facebook sletter dem ikke for dig.


Jeg har sat indstillingerne til, at jeg skal have notifikationer, når jeg tagges, så jeg tvivler.
:gruble:


Det er ikke lige helt sådan at support normalt virker. Det er ikke sådan at alle skal sidde og kaste ideer op, som du skal skyde ned uden at bidrage yderligere. Det virker faktisk utaknemmeligt.

Du skal fortælle hvad der er galt, hvor det er henne, eventuelt illustrere med screen shots, huske at fortælle i hvilket program/hvilken platform/hvilket website der er tale om. Når du afviser hvad en årsag kunne være, må du have en idé om hvor problemet så kan ligge henne - og så kan jeg undre mig over at du spørger siden du kender svaret.

'Det virker ikke', er ikke en beskrivelse af problemet - det er konklusionen.

Nu regnede jeg heller ikke med, at det var en rigtig IT nørd, der svarede..
Jeg har ikke selv billederne op.
Og de ligger IKKE på min side i tidslinjen, men KUN i "billeder".
Så kan de vel ikke være der pga at jeg er tagget.

Og så er jeg lidt ked af dit tonefald.
Det giver mig i hvert fald slet ikke lyst til at bede om mere hjælp


Men hvis det er en person der ikke er en 'rigtig IT nørd' der svarer, så skal du være mere specifik, ikke mindre - det er kun fordi jeg kan se hele vinduet for mit indre blik, og fordi jeg har mange års erfaring, at jeg kan guide andre over telefonen mens jeg kører 140 kilometer i timen. En utrænet person skal nok bruge flere støttepunkter.

Derudover laver jeg ikke support. Og jeg bruger ikke Facebook i særlig høj grad. Så jeg kan ikke hjælpe dig. Men jeg kan fortælle hvordan man gør det lettere for andre som gerne vil forsøge at løse dit problem for dig.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5646
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1487
Likede indlæg: 22934

Re: Billeder lagt på min profil - af andre

Indlægaf POCKETKITTEN » 16. nov 2021, 20:50

Hvor ser du billedet henne?

Hvis det ligger under “billeder” -> “billeder af dig”, så har nogen tagget dit navn. Klik på billedet og så på det lille manillamærke i højre hjørne, så du kan se, om det er tilfældet. I hvert fald hvis din opsætning er som min.

Måske er det sket, før du ændrede indstillingen? :)

Klikker du på dit taggede navn, kommer der et kryds, så du kan fjerne tagget. Så vil billedet ikke blive vist på din side mere. Men det bliver ikke slettet fra den profil, der oprindeligt har lagt det op.

Edit: Nu med bedre sløring - måske! :genert:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7389
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1567
Likede indlæg: 23316

Re: Billeder lagt på min profil - af andre

Indlægaf Aragorn » 17. nov 2021, 06:36

POCKETKITTEN skrev:Hvor ser du billedet henne?

Hvis det ligger under “billeder” -> “billeder af dig”, så har nogen tagget dit navn. Klik på billedet og så på det lille manillamærke i højre hjørne, så du kan se, om det er tilfældet. I hvert fald hvis din opsætning er som min.

Måske er det sket, før du ændrede indstillingen? :)

Klikker du på dit taggede navn, kommer der et kryds, så du kan fjerne tagget. Så vil billedet ikke blive vist på din side mere. Men det bliver ikke slettet fra den profil, der oprindeligt har lagt det op.

Edit: Nu med bedre sløring - måske! :genert:


Jeg kan se der foregår en masse i grønne kort.

Hvis problemet er løst er det måske fair at melde det ud til dem har brugt tid på at forsøge at hjælpe.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2859
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5551

Re: Billeder lagt på min profil - af andre

Indlægaf Luffegås » 17. nov 2021, 07:12

Link?
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5646
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1487
Likede indlæg: 22934

Re: Billeder lagt på min profil - af andre

Indlægaf POCKETKITTEN » 17. nov 2021, 07:55

Aragorn skrev:
POCKETKITTEN skrev:Hvor ser du billedet henne?

Hvis det ligger under “billeder” -> “billeder af dig”, så har nogen tagget dit navn. Klik på billedet og så på det lille manillamærke i højre hjørne, så du kan se, om det er tilfældet. I hvert fald hvis din opsætning er som min.

Måske er det sket, før du ændrede indstillingen? :)

Klikker du på dit taggede navn, kommer der et kryds, så du kan fjerne tagget. Så vil billedet ikke blive vist på din side mere. Men det bliver ikke slettet fra den profil, der oprindeligt har lagt det op.

Edit: Nu med bedre sløring - måske! :genert:


Jeg kan se der foregår en masse i grønne kort.

Hvis problemet er løst er det måske fair at melde det ud til dem har brugt tid på at forsøge at hjælpe.


De grønne kort fortalte mig bare, at jeg ikke havde sløret navnene godt nok første gang. ;)
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.

Tilbage til "Computere, spil og internet"