Hvor køber jeg en billig bærbar pc

Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7434
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1574
Likede indlæg: 23524

Re: Hvor køber jeg en billig bærbar pc

Indlægaf Aragorn » 19. apr 2023, 18:22

Mangoness skrev:Når jeg har købt computere (mine pc'er skal kunne køre Photoshop), så har jeg gjort en af de følgende ting:

1) købt gamer-computere på nettet som kan køre Photoshop (fx når jeg søger på nettet, så går jeg som minimum efter recommended system requirements til photoshop og gerne mere end det).

Eller

2) Gået i fx elgiganten, power osv og sagt, at jeg skal bruge en computer, som kan køre photoshop (og evt at det gerne må være en gaming computer, hvis de ikke selv spørger). Derudover har jeg sagt, at den skal have en SSD og ikke HDD harddisk (det betyder bl.a. noget i forhold til den tid, det tager at åbne programmet). Så får jeg et par stykker at vælge imellem, som jeg kan overveje :)

Det har været min fremgangsmåde indtil videre, når jeg har købt computere :)


Det er jo interessant.

Hvad koster en computer som er god nok til Photoshop på det niveau du bruger den på?
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Hanseman
Indlæg: 154
Tilmeldt: 30. mar 2017, 19:09
Kort karma: 24
Likede indlæg: 504

Re: Hvor køber jeg en billig bærbar pc

Indlægaf Hanseman » 19. apr 2023, 19:17

Når man er nede i det prisleje vil jeg anbefale at købe en refurbished, men dog være obs på om den supporterer Windows 11 (Windows 10 er supporteret mindst til og med oktober 2025)
Jeg skulle hjælpe en kollega for nylig med at finde en bærbar til privaten, som kun skulle bruges til office pakken og mindre dagligdags ting. Til det brug, og tidshorisont for ønsket levetid, der anbefalede jeg denne: https://www.proshop.dk/Baerbar/Lenovo-T ... ed/3121549
Der findes billigere, men ovenstående supporterer Windows 11, skærmen er større (uden at være 'slæbbar'), og der er numerisk tastatur.

Jeg ville benytte mig af Aragorns tilbud, og give ham input hvad prisleje og reel brug den skal være til
1
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6516
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14487

Re: Hvor køber jeg en billig bærbar pc

Indlægaf Mangoness » 19. apr 2023, 19:38

Aragorn skrev:
Mangoness skrev:Når jeg har købt computere (mine pc'er skal kunne køre Photoshop), så har jeg gjort en af de følgende ting:

1) købt gamer-computere på nettet som kan køre Photoshop (fx når jeg søger på nettet, så går jeg som minimum efter recommended system requirements til photoshop og gerne mere end det).

Eller

2) Gået i fx elgiganten, power osv og sagt, at jeg skal bruge en computer, som kan køre photoshop (og evt at det gerne må være en gaming computer, hvis de ikke selv spørger). Derudover har jeg sagt, at den skal have en SSD og ikke HDD harddisk (det betyder bl.a. noget i forhold til den tid, det tager at åbne programmet). Så får jeg et par stykker at vælge imellem, som jeg kan overveje :)

Det har været min fremgangsmåde indtil videre, når jeg har købt computere :)


Det er jo interessant.

Hvad koster en computer som er god nok til Photoshop på det niveau du bruger den på?


Mine sidste to computere har været gaming-computere og har kostet omkring de 7000 kr :)
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Sunset
Indlæg: 115
Tilmeldt: 7. jul 2022, 11:55
Kort karma: 2
Likede indlæg: 40

Re: Hvor køber jeg en billig bærbar pc

Indlægaf Sunset » 20. apr 2023, 16:52

Mange tak for alt jeres hjælp. Jeg tror at vi lige i ro og mag vil kigge lidt på det de kommende dage, og så vil jeg måske nok takke ja til dit tilbud Aragorn om at lave en hurtig søgning for mig, når jeg ved lidt mere om, hvad jeg søger. Det er virkelig pænt af dig, at du vil bruge tiden på det. Tusind tak.
2
Brugeravatar
Moe
Indlæg: 4201
Tilmeldt: 9. sep 2022, 11:34
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1173

Re: Hvor køber jeg en billig bærbar pc

Indlægaf Moe » 22. maj 2023, 07:51

Photoshop er primært afhængig af SSD-diske og RAM, ikke CPU'en, dog ikke Pentium eller Celeron.

Ifølge Adobe’s hjemmeside, skal din bærbar computer have mindst følgende:

En multicore Intel® eller AMD processor (2 GHz eller hurtigere processor med SSE 4.2 eller senere) med 64-bit support
Windows 10 64-bit (version 20H2) eller senere; LTSC versioner er ikke understøttet
8 GB RAM (16 GB eller mere anbefales)
Et grafikkort med DirectX 12 (feature level 12_0 eller senere) og 1.5 GB grafikhukommelse (4 GB eller mere anbefales for 4k skærme og større)
1280 x 800 skærmopløsning ved 100% UI skalering (1920 x 1080 skærmopløsning eller større ved 100% UI skalering anbefales)
20 GB ledig harddiskplads (50 GB eller mere anbefales)
Internetforbindelse og registrering er nødvendige for krævet softwareaktivering, validering af abonnementer og adgang til online-tjenester

Så en god skærm og 16GB RAM, SSD disk og en CPU som du nu kan få, som ikke er Pentium eller Celeron.
0
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”
Cornus
Indlæg: 141
Tilmeldt: 10. okt 2022, 08:11
Kort karma: 1
Likede indlæg: 21

Re: Hvor køber jeg en billig bærbar pc

Indlægaf Cornus » 9. nov 2023, 17:29

At få gemt sit arbejde og få genstartet programmet, og derved få tømt sin RAM-hukommelse hver halve time, har computeren sikkert også godt af… Især når man arbejder med redigeringsprogram/grafik… :)
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7434
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1574
Likede indlæg: 23524

Re: Hvor køber jeg en billig bærbar pc

Indlægaf Aragorn » 9. nov 2023, 19:18

Cornus skrev:At få gemt sit arbejde og få genstartet programmet, og derved få tømt sin RAM-hukommelse hver halve time, har computeren sikkert også godt af… Især når man arbejder med redigeringsprogram/grafik… :)


No fucking way det virker som en løsning på noget som helst der er lavet rigtigt.

Hilsen Lead Infrastructure Architect'en....
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.

Tilbage til "Computere, spil og internet"