Folk som tror at jeg har ringet til dem

Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1368
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 328
Kontakt:

Folk som tror at jeg har ringet til dem

Indlægaf EmoJanice » 5. okt 2023, 10:30

Jeg har gennem længere tid fået opkald fra ukendte numre. Nogle bliver markeret med spam. Andre sletter jeg fra min opkaldsliste. Udenlandske numre blokerer jeg systematisk og tager dem ikke når de ringer. Nu er jeg så blevet ringet op af nogle som påstår at jeg har ringet til dem. De har trykket på genkald og så får de mig.

Hvad foregår der? Kan en spammer "overtage" mit telefonnummer og snyde modtageren mens de ringer fra et andet nummer?
0
Brugeravatar
PAX II
Indlæg: 916
Tilmeldt: 2. mar 2022, 11:34
Kort karma: 82
Likede indlæg: 2614

Re: Folk som tror at jeg har ringet til dem

Indlægaf PAX II » 5. okt 2023, 10:43

EmoJanice skrev:Jeg har gennem længere tid fået opkald fra ukendte numre. Nogle bliver markeret med spam. Andre sletter jeg fra min opkaldsliste. Udenlandske numre blokerer jeg systematisk og tager dem ikke når de ringer. Nu er jeg så blevet ringet op af nogle som påstår at jeg har ringet til dem. De har trykket på genkald og så får de mig.

Hvad foregår der? Kan en spammer "overtage" mit telefonnummer og snyde modtageren mens de ringer fra et andet nummer?
Det lyder som Spoofing.
0
Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1368
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 328
Kontakt:

Re: Folk som tror at jeg har ringet til dem

Indlægaf EmoJanice » 5. okt 2023, 10:50

PAX II skrev:
EmoJanice skrev:Jeg har gennem længere tid fået opkald fra ukendte numre. Nogle bliver markeret med spam. Andre sletter jeg fra min opkaldsliste. Udenlandske numre blokerer jeg systematisk og tager dem ikke når de ringer. Nu er jeg så blevet ringet op af nogle som påstår at jeg har ringet til dem. De har trykket på genkald og så får de mig.

Hvad foregår der? Kan en spammer "overtage" mit telefonnummer og snyde modtageren mens de ringer fra et andet nummer?
Det lyder som Spoofing.

Kan man stoppe det? Hvis alt for mange får en opringning fra "mit" nummer, så putter de mit nummer på ukendtnummer.dk, hvilket kan give problemer for mig.
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4897
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 553
Likede indlæg: 8821

Re: Folk som tror at jeg har ringet til dem

Indlægaf Skorstenen » 5. okt 2023, 16:10

EmoJanice skrev:
PAX II skrev:
EmoJanice skrev:Jeg har gennem længere tid fået opkald fra ukendte numre. Nogle bliver markeret med spam. Andre sletter jeg fra min opkaldsliste. Udenlandske numre blokerer jeg systematisk og tager dem ikke når de ringer. Nu er jeg så blevet ringet op af nogle som påstår at jeg har ringet til dem. De har trykket på genkald og så får de mig.

Hvad foregår der? Kan en spammer "overtage" mit telefonnummer og snyde modtageren mens de ringer fra et andet nummer?
Det lyder som Spoofing.

Kan man stoppe det? Hvis alt for mange får en opringning fra "mit" nummer, så putter de mit nummer på ukendtnummer.dk, hvilket kan give problemer for mig.

Det stopper som regel af sig selv. Mener mit varede et par uger
0

Tilbage til "Computere, spil og internet"