Anbefal en tlf.

Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Anbefal en tlf.

Indlægaf Purple Haze » 10. apr 2016, 20:23

Jeg skal have en ny tlf. og det er desværre ikke så lige til.

Jeg hælder til en I phone (5s) fordi det er en jeg kender, og så har jeg en I Pad som den kan snakke med, og som bruger samme stik/oplader.

Men har samtidig hørt så meget dårligt om I Phones.
De er meget dyre i forhold til andre mærker
De går rimelig nemt i stykker i forhold til andre mærker
Osv.

Men hvad vil i anbefale?
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Anbefal en tlf.

Indlægaf 2SHY » 10. apr 2016, 21:23

Hvis du går efter iPhone ville jeg nok nærmere gå efter en 6 eller 6s'er frem for 5s. 5s har en del problemer med at holde på strømmen nemlig :(

Selv min gamle 3GS holdt bedre på strømmen end 5s'eren. Det irriterer min mor helt vildt for det er hende der har overtaget den

I øvrigt har jeg endnu ikke oplevet at have en iPhone der går i stykker. Jeg aner ikke hvordan andre bærer sig ad med det
Senest rettet af 2SHY 10. apr 2016, 21:24, rettet i alt 1 gang.
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Kantstenen Knud
Indlæg: 24
Tilmeldt: 4. apr 2016, 17:19
Kort karma: 3
Geografisk sted: Langå
Likede indlæg: 17
Kontakt:

Re: Anbefal en tlf.

Indlægaf Kantstenen Knud » 10. apr 2016, 21:23

One plus two eller one plus x er begge billige alternativer til de store dyre og er HELT i orden.

Ellers anbefaler jeg Samsungs Galaxy S5/6/7 serie, de er dyere, lige så dyre som iPhone næsten, men kører dog android, hvilket jeg har langt
færre problemer med end med iOS fra apple.

Uanset hvad, skal du vænne dig til noget nyt når du går fra iPhone og over i noget andet. Der findes også Lumia telefonerne, med Windoes på, og det er da ok, men ikke min kop te. Finder det for låst og svært at manøvrere i for nybegyndere samt mangler apps.

Men hvis pris kontra kvalitet er et issue, tjek de One Plus 2 eller x ud, de er fine til prisen.
1
-------------
Rock and Roll
Brugeravatar
Kantstenen Knud
Indlæg: 24
Tilmeldt: 4. apr 2016, 17:19
Kort karma: 3
Geografisk sted: Langå
Likede indlæg: 17
Kontakt:

Re: Anbefal en tlf.

Indlægaf Kantstenen Knud » 10. apr 2016, 21:25

2SHY skrev:Hvis du går efter iPhone ville jeg nok nærmere gå efter en 6 eller 6s'er frem for 5s. 5s har en del problemer med at holde på strømmen nemlig :(

Selv min gamle 3GS holdt bedre på strømmen end 5s'eren. Det irriterer min mor helt vildt for det er hende der har overtaget den


Har en ude på arbejdet, han har problemer med mail, strøm i kulde (hvis der er frost bl.a) og med at holde koden på nettet.
Den har været til rep utallige gange og været skiftet ud, samme problem opstår alt for ofte.

Nu siger jeg ikke de alle har de problemer, men det er bare erfaringen derfra. Mener hans er en 6S
0
-------------
Rock and Roll
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Anbefal en tlf.

Indlægaf Annione » 10. apr 2016, 21:28

Jeg har haft min iPhone6 i 1,5 år nu, og der har aldrig været problemer med den.
Jeg elsker den!

Det er den eneste smartphone jeg har haft (min arbejdsNokia tæller ikke, den var på ingen måde smart!) så jeg har ikke vildt stor erfaring med smartphones, men jeg har haft iPad i mange år, og ja, en iPhone er helt det samme. Dejligt nemt, lige til. Og ganske hårdfør, vil jeg mene. Min har været på gulvet ganske få gange og aldrig i lokummet eller andre steder, hvor folk taber deres telefoner.

Min iPhone holder desuden fint strøm.
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Anbefal en tlf.

Indlægaf 2SHY » 10. apr 2016, 21:32

Kantstenen Knud skrev:
2SHY skrev:Hvis du går efter iPhone ville jeg nok nærmere gå efter en 6 eller 6s'er frem for 5s. 5s har en del problemer med at holde på strømmen nemlig :(

Selv min gamle 3GS holdt bedre på strømmen end 5s'eren. Det irriterer min mor helt vildt for det er hende der har overtaget den


Har en ude på arbejdet, han har problemer med mail, strøm i kulde (hvis der er frost bl.a) og med at holde koden på nettet.
Den har været til rep utallige gange og været skiftet ud, samme problem opstår alt for ofte.

Nu siger jeg ikke de alle har de problemer, men det er bare erfaringen derfra. Mener hans er en 6S

Min er en 6s og den kører som smurt i olie uanset net, temperatur mm. :)

Jeg har til gengæld engang fået byttet min iPad fordi den efter et års tid pludselig ikke kunne finde sim kortet der sad deri :stoned:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Kantstenen Knud
Indlæg: 24
Tilmeldt: 4. apr 2016, 17:19
Kort karma: 3
Geografisk sted: Langå
Likede indlæg: 17
Kontakt:

Re: Anbefal en tlf.

Indlægaf Kantstenen Knud » 10. apr 2016, 21:36

Annione skrev:Jeg har haft min iPhone6 i 1,5 år nu, og der har aldrig været problemer med den.
Jeg elsker den!

Det er den eneste smartphone jeg har haft (min arbejdsNokia tæller ikke, den var på ingen måde smart!) så jeg har ikke vildt stor erfaring med smartphones, men jeg har haft iPad i mange år, og ja, en iPhone er helt det samme. Dejligt nemt, lige til. Og ganske hårdfør, vil jeg mene. Min har været på gulvet ganske få gange og aldrig i lokummet eller andre steder, hvor folk taber deres telefoner.

Min iPhone holder desuden fint strøm.



Så du har altså ikke noget at holde den op imod? :) (kan ikke helt lade være, jeg er ikke fan af apple, fordi jeg hader når folk kommer med dem til mig og skal lave alle mulige vilde fejl man ikke må få lov at rode med, kontra android der også får fejl, men som er så åbne at man kan få lov at rode i dem selv uden at garantien ryger) :P
0
-------------
Rock and Roll
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Anbefal en tlf.

Indlægaf Annione » 10. apr 2016, 21:40

Kantstenen Knud skrev:
Så du har altså ikke noget at holde den op imod? :) (kan ikke helt lade være, jeg er ikke fan af apple, fordi jeg hader når folk kommer med dem til mig og skal lave alle mulige vilde fejl man ikke må få lov at rode med, kontra android der også får fejl, men som er så åbne at man kan få lov at rode i dem selv uden at garantien ryger) :P


Altså - jo, en type "smart"phone fra Nokia. Som var helt tosset.

Men jeg mener ikke man behøver prøve alle smartphones, for at vide, at man er vild med den man selv har. Eller for at vide, at iPhones er nem at finde ud af, når man har haft iPad. Eller at jeg aldrig har haft problemer med den.
Senest rettet af Annione 10. apr 2016, 21:41, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Anbefal en tlf.

Indlægaf 2SHY » 10. apr 2016, 21:40

Spørgsmålet er måske i virkeligheden hvad dit behov er? Hvad har du brug for at den skal kunne?

Under alle omstændigheder synes jeg det er rigtig godt at tage ud i en butik hvor du kan få dem i hænderne og se hvad der taler mest til dig :)
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Anbefal en tlf.

Indlægaf Purple Haze » 10. apr 2016, 22:04

2SHY skrev:Spørgsmålet er måske i virkeligheden hvad dit behov er? Hvad har du brug for at den skal kunne?

Under alle omstændigheder synes jeg det er rigtig godt at tage ud i en butik hvor du kan få dem i hænderne og se hvad der taler mest til dig :)


Den skal kunne telefonere, smse, være på FB og Instagram, på nettet og så skal der være et godt kort i + skal kunne hente div app's.

Og så skal den kunne tale med min I Pad.

Har før haft en 5s som jeg var fint tilfreds med.

Tvivler på jeg kommer ud og kikke på forskellige telefoner.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Anbefal en tlf.

Indlægaf didas » 10. apr 2016, 22:32

Jeg er også kæmpe fortaler for 6S. Jeg har været på iPhone siden 3GS tiden og jeg kunne ikke forestille mig at have andet. Uden at vide det med sikkerhed, så ville jeg også umiddelbart tro er du er nødt til at gå efter Apple hvis et krav er, at den skal tale sammen med din iPad. Mener ikke at have hørt at et Android produkt kan synces med et Apple produkt.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Anbefal en tlf.

Indlægaf Tiger » 11. apr 2016, 06:52

Der er lige kommet en iPhone (5) SE. Der skulle være bedre batteri og så har den (næsten) samme specs og indmad som 6S.

Hvis min 5S ikke var så ny, så ville jeg købe en SE, som i øvrigt ligner 5S på en prik. Det er kun indvendigt den er blevet forbedret.
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Anbefal en tlf.

Indlægaf Tiger » 11. apr 2016, 06:56

0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Anbefal en tlf.

Indlægaf kidkomb » 11. apr 2016, 14:57

Jeg har haft en Sony experia Z3 compact i halvandet år nu og jeg går nok aldrig tilbage til Apple igen. Hold da fast det er en god tlf. Selv nu hvor den er halvandet år holder den fint strøm i to døgn (og mere) og jeg bruger den rigtig meget i løbet af dagen.
Kameraet er uovertruffent. Jeg har taget nogle billeder på skiferien direkte op i solen. Jeg prøver lige at smide et ind her.
Og jeg elsker, elsker, at være sluppet af med iTunes!
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Anbefal en tlf.

Indlægaf girl_beat » 11. apr 2016, 14:59

Jeg er møgtilfreds med min iPhone 5S :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D

Tilbage til "Computere, spil og internet"