Min mail er blevet brugt til spam-mails...

hejdi
Indlæg: 230
Tilmeldt: 8. maj 2016, 18:44
Kort karma: 9
Likede indlæg: 89

Min mail er blevet brugt til spam-mails...

Indlægaf hejdi » 11. jul 2016, 04:58

af en eller anden spam-bot, ser det ud til, og i løbet af de sidste 3 dage har jeg nok fået i omegnen af 4-5000 mails retur, enten med at mailen ikke kunne leveres (fordi spam-botten har sendt til en mail der ikke eksisterer), eller med ikke-tilstedemeddelelser (hvis den har ramt en mail der virker, men hvor vedkommende ikke er der), eller med diverse autosvar.

Mailadressen er på mit eget domæne, og er hostet via et familiemedlems it-firma (og han er pt. på ferie så jeg kan ikke få fat i ham).

Jeg har indtil videre sat nogle regler op, så de fleste af disse retur-mails ryger i papirkurven. Jeg bruger reelt ikke denne mail til særlig meget, udover at den er tilmeldt diverse nyhedsbreve, konkurrencer osv. (og det er nok også derfor den er blevet opsnappet af en spam-bot). Men der kan dog godt ske at være nogle mails til den adresse, som er gode nok, og dem risikerer jeg at misse fordi der er så mange der skal slettes.

Om nødvendigt kunne jeg nok godt bare slette mailkontoen når jeg engang kan få fat i ham der styrer domænet - men af ren nysgerrighed, er der noget som helst man kan gøre for at undgå det sker en anden gang, udover ikke at oplyse sin mail til nogen man ikke kender? ;)
Og i dette tilfælde hvor det ér sket, så er der vel heller ikke noget at gøre, udover at slette de mails der kommer?
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Min mail er blevet brugt til spam-mails...

Indlægaf Lurende Peber » 11. jul 2016, 05:07

Start med at skifte kodeord. Det KAN hjælpe, men ikke sikkert. Forsøget værd dog.
0
Registreret Gammel Gris :gris:
hejdi
Indlæg: 230
Tilmeldt: 8. maj 2016, 18:44
Kort karma: 9
Likede indlæg: 89

Re: Min mail er blevet brugt til spam-mails...

Indlægaf hejdi » 11. jul 2016, 18:21

Mange tak for forslaget - samme fik jeg af en kollega jeg spurgte til råds i morges, og det har tilsyneladende hjulpet. Siden jeg gjorde det i morges, er der kun kommet en enkelt mail :)
1

Tilbage til "Computere, spil og internet"