Er det normalt windows 10 sindsygt langsomt?

Brugeravatar
Ondemand
Kort karma: 40
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 2119

Re: Er det normalt windows 10 sindsygt langsomt?

Indlægaf Ondemand » 13. dec 2017, 07:20

dgd2007 skrev:
Raenil skrev:Min er af ældre dato, men med SSD. Det tog 20 minutter.
Hvis du har almindelig harddisk og en computer af ældre dato er 3 timer ikke helt usandsynligt.
Har du den på standby og i stik sat til? Så burde den i teorien kunne gøre den slags når du sover.

Ha ha, jeg ved ikke, om harddisken er "almindelig", men pc'en er købt som ny i år, og er ellers fint hurtig og ingen problem indtil videre.
Så dens opførsel i denne situation undrede mig.
Men det, der virkelig gjorde mig irriteret, var det med at den bare går i gang med det uden at spørge om lov eller advare, og at man åbenbart ikke sige til den, at den skal spørge først (som man kunne i tidligere versioner). Men nu har jeg udvidet "actives hours". Det brude da i hvert fald hjælpe lidt.
Men jeg synes i det hele taget, den er slem til at gøre ting, uden at man kan følge med i hvad. Det gælder også opdateringer fra Dell. Man sidder der: Er du begyndt? Er du færdig? Sker der noget? Men de spørger i det mindste om lov først. :)

Der er forskel på om du har en win 10 Home eller Pro edition. I Pro versionen kan man forhindre win i at opdatere når den selv føler for det - men det er ikke så enkelt som det var før i tiden :)
https://www.techadvisor.co.uk/how-to/windows/how-stop-windows-10-downloading-updates-3626701/
1
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler

Tilbage til "Computere, spil og internet"