Stabil internetudbyder søges

Brugeravatar
JulieJulie
Indlæg: 3
Tilmeldt: 5. aug 2017, 23:06
Kort karma: 0

Stabil internetudbyder søges

Indlægaf JulieJulie » 5. aug 2017, 23:34

Hej

Da jeg er gået hen og blevet pænt træt af YouSee´s ustabile net, søger jeg en stabil og hurtig internetudbyder der holder hvad de lover.

Hvad er jeres erfaringer mht stabilitet?
Hvem foretrækker I og hvorfor?

På forhånd tak :)
0
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Stabil internetudbyder søges

Indlægaf Orchidea » 5. aug 2017, 23:46

Jeg har ikke ligefrem stor erfaring med internet udbydere, men vi bruger fullrate og er tilfredse. Der er ingen problemer med vores internet.
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3198
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36795

Re: Stabil internetudbyder søges

Indlægaf Daine » 6. aug 2017, 05:57

Jeg bruger Telia og er tilfreds. Det er i den dyre ende, men jeg bor et sted hvor mange udbydere ikke kan levere en god kvalitet, så jeg har valgt efter det :)
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Stabil internetudbyder søges

Indlægaf Buffy » 6. aug 2017, 08:14

Jeg har telmore og har aldrig haft problemer med det.
1
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1971

Re: Stabil internetudbyder søges

Indlægaf Tobywan » 6. aug 2017, 10:39

Har du fejlmeldt?
1
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Stabil internetudbyder søges

Indlægaf lillebjoern » 6. aug 2017, 12:51

Vi har Parknet her, men det er vist kun i København, de opererer. De er vildt billige, hurtige og stabile – tror kun der har været ét udfald på et år, som varede tre timer.
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
JulieJulie
Indlæg: 3
Tilmeldt: 5. aug 2017, 23:06
Kort karma: 0

Re: Stabil internetudbyder søges

Indlægaf JulieJulie » 6. aug 2017, 13:06

Tusind tak for svarene. :)

Har fejlmeldt, og de har da også sendt en mand ud men lige lidt har det hjulpet. Har også hørt positive ting om Fullrate så vil prøve at tjekke dem ud.

Lige til sidst. Er der nogen der kender forskellen på "op til" og "garanteret" hastighed?
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Stabil internetudbyder søges

Indlægaf DenBruneMunk » 6. aug 2017, 13:18

Husk, ledningerne er Yousee''s , så lige meget om du vælger Fullrate, Telia , Yousee eller andre som bruger kobber, så får du besøg af Yousee tekniker ;)
Du skal over på mobilt netværk, have fiber lagt ind , eller bruge kabeltv for at ændre på det. Måske bruger du kabeltv idag? Så kan fullrate vist ikke hjælpe, eller i hvert fald er det en kobber løsning de tilbyder.
0
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1971

Re: Stabil internetudbyder søges

Indlægaf Tobywan » 6. aug 2017, 13:44

Jeg er heller ikke sikker på det hjælper blot at vælge en anden udbyder, for som en anden skriver kan det meget vel være, at det er via de samme og måske gamle kabler, som internetforbindelsen leveres på.

Derfor giver det heller ikke specielt meget mening at høre til anbefalinger fra tilfældige brugere, da det kan være meget forskelligt geografisk set alt efter kablernes tilstand. Telefonkabler i ældre ejendomme kan have siddet der rigtig mange år. Alle udbydere leverer som udgangspunkt i dag et stabilt produkt.

Som udgangspunkt skal YouSee selvfølgelig levere et stabilt produkt, og det gør de sikkert også i langt de fleste tilfælde.

For det første skal du teste med et kabel sat direkte i udstyret fra yousee, så du kan udelukke om det er det er det trådløse net som er udfordringen, eller om det faktisk er forbindelsen via yousee. Kontroller samlinger og prøv at skifte eventuelle kabler hvis ikke det allerede er gjort. Ofte der er lokale forhold der gør, at internettet opleves som ustabilt, men hvor det i virkeligheden er det lokale wifi.

Før du begynder at skifte udbyder bør du som minimum udelukke, at der ikke er tale om en wifiudfordring, og derefter give YouSee en chance mere for at løse udfordringen.

Såfremt det er wifi, kan løsningen i mange tilfælde være, at købe en kvalitets router eller accesspoint, da de bokse som udbyderne som standard leverer med ofte er laveste fællesnævner kvalitetsmæssigt. Det kan også være at der bare generelt findes rigtig mange wifi i nærheden der forstyrrer - her er der også løsninger, men prøv først at find kilden til problemet.



I forhold til "op til" og garanteret hastighed, så siger det lidt sig selv.

Op til får du den maksimale hastighed, som kabler og udstyr kan trække alt efter hvor du bør. Du køber en 20Mbit, men får måske kun 15, hvis der er langt til centralen eller kablerne er i dårlig stand. Derudover kan der være spidsbelastninger, hvor hastigheden måske kan være nedsat. I praktisk vil det nok ikke være det store problem, hvis du bor i en by.

Garanteret hastighed er den fulde hastighed hele tiden.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3198
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36795

Re: Stabil internetudbyder søges

Indlægaf Daine » 6. aug 2017, 14:21

Garanteret hastighed er vel reelt kun hvis man er koblet på fibernet, er det ikke?

Derudover vil jeg tilføje, at yousee HAR problemer med at levere stabilt internet. Den antenneforening jeg er medlem af, skiftede til yousee for 1 1/2 år siden og mange medlemmer benyttede sig af et tilbud om også at få internet via dem (men udenom antenneforeningen). Og i perioder har der været virkelig meget brok over dem på vores FB side og jeg ved flere har skiftet væk fra dem igen. Og det har været fra både gamle boligområder i byen og helt nybyggede boligområder, så et eller andet er der periodevis galt.
Men om det er mere eller værre end andre skal jeg ikke kunne sige, jeg har som nævnt en anden internetudbyder :) Og jeg ser sjældent tv, så de tv-problemer der (også) har været har jeg ikke opdaget - med undtagelse af den famøse nytårsaften ;) :D
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Julledyret
Indlæg: 435
Tilmeldt: 14. sep 2015, 19:34
Kort karma: 10
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 407

Re: Stabil internetudbyder søges

Indlægaf Julledyret » 8. aug 2017, 17:22

Jeg har været fint tilfreds med Fullrate i mange år, men leder nu efter en ny udbyder, da de har hævet prisen her i juli. De har ellers været hurtige til at sende en ny router, da forbindelsen blev for ustabil over længere tid. Generelt har de været stabile med en fornuftig hastighed, så det er udelukkende på grund af den forhøjede pris uden tilsvarende fordele, at jeg vil skifte.
0
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Stabil internetudbyder søges

Indlægaf missme » 19. aug 2017, 21:18

Fibernet her, mener det er Wao der er udbydere. Virker upåklagelig og hurtigt, altid.
0

Tilbage til "Computere, spil og internet"