Nettet hopper af!

Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1681
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3453

Re: Nettet hopper af!

Indlægaf malou_43 » 1. okt 2017, 09:08

Og det vil ikke gøre skade? :)
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Nettet hopper af!

Indlægaf dgd2007 » 1. okt 2017, 09:53

Jeg havde engang lignende problemer (med wi-fi router), som skyldtes at for mange i opgangen var "på".
Det løstes ved at indstille routerens sendefrekvens til sådan lidt mere i yderkanten af det mulige interval.
Så virkede det fint.
Jeg har skrevet det ned et eller andet sted, så jeg kan sikkert finde det, hvis du tror, det kan være sådan noget. Altså om du bruger wi-fi router og i et område, hvor mange evt. kan tænkes at bruge det samme signal?
0
Brugeravatar
Only Me
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 14. okt 2015, 21:19
Kort karma: 49
Likede indlæg: 363

Re: Nettet hopper af!

Indlægaf Only Me » 1. okt 2017, 10:06

malou_43 skrev:Og det vil ikke gøre skade? :)


Nej, jeg har gjort det mange gange. :)
0
Altid glad for at hjælpe. :)
Billede
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1681
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3453

Re: Nettet hopper af!

Indlægaf malou_43 » 5. okt 2017, 12:42

dgd2007 skrev:Jeg havde engang lignende problemer (med wi-fi router), som skyldtes at for mange i opgangen var "på".
Det løstes ved at indstille routerens sendefrekvens til sådan lidt mere i yderkanten af det mulige interval.
Så virkede det fint.
Jeg har skrevet det ned et eller andet sted, så jeg kan sikkert finde det, hvis du tror, det kan være sådan noget. Altså om du bruger wi-fi router og i et område, hvor mange evt. kan tænkes at bruge det samme signal?


Jeg bor i et rækkehusområde, så det kunne sagtens være et problem. Hvordan gør man så det? :genert:
0
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1681
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3453

Re: Nettet hopper af!

Indlægaf malou_43 » 5. okt 2017, 12:42

Only Me skrev:
malou_43 skrev:Og det vil ikke gøre skade? :)


Nej, jeg har gjort det mange gange. :)


Hvis jeg gør det, og det gipper, hvad gør jeg så?
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Nettet hopper af!

Indlægaf dgd2007 » 5. okt 2017, 13:48

malou_43 skrev:
dgd2007 skrev:Jeg havde engang lignende problemer (med wi-fi router), som skyldtes at for mange i opgangen var "på".
Det løstes ved at indstille routerens sendefrekvens til sådan lidt mere i yderkanten af det mulige interval.
Så virkede det fint.
Jeg har skrevet det ned et eller andet sted, så jeg kan sikkert finde det, hvis du tror, det kan være sådan noget. Altså om du bruger wi-fi router og i et område, hvor mange evt. kan tænkes at bruge det samme signal?


Jeg bor i et rækkehusområde, så det kunne sagtens være et problem. Hvordan gør man så det? :genert:

Shax! Nu kan jeg selvfølgelig ikke finde den nøjagtige beskrivelse ... :genert:
Jeg har kun et notat, hvor der står, at jeg har indstillet routeren til: bredde:20, kanal:11

Men altså, du skal kunne komme ind og indstille på routeren. (Det er forskelligt hvordan, afhængigt af hvilken model du har.)
Hvad de der indstillinger skulle være, var noget jeg fik at vide af support hos min udbyder.
Det var noget med, at alle som standard modtog de fleste på en frekvens sådan tæt på "midten" af det mulige interval.
Og den instruks, jeg fik, var at sætte det ønskede punkt længere ud mod en af yderlighederne.
Det giver jo sådan set mening.

Jeg beklager, jeg ikke kunne finde den præcise vejledning :gruble:
Prøv til en start at logge dig ind på routerens indstillinger og se, om der er noget hedder noget med kanal og bredde - måske giver det sig selv, at man skal stille punktet lidt mere yderligt. Men ellers må du lige have fat i udbyderens support og høre, hvad værdierne kan være.
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7401
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23339

Re: Nettet hopper af!

Indlægaf Aragorn » 5. okt 2017, 14:33

malou_43 skrev:Og det vil ikke gøre skade? :)


Nej, det sker hver gang du slukker og tænder maskinen - og derfor løser det næppe heller ikke dit problem.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Only Me
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 14. okt 2015, 21:19
Kort karma: 49
Likede indlæg: 363

Re: Nettet hopper af!

Indlægaf Only Me » 5. okt 2017, 21:47

Aragorn skrev:
det sker hver gang du slukker og tænder maskinen.


Netkortet bliver ikke nulstillet hver gang man tænder og slukker pc'n.
0
Altid glad for at hjælpe. :)
Billede
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7401
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23339

Re: Nettet hopper af!

Indlægaf Aragorn » 5. okt 2017, 21:59

Only Me skrev:
Aragorn skrev:
det sker hver gang du slukker og tænder maskinen.


Netkortet bliver ikke nulstillet hver gang man tænder og slukker pc'n.


Den kommando du udsteder der, nulstiller ikke noget. Den lader Windows slippe en DHCP allokeret IP adresse og anmoder DHCP serveren om at få en ny tildelt, og løser dermed et eventuelt problem med en router der ikke tildeler IP adresser korrekt med DHCP. Den nulstiller ikke noget netkort, det er noget vrøvl, og hvis man gerne vil løse et problem med et NIC der ikke cycler korrekt on reboot, er det mere effektivt at lave en .bat fil der køres under startup med disse kommandoer:

Kode: Vælg alt

netsh interface set interface "Local Area Connection" disabled
netsh interface set interface "Local Area Connection" enabled


Hvor man udskifter "Lokal Area Connection" med navnet på det kort man gerne vil slukke og tænde, hvilket kan findes med kommandoen ipconfig /all.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1681
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3453

Re: Nettet hopper af!

Indlægaf malou_43 » 10. okt 2017, 18:58

åha, jeg fatter simpelthen hat af hvad I skriver til mig :genert:

det er blevet værre med forbindelsen - nu ryger den også, bare jeg sidder på facebook, samt det er langsomt. Jeg har købt et langt kabel, men det er også bare træls i længden.

vil det være lettere at aflevere den ved en reperatør?
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Nettet hopper af!

Indlægaf DenBruneMunk » 10. okt 2017, 19:19

malou_43 skrev:åha, jeg fatter simpelthen hat af hvad I skriver til mig :genert:

det er blevet værre med forbindelsen - nu ryger den også, bare jeg sidder på facebook, samt det er langsomt. Jeg har købt et langt kabel, men det er også bare træls i længden.

vil det være lettere at aflevere den ved en reperatør?

Hvis du ikke har en bekendt/ven i nærheden som er IT nørd, så er det nok det rigtige.

Der er en hel del billige løsninger på nettet, hvor folk kommer forbi og hjælper til små penge, ift. et værksted som alligevel ikke er hjemme hos og se problemet. Så prøv at søg i dit område, find en IT nørd som hjælper hos dig hjemme, og som måske også tager en fair pris for at rette det når du ikke har andre muligheder.
1
Brugeravatar
Only Me
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 14. okt 2015, 21:19
Kort karma: 49
Likede indlæg: 363

Re: Nettet hopper af!

Indlægaf Only Me » 10. okt 2017, 22:17

Hvor langt fra din routeren er du med din pc?

Hopper den også af nettet når du er tæt på routeren?
0
Altid glad for at hjælpe. :)
Billede
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1681
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3453

Re: Nettet hopper af!

Indlægaf malou_43 » 13. okt 2017, 14:33

DenBruneMunk skrev:
malou_43 skrev:åha, jeg fatter simpelthen hat af hvad I skriver til mig :genert:

det er blevet værre med forbindelsen - nu ryger den også, bare jeg sidder på facebook, samt det er langsomt. Jeg har købt et langt kabel, men det er også bare træls i længden.

vil det være lettere at aflevere den ved en reperatør?

Hvis du ikke har en bekendt/ven i nærheden som er IT nørd, så er det nok det rigtige.

Der er en hel del billige løsninger på nettet, hvor folk kommer forbi og hjælper til små penge, ift. et værksted som alligevel ikke er hjemme hos og se problemet. Så prøv at søg i dit område, find en IT nørd som hjælper hos dig hjemme, og som måske også tager en fair pris for at rette det når du ikke har andre muligheder.


Jeg må lige se hvad jeg kan finde - tak :)
0
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1681
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3453

Re: Nettet hopper af!

Indlægaf malou_43 » 13. okt 2017, 14:33

Only Me skrev:Hvor langt fra din routeren er du med din pc?

Hopper den også af nettet når du er tæt på routeren?

Omkring 1-2 meter højst
0
Brugeravatar
Only Me
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 14. okt 2015, 21:19
Kort karma: 49
Likede indlæg: 363

Re: Nettet hopper af!

Indlægaf Only Me » 13. okt 2017, 22:35

Ok, det var bare for at vide om det var fordi signalet var for svagt jeg spurgte. :)
0
Altid glad for at hjælpe. :)
Billede

Tilbage til "Computere, spil og internet"