Caste fra PC til TV

Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 240
Likede indlæg: 1933

Caste fra PC til TV

Indlægaf Marioneta » 4. okt 2017, 18:31

Jeg har en chromecast på mit TV og jeg har fået det til at fungere, så jeg kan caste fra mobilen. Det gik forholdsvis nemt, men jeg har endnu ikke fået det til at virke fra min PC. Jeg har så prøvet igen fra min nye bærbare og den kan ikke finde min chromecast, når jeg er ved at konfigurere den. Den søger, men finder intet, men jeg ved jo, at den virker, for det fungerer fra mobilen.

Nogen der har en ide om hvad problemet kan være?
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 746
Likede indlæg: 6310

Re: Caste fra PC til TV

Indlægaf Rapfisk » 4. okt 2017, 18:52

Er din chromecast og pc tilsluttet den samme internetforbindelse?
0
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 4. okt 2017, 18:59

Rapfisk skrev:Er din chromecast og pc tilsluttet den samme internetforbindelse?

Ja, det vil jeg mene, da jeg kun har en internetforbindelse og wifi? Så kan det vel ikke være anderledes?
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Midlertidigt bortvist
Kort karma: 14
Likede indlæg: 292

Indlægaf DenBruneMunk » 4. okt 2017, 19:30

Bruger du Chrome til at caste eller?
0
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 5. okt 2017, 13:53

DenBruneMunk skrev:Bruger du Chrome til at caste eller?

Jeg har forsøgt at konfigurere chromecast igennem chrome browseren, som der står på nettet, at man skal. Men mine computere kan simpelthen ikke finde den, selvom mobilerne godt kan.

Nu har jeg lidt opgivet og købt hdmi kabel til min bærbare. Det fungerer trods alt også, selvom det ikke er så smart :)
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Midlertidigt bortvist
Kort karma: 14
Likede indlæg: 292

Indlægaf DenBruneMunk » 5. okt 2017, 14:15

du skal ikke konfigurere igennem Chrome browser på PC, du skal CAST'e igennem browser på PC.

I Chrome har du et menu punkt, som siger "CAST" i Chrome, så kan du forbinde og sende hele browser billede over eller video afspillet.
Capture.PNG

Det er korrekt at du bruger HOME på mobilen til at konfigurere, herfra foregår det på samme måde, hvis hele skærmen skal cast's , du har et menu punkt i HOME, som gør du kan cast skærm på mobil.
går du ind på dr.dk og ser live tv, så kommer det lille CAST ikon frem i højre side af video billed nederst, så kan du også sende det til din Chromecast, og så starter den DR app på chromecast når du vil afspille.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 5. okt 2017, 17:02

DenBruneMunk skrev:du skal ikke konfigurere igennem Chrome browser på PC, du skal CAST'e igennem browser på PC.

I Chrome har du et menu punkt, som siger "CAST" i Chrome, så kan du forbinde og sende hele browser billede over eller video afspillet.
Capture.PNG

Det er korrekt at du bruger HOME på mobilen til at konfigurere, herfra foregår det på samme måde, hvis hele skærmen skal cast's , du har et menu punkt i HOME, som gør du kan cast skærm på mobil.
går du ind på dr.dk og ser live tv, så kommer det lille CAST ikon frem i højre side af video billed nederst, så kan du også sende det til din Chromecast, og så starter den DR app på chromecast når du vil afspille.

Tusind tak. Jeg havde kun prøvet i firefox og der manglede det lille cast-logo. Det kom frem, da jeg skiftede til chrome browseren. Nu virker det
1

Tilbage til "Computere, spil og internet"