Fri mig for JavaScript!

gnostic
Kort karma: 128
Likede indlæg: 333

Fri mig for JavaScript!

Indlægaf gnostic » 10. okt 2017, 16:30

Hvorfor er flere og flere medier (f.eks. nyhedsmedier) gået over til 100 % brug af JavaScript til at generere billeder og endda simpel tekst?

Hvorfor ikke lade en hjemmeside generere tekst og billeder på gammeldags facon, som f.eks. en php-side som laver en html-udgave? JavaScript antyder jo, at der foregår noget lusket! Specielt når man ikke engang kan få vist en simpel tekst uden at slå JavaScript til.

Jeg kører Firefox med NoScript. Det betyder jeg skal godkende alle hjemmesiders JavaScript hvis de ikke allerede er godkendt af mig forinden.
Alene af den grund at jeg ikke gider en masse lort på min computer, som JavaScript desværre kan installere.

Går jeg ind på f.eks. TV2's hjemmeside kan jeg ikke få vist billeder, for alle billederne kræver at jeg aktiverer JavaScript. Det er pisseirriterende!
Et billede er da bare en forbandet simpel JPG-fil, embed den i simpel HTML-generering, og vis det dog på normal vis! Hvad fanden skal det til for at køre JavaScript for at vise et simpelt billede?!?!?
1
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 292
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3181

Re: Fri mig for JavaScript!

Indlægaf Code71 » 10. okt 2017, 16:58

Fordi Google ikke understøtter det på samme måde længere. Det kaldes teknologisk udvikling. Inden længe bliver alle hjemmesider i AMP og så kan gamle computere/langsomme computere ikke engang vise dem længere

Desuden kører HTML og HTTPS ikke ret godt sammen og så er HTTPS vigtigst
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
gnostic
Kort karma: 128
Likede indlæg: 333

Indlægaf gnostic » 10. okt 2017, 17:07

Code71 skrev:Fordi Google ikke understøtter det på samme måde længere. Det kaldes teknologisk udvikling. Inden længe bliver alle hjemmesider i AMP og så kan gamle computere/langsomme computere ikke engang vise dem længere

Desuden kører HTML og HTTPS ikke ret godt sammen og så er HTTPS vigtigst

Hvad har google med TV2's hjemmeside at gøre? Google kan da sagtens indeksere html-sider eller andre sider i deres søgemaskine.
1
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 292
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3181

Indlægaf Code71 » 10. okt 2017, 17:55

TV2's hjemmeside og alle andre hjemmesider kan ikke leve uden at optimere deres sider i forhold til googles algoritmer. Det må du og alle vi andre bare leve med. Det er cool business. Bedre placeringer i søgeresultaterne=flere brugere=flere reklamekroner
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
abcd
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2118

Indlægaf abcd » 10. okt 2017, 18:35

Hvad er det for noget lort du mener Javascript kan installere?
0

Tilbage til "Computere, spil og internet"