Hvilken bank har du? Og er du tilfreds?

Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Hvilken bank har du? Og er du tilfreds?

Indlægaf kidkomb » 15. jan 2018, 08:57

Jeg står overfor et bankskifte og har egentlig besluttet mig for Lån og Spar, men i blev jeg pludselig i tvivl :genert:

Så hvad har I?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvilken bank har du? Og er du tilfreds?

Indlægaf Hunkat » 15. jan 2018, 09:01

Jeg har lån og spar og har egentligt være OK tilfreds.

Jeg synes der er nogle ting der halter men det er altså mest småting, som at de ikke fik rettet at jeg havde skiftet rådgivningscenter. Jeg fik mails fra det forkerte sted og det er jo trods alt en meget lille irritation.
Lige nu går jeg og venter på svar på et ret simpelt spørgsmål og jeg ved ikke helt hvordan det kan tage 14 dage at give svar på. Men det er ikke noget der haster, så... ja.

De 5% jeg får i rente på min lønkonto kan opveje meget.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvilken bank har du? Og er du tilfreds?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 15. jan 2018, 09:05

Nordea. Jeg ved ikke om man nogensinde bliver helt tilfreds med sin bank :lol:
Alt foregår jo over nettet nu, og selvom vi har været igennem to boligkøb og omlægning af lån indenfor de seneste 4 år, så har vores direkte kontakt med banken været begrænset.
Personlig kontakt er jo ikke noget man skal forvente længere, og priserne er vel heller ikke så forskellige, forestiller jeg mig.
Vi fravalgte Danske da vi købte lejligheden for 4 år siden, fordi de ikke ville låne os penge ligeså hurtigt som Nordea. Men priserne var, som jeg husker det, ret ens. Jeg har i øvrigt altid fået god behandling i Danske.

Jeg kunne godt tænke mig en bank hvor man rent faktisk havde et mere personligt forholdt til sin rådgiver. Men det er nok naivt at lede efter.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvilken bank har du? Og er du tilfreds?

Indlægaf kidkomb » 15. jan 2018, 09:05

Hunkat skrev:Jeg har lån og spar og har egentligt være OK tilfreds.

Jeg synes der er nogle ting der halter men det er altså mest småting, som at de ikke fik rettet at jeg havde skiftet rådgivningscenter. Jeg fik mails fra det forkerte sted og det er jo trods alt en meget lille irritation.
Lige nu går jeg og venter på svar på et ret simpelt spørgsmål og jeg ved ikke helt hvordan det kan tage 14 dage at give svar på. Men det er ikke noget der haster, så... ja.

De 5% jeg får i rente på min lønkonto kan opveje meget.

Tak for svar :kys:
Jeg læste lige om en der ikke måtte have pbs-aftaler fra den almindelige lønkonto, banken krævede at hun skulle have en budgetkonto :stoned:
Og så læste jeg om urimelige gebyrer.
Men trustpilot er svær at navigere i når man ikke er rigtig inde i banker i forvejen synes jeg.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvilken bank har du? Og er du tilfreds?

Indlægaf Hunkat » 15. jan 2018, 09:09

kidkomb skrev:
Hunkat skrev:Jeg har lån og spar og har egentligt være OK tilfreds.

Jeg synes der er nogle ting der halter men det er altså mest småting, som at de ikke fik rettet at jeg havde skiftet rådgivningscenter. Jeg fik mails fra det forkerte sted og det er jo trods alt en meget lille irritation.
Lige nu går jeg og venter på svar på et ret simpelt spørgsmål og jeg ved ikke helt hvordan det kan tage 14 dage at give svar på. Men det er ikke noget der haster, så... ja.

De 5% jeg får i rente på min lønkonto kan opveje meget.

Tak for svar :kys:
Jeg læste lige om en der ikke måtte have pbs-aftaler fra den almindelige lønkonto, banken krævede at hun skulle have en budgetkonto :stoned:
Og så læste jeg om urimelige gebyrer.
Men trustpilot er svær at navigere i når man ikke er rigtig inde i banker i forvejen synes jeg.


Okay, jeg har en budgetkonto i forvejen så det kom aldrig op, så det kan jeg ikke svare på om er sandt.
Jeg tror jeg betaler 5 kr om måneden i gebyr for at hæve i andre automater (eller noget, jeg kan ikke helt gennemskue det). Meh, jeg er ligeglad må jeg indrømme.

Jeg tror jeg har en liste med 5-10 punkter hvor jeg er sådan lidt små-irriteret men det er helt små ting, som den mail, designet på bestemte dele i netbank, osv.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvilken bank har du? Og er du tilfreds?

Indlægaf kidkomb » 15. jan 2018, 09:10

I øvrigt: Må en bank godt tage gebyr for at der går penge ind fra udlandet? Troede det var kommet en eu-forordning som standardiserede bruger-udgiften for overførsler mellem konti i EU for nogle år siden?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvilken bank har du? Og er du tilfreds?

Indlægaf Ficus » 15. jan 2018, 09:14

Vi har Sydbank. Det er første gang jeg positiv omkring en bank, siden BG bank, i stedet for ligeglad eller helt negativ og utilfreds.

Skiftede fra Danske Bank, til Nordea hvor min kæreste havde bank og så er vi sammen skiftet til Sydbank. Da vi skulle købe hus, havde vi ikke andet end problemer og dårlig vejledning med/hos Nordea. Blandt andet foreslog en rådgiver i sep./okt. 16 at vi skyndte os at få lejlighed på markedet og solgt, når nu man aldrig vidste om den ville falde i værdi snart og fandt noget i København til leje (fordi det er jo rigtig nemt at finde noget, særligt som ikke ville være 3 gange så dyrt i leje, som vi betalte i lån og forbrug på ejer :stoned: ), fremfor at købe igen. Vi lyttede selvfølgelig ikke. Vi havde dog allerede fået lejligheden vurderet af 3 mæglere og da vi satte til salg i maj 17, blev den solgt til prisen, næsten 200.000 dyrere, end hvis vi havde sat den til salg et halvt år før.
1
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvilken bank har du? Og er du tilfreds?

Indlægaf DenBruneMunk » 15. jan 2018, 09:50

kidkomb skrev:I øvrigt: Må en bank godt tage gebyr for at der går penge ind fra udlandet? Troede det var kommet en eu-forordning som standardiserede bruger-udgiften for overførsler mellem konti i EU for nogle år siden?

https://europa.eu/youreurope/citizens/c ... dex_da.htm

Så samme gebyr de tager for at overføre til anden bank i Danmark, må de tage for en overførsel til anden bank i andet EU land.
Det siger ovennævnte tekst.
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Hvilken bank har du? Og er du tilfreds?

Indlægaf Daine » 15. jan 2018, 09:54

Jeg skiftede til Arbejdernes Landsbank for nogle år siden (fra Nordea) og jeg er virkelig godt tilfreds. Er der det mindste, kan jeg maile og jeg får hurtigt svar. Da jeg købte andelsbolig fik jeg en god og kompetent rådgivning, jeg fik handlet renterne lidt ned og min rådgiver gjorde sig stor umage med, at jeg forstod mit budget og de nye tal. Det samme da jeg var til pensionsmøde.
Deres netbankapp er nem og overskuelig at bruge, og den bug der har været med at jeg ikke kunne logge på deres netbank via hjemmesiden (for at få fuld adgang til alle services) på min iPad er løst.
Det eneste jeg faktisk savner er muligheden for at få en saldosms hver morgen på min lønkonto.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvilken bank har du? Og er du tilfreds?

Indlægaf Rapfisk » 15. jan 2018, 10:20

kidkomb skrev:Tak for svar :kys:
Jeg læste lige om en der ikke måtte have pbs-aftaler fra den almindelige lønkonto, banken krævede at hun skulle have en budgetkonto :stoned:
Og så læste jeg om urimelige gebyrer.
Men trustpilot er svær at navigere i når man ikke er rigtig inde i banker i forvejen synes jeg.

Jeg har ingen problemer med PBS fra min lønkonto. De skulle da også lige vove at prøve.

Mit indtryk er, at min rådgiver ikke er den hurtigste knallert, men jeg får lov til at passe mit, og de er generelt hjælpsomme, når jeg en sjælden gang imellem har noget at bruge dem til. Jeg endte dog med at finde en anden løsning til mit andelsboliglån, da de slet ikke var til at hugge og stikke i (og selv for 5½ år siden var 9 % altså for høj en rente).

Det er Lån & Spar (DJØFs ordning).
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Hvilken bank har du? Og er du tilfreds?

Indlægaf thomassneum » 15. jan 2018, 10:25

Arbejdernes Landsbank

Har altid været godt tilfreds med dem.
Jeg har været igennem en lejlighedsrenovering, sommerhuskøb, og alt det alm. med opsparing, budget, pension osv.

Jeg har det fint med måske ikke at få markedes aller mindste pris, men til gengæld får en kompetent vejledning/rådgivnng.
1
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvilken bank har du? Og er du tilfreds?

Indlægaf Studsgaard » 15. jan 2018, 10:46

Vi har jutlanderbank. Dem er vi rigtig godt tilfredse med. Vi har en fast rådgiver og får meget hurtigt svar hvis jeg skriver til hende.
Før havde vi danske bank. Der oplevede vi dårlig og langsom rådgivning. Og en ny person hver gang der intet kendte til os.
1
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Hvilken bank har du? Og er du tilfreds?

Indlægaf didas » 15. jan 2018, 10:55

Jeg har Nykredit og er fint tilfreds, men jeg har så også personalekonto, da jeg er ansat under Nykredit-koncernen, så mine renter og øvrige vilkår er noget mere lukrative end for de almindelige kunder :)

Min kæreste har Arbejdernes Landsbank og det kører også rigtig fint. Rådgiveren er til at få fat i og der er ok hurtig behandlingstid, når vi har noget, der skal ordnes.
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Hvilken bank har du? Og er du tilfreds?

Indlægaf Panton » 15. jan 2018, 11:07

Både min søn og jeg har Arbejdernes Landsbank og vi er super tilfredse. Jeg flyttede fra Vestjysk Bank sidste år og det skulle jeg have gjort noget før. De er altid til at tale med og vender tilbage hurtigt hvis man mailer.
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Hvilken bank har du? Og er du tilfreds?

Indlægaf Tata » 15. jan 2018, 11:56

Vi har begge Danske Bank herhjemme og er rigtig tilfredse.
1
Timian :lun:

Tilbage til "Privatøkonomi"