Hvilken bank har du? Og er du tilfreds?

MOGA
Kort karma: 187
Likede indlæg: 1913

Re: Hvilken bank har du? Og er du tilfreds?

Indlægaf MOGA » 19. jan 2018, 21:54

Jeg har Jyske Bank, det har jeg altid haft. Et par gange har jeg sideløbende haft en anden bank, den ene gang fælles madkonto med en kæreste i hans bank, en anden gang, hvor Jyske ikke kunne konkurrere på et lån, og jeg derfor rykkede min NemKonto til en anden bank, men beholdt opsparing osv. i Jyske.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 594
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 7024

Indlægaf Madam Pomfrey » 21. jan 2018, 10:14

Blomsten93 skrev:Jeg er typen der har shoppet en del rundt mellem de forskellige pengeinstitutter :fløjt:
Jeg har været kunde i Fionia, Nordea, Svendborg Sparekasse, Fynske Bank, Sydbank og Sparekassen Sjælland-Fyn.
En del år, gik jeg efter det bedste tilbud, men da det kom til større beslutninger og lån, var det vigtigt med en rådgiver, som jeg kunne stole på og komme i kontakt med.

Jeg er i dag, kunde i Sparekassen Sjælland-Fyn og er rigtig tilfreds. Og så kan jeg godt lide ideen om, at de går lidt imod strømmen i bank verdenen, ved ikke at lukke filialer, men åbne nye ude i de mindre byer :)
Og så virker de fornuftige med deres renter, de er til at forhandle med.

jeg har også sparekassen sjælland-fyn

Skiftede faktisk i forbindelse med huskøb for 3.5 år siden. De store banker var sløve i optrækket, havde ikke tid m.m.
I spks fik vi et møde 2 dage efter anmodning, og alt blev gået igennem.
Jeg oplever ikke at de er dyrere med deres services, men de er let tilgængelige, både via mail, telefon og geografisk.

Jeg har virkelig en oplevelse af at få en god, solid og personlig rådgivning i de tilfælde hvor jeg har været i kontakt med banken.
At kunne sende en mail og vide at jeg kan forvente svar inden for kort tid, er super fedt.

Mit realkreditlån er etableret igennem spks, og ligger hos totalkredit, det er måske det eneste jeg kunne have ønsket lidt anderledes.
Men samtidig viste min egen undersøgelse at det faktisk var den billigste løsning for mig, sat ifht. de største realkredit banker.

Jeg har dog takket nej til at de hjælper mig med forsikringer, vi fik en forsikringspakke igennem dem, for at få en lavere rente på et banklån.
Beregningerne i banken viste at det skulle være billigere for os, det var så bare dyrere, og dækningen dårligere, og vi fik en virkelig dårlig og uprofressionel behandling ved forsikringen da vi havde behov for dem.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
JoyNips
Kort karma: 523
Likede indlæg: 8024

Indlægaf JoyNips » 21. jan 2018, 10:24

Lige nu er jeg til gengæld træt af Nordea. Opdagede at min ydelse på et lille forbrugslån var blevet sat ned fra 920 til 620 kr om måneden. Skrev en mail og spurgte, hvorfor og om de da ikke skulle spørge mig om den slags, inden de gjorde det. Fik hurtigt et svar at det var pga rentregulering og at jeg da godt måtte fortsætte med at betale 920 kr, men det ville koste mig 200 kr at få lov til det pga nyt lånedokument. Tjekkede renten, den har været den samme i 6 år og var ikke ændret, så det skrev jeg tilbage. Fik så et svar at nåmen, så var der sket en teknisk fejl og jeg kunne selvfølgelig fortsat betale 920 kr om måneden uden at skulle betale et gebyr for at få lov og om jeg så lige ville underskrive et nyt lånedokument... æh nej? Jeg gider da ikke bruge tid på at skrive under på at alt bare skal fortsætte som det plejer?!
0
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 108
Likede indlæg: 2017

Indlægaf Tux » 21. jan 2018, 10:52

Har Danske Bank og er fuldt ud tilfreds..
0

Tilbage til "Privatøkonomi"