Hvilken bank har du? Og er du tilfreds?

Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14587

Re: Hvilken bank har du? Og er du tilfreds?

Indlægaf Pjeps » 15. jan 2018, 12:20

Jeg skiftede til lån og spar for ca 1/2 år siden, jegnskiftede fra arbejdernes landsbank som jeg havde haft hele livet.

Jeg skiftede fordi jeg kunne få bedre vilkår hos lån og spar, og egentlig fik et ret arrogant svar fra arbejdernes landsbank da jeg spurgte ind til om de kunne matche nogle af lån og spars vilkår. Desuden synes jeg at det var var ringe at AL kun ville operere ud fra min grundløn, da jeg på et tidspunkt fik lavet en udregning for hvor meget jeg ville kunne låne til en bolig. Jeg er ansat med tillæg, og har minimum xx antal vagter på måned, det mente AL at jeg ikke kunne regne med. Men jeg var sikkert ikke nogen god kunde da jeg ikke har banklån af nogen slags.
1
:ninja:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7489
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19598

Re: Hvilken bank har du? Og er du tilfreds?

Indlægaf Animi » 15. jan 2018, 12:23

Jeg har Lån & Spar og er rigtig tilfreds. Det er lidt irriterende, at det koster penge at hæve fra andre bankautomater, men det er vel bare sådan det er, når man har en lidt mindre bank :)
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14587

Re: Hvilken bank har du? Og er du tilfreds?

Indlægaf Pjeps » 15. jan 2018, 12:25

Animi skrev:Jeg har Lån & Spar og er rigtig tilfreds. Det er lidt irriterende, at det koster penge at hæve fra andre bankautomater, men det er vel bare sådan det er, når man har en lidt mindre bank :)

Det koster også i AL at hæve i andre automater, så vidt jeg husker.
0
:ninja:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5235

Re: Hvilken bank har du? Og er du tilfreds?

Indlægaf girl_beat » 15. jan 2018, 12:29

Vi har Danske Bank og er fint tilfredse - savner dog engang imellem lidt proaktiv tilgang fra dem. Skiftede fra Sydbank som slet ikke gad servicere os, da vi stod og skulle købe bolig.
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Hvilken bank har du? Og er du tilfreds?

Indlægaf Stitch » 15. jan 2018, 12:54

Jeg har haft Danske Bank siden jeg blev født. Men blev simpelthen så utilfreds med rådgivning og behandling for lidt over 1 år siden. Tilfældigvis faldt jeg over noget hvor der stod om en rådgiver fra en anden bank måtte kontakte mig, hvilket jeg så sagde ja til.
Så nu har jeg Djurslands Bank. De er super dygtige, professionelle og personlige. Jeg kan kun anbefale dem. På trods af jeg ikke bor i Århus længere, men i KBH :D
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14742

Re: Hvilken bank har du? Og er du tilfreds?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 15. jan 2018, 14:54

Jeg har Danske Bank og har haft det siden jeg fik min første bankkonto. Har aldrig haft brug for større lån, men da jeg pludselig stod uden indkomst i en længere periode (i udlandet), var de simpelthen SÅ flinke med at få sat en kassekredit til rådighed og sørget for at det hele kørte smooth.

Har fået super rådgivning af dem hver gang jeg har haft behov for dem, og de har også været proaktive på visse områder. Jeg er super tilfreds med dem - dog bare ikke med at deres rente er så lav. Har 2.5% rente herovre på min opsparing, i Danske Bank er den (hold nu fast!) 0.1% woooo!
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvilken bank har du? Og er du tilfreds?

Indlægaf kidkomb » 15. jan 2018, 14:55

Animi skrev:Jeg har Lån & Spar og er rigtig tilfreds. Det er lidt irriterende, at det koster penge at hæve fra andre bankautomater, men det er vel bare sådan det er, når man har en lidt mindre bank :)

Til gengæld har de så kun et kurstillæg på 1% når man bruger sit kort/hæver (plus gebyr selvfølgelig) i udlandet. Det er altså en halv procent (mindst. Og endnu mere for feks Mastercard) under de store banker og en betydelig forskel på de gennemsnitligt 3 udlandsrejser vi foretager om året :banan:
Så længe det varer selvfølgelig.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Kirstenkp
Indlæg: 588
Tilmeldt: 16. aug 2015, 18:27
Kort karma: 30
Likede indlæg: 968

Re: Hvilken bank har du? Og er du tilfreds?

Indlægaf Kirstenkp » 15. jan 2018, 15:08

Jeg har haft lån og spar bank, men skiftede for et par år siden til nykredit bank.

Jeg var egenligt godt tilfreds med L&S, indtil de fik fucked alting op i forbindelse med et boligkøb/salg. For at være ærlig tror jeg bare det var min rådgiver, der ikke var alt for spids, men det var lidt svært at bevare tilliden efter det ((laaang historie, som kulminerende med at det viste sig de ikke havde opsagt mit realkreditlån og pengene blev trukket på en boligskiftekonto jeg ikke havde afgang til)
1
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8818

Re: Hvilken bank har du? Og er du tilfreds?

Indlægaf Skorstenen » 15. jan 2018, 16:50

Vi har skiftet fra Danske Bank til Sparekassen Thy. Og sikke et skifte.
Nu har vi igen vores egen rådgiver, som svarer hurtigt og som altid er behjælpelig.

SÅ glad for den bank.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Hvilken bank har du? Og er du tilfreds?

Indlægaf Filipai » 15. jan 2018, 16:59

Vi har lige været på bank jagt i forbindelse med huskøb. Vi havde Danske Bank, og vi forsatte hos dem. Vi er utroligt glade for at være hos dem.
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvilken bank har du? Og er du tilfreds?

Indlægaf Juki » 15. jan 2018, 21:00

Skorstenen skrev:Vi har skiftet fra Danske Bank til Sparekassen Thy. Og sikke et skifte.
Nu har vi igen vores egen rådgiver, som svarer hurtigt og som altid er behjælpelig.

SÅ glad for den bank.

Jeg har også haft Sparekassen Thy. Det er ikke så tit jeg møder nogen der aner hvad det er eller ved at de findes :D

Men de var ganske flinke og lette at komme i kontakt med. Det er dog en del år siden min konto blev lukket der. Måske fordi jeg ikke havde min lønkonto ved dem og nok penge og aktivitet på min konto.

Den eneste grund til at min lønkonto ikke var ved dem var at jeg vist kun havde et hævekort på det tidspunkt, og jeg synes det var for besværligt at der var så stor afstand hvis jeg havde brug for at skulle i banken(til et møde fx)

Jeg har Jyske Bank p.t. og er godt tilfreds. Jeg ejer dog ikke noget som egen bolig eller bil, har et eller flere store lån osv. at sammenligne med. Nogle gange har jeg haft brug for et mindre lån, men det har ikke ligefrem billigt. Fx lånte jeg for to års tid siden 10.000 kr. Det kostede 1000 kr i oprettelse af aftalen, altså udover renter og hvad der ellers kommer oveni :forvirret2: Det synes er dyrt, men jeg har ingen fornemmelse af om det er almindeligt :genert:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Petrix
Indlæg: 3752
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3646

Re: Hvilken bank har du? Og er du tilfreds?

Indlægaf Petrix » 15. jan 2018, 21:14

Danske Bank og er godt tilfreds.
Bankrådgiveren gør en stor forskel tror jeg.
0
27102021
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvilken bank har du? Og er du tilfreds?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 16. jan 2018, 12:22

NejJegErIkkeAsiat skrev:Nordea. Jeg ved ikke om man nogensinde bliver helt tilfreds med sin bank :lol:
Alt foregår jo over nettet nu, og selvom vi har været igennem to boligkøb og omlægning af lån indenfor de seneste 4 år, så har vores direkte kontakt med banken været begrænset.
Personlig kontakt er jo ikke noget man skal forvente længere, og priserne er vel heller ikke så forskellige, forestiller jeg mig.
Vi fravalgte Danske da vi købte lejligheden for 4 år siden, fordi de ikke ville låne os penge ligeså hurtigt som Nordea. Men priserne var, som jeg husker det, ret ens. Jeg har i øvrigt altid fået god behandling i Danske.

Jeg kunne godt tænke mig en bank hvor man rent faktisk havde et mere personligt forholdt til sin rådgiver. Men det er nok naivt at lede efter.


Nu er jeg så faktisk lidt mindre tilfreds fordi vores bank ikke nævnte, at vi kunne bruge vores Mastercard til at betale nogle af alle de udgifter vi har/får i forbindelse med huskøb.
De har givet os en kassekredit på 150.000 kr. med en pænt høj rente. Men flere af tingene kunne ligeså godt havde været købt på MasterCard og betalt om 40 dage uden rente.
0
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Hvilken bank har du? Og er du tilfreds?

Indlægaf fisken80 » 16. jan 2018, 19:54

Jeg har Lån og Spar og er godt tilfreds. Men det skyldes nok lige så meget, at jeg ikke rigtig bruger dem til noget. Men jeg har en højrentekonto hos dem, fordi jeg er medlem af en bestemt fagforening, og 5% på de første 50.000 er værd at tage med. Desuden betaler jeg ingen gebyrer.
Jeg har i øvrigt pbs-aftaler knyttet til min lønkonto, det er ikke noget problem.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Hvilken bank har du? Og er du tilfreds?

Indlægaf Artem » 16. jan 2018, 20:44

Synes reelt ikke der er den store forskel, og har aldrig været utilfreds med en bank.
Startede selv med en mindre lokal sparekasse. Som jeg var fint tilfreds med, men valgte at skifte da jeg flyttede væk der fra og gerne ville have en landsdækkede bank. hvor det endte med jyske Bank, som jeg havde en del år.
Ved købet af min nuværende bolig, ville jeg have et lån som kun Realkredit Danmark havde, og den forbindelse fik jeg et godt tilbud fra Danske bank og skiftede til dem. Dem var jeg også fint tilfreds med, dog var det et minus at man ikke kunne ringe eller skrive direkte til ens bankrådgiver.
Da jeg ville lægge mit lån om for 2 år siden kontaktede jeg flere banker for at få det bedste tilbud, og endte med at flytte tilbage til Jyske bank igen.
Er fint tilfreds med Jyske bank, dog er der et lille minus ved at de for et år siden valgte at ligge et gebyr på indbetaling af girokort på 2 kr. Hader gebyrer, men har dog valgt at blive da jeg sparer meget på andre punkter.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Privatøkonomi"